wat mag nou???

Als je bent gecurriteerd en je bent ongi geworden dan mag je toch gewoon proberen zwanger te worden???
Lees bij sommigen berichten wat anders en nu weet ik het helemaal niet meer.
Ik dach dat je zelf gelijk na je curritage weer mocht proberen zwanger te worden? Dat het alleen beter van niet was omdat anders moeilijk te bekijken was wanneer je zwanger was geraakt.
Sorry voor dit gezeur. Ben zo onzeker over mijn lijf. Ben na de curritage of ziek of onderweg om ziek te worden.
En daar baal ik van. Maar als ik dan soms verhalen hier lees denk ik mens zeur niet zo er zijn erger dingen op de wereld. Helpt alleen niet altijd.
Hoop vanavond, ondanks mijn oorpijn, lekker met manlief uit eten te gaan.
En daarna naar een reunie van onze school.

Zo ik ben weer uit gezeurd.
Groetjes PV

Heej PV,

In principe kan je direct weer proberen, maar idd is het makkelijker om een datum te bepalen als je 1 ongi afwacht.
En je zeurt niet hoor, we weten heus wel wat je voelt je moet er doorheen en het is allemaal gewoon K.
Sterkte en ik hoop dat je een leuke avond heb.
Liefs van mij

Ik heb dit toevallig eens aan mijn gyn. gevraagd terwijl ik niet gecurreteerd ben.
Ze zei dat je meteen weer mocht proberen zwanger te worden maar dat er wel risico's kunnen zijn omdat ze bij een curretage met een soort stofzuigertje je baarmoederwand hebben schoongemaakt en er later problemen kunnen komen met de placenta.(omdat er dat wat beschadegingen aan de baarmoederwand waren die nog niet optijd hersteld waren)
Even wachten kan dus geen kwaad lijkt mij.

Hai. Bedankt voor jullie reactie.
Soms weet je het effe niet meer en dan is dit forum er. Ik vind het echt fijn om met lot genootjes over dit soort dingen te kunnen "praten".
Ik zie wel wat er gebeurd.

Groetjes PV

Hoi anoniem PV,
Ik heb zelf twee curettages gehad en voor zover ik weet hebben ze mij als reden opgegeven om even te wachten zodat het makkelijker was voor de termijnbepaling van een eventuele volgende zwangerschap, en om even te wachten met gemeenschap tot het bloeden gestopt is, dit om eventuele kleine beschadigingen te laten genezen.
Maar als je gewoon al een keer ongesteld bent geweest na je curettage is er geen enkele reden om te wachten hoor.
Er zijn genoeg vrouwen die meteen na een curettage zwanger zijn geraakt zonder een keer ongesteld te zijn geweest en met goede afloop.
Ik zou zeggen ga er voor !!
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Succes hè !

Terug
Bovenaan