wat mag nu wel en wat niet

A

Anoniem

Guest
ik heb een vraagje wat mag nu wel en wat mag nu niet tijdens je zwangerschap ik heb ergens gelezen een keer dat nagelak ook niet goed is of de troep om het er mee af te halen is dit bekent bij iemand/

groetjes

Moeilijk hé, want je hoort overal verschillende dingen.
Ikzelf ben nooit zo moeilijk geweest. Als je alles liet waarvan ze zeggen dat het niet goed is, dan kun je jezelf wel 9 mnd lang opsluiten.
Roken en drinken vind ik taboe en met eten van bijv. rauw vlees en 'rauwe' melkproducten keek ik ook heel erg uit.
Maar mijn nagels heb ik altijd gewoon gelakt, mijn haar heb ik geverfd en het huis ook. Het gaat hierbij om de lucht, dus als je zorgt voor voldoende frisse lucht, is er niets aan de hand hoor.
Als je straks naar de vk gaat, krijg je als het goed is ook een lijstje mee met dingen waarmee je op moet passen. En als je twijfelt kun je het beste daar heen bellen.
Veel succes, Sil

Hoi,

Gewoon even je huisarts of verloskundige vragen om een lijstje wat niet mag.
En verder niet naar anderen luisteren.

Ik heb me ook aan dat lijstje gehouden en voor de rest kon iedereen me de boom in andere maken je toch vaak onzeker. En vaak klopt het ook nog niet.
Zo werd tegen mij verteld dat ik geen softijs en kwark mocht.
Maar toen ik het aan m,n VK vroeg moest ze lachen en zij dat mag je gewoon lekker eten

Wat ik wel weet is ( dit stond op het lijstje van de VK )

Geen rauw vlees/vis
Geen rauwe melk producten
Geen alcohol
Liever niet roken
Niet te veel vitemine A ( lever worst ) 1 snee per dag mag
Geen orgaanvlees ( lever, niertjes enz )
Niet te veel koffie of frisdrank ( cola enzo ) 3 koppen koffie per dag mag

Wat wel goed is:

Veel water drinken
Veel fruit
Veel groente
En gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Vraag het gewoon even na dit was wat mijn VK tegen mij zei.
Ze zei ook luister niet naar anderen want dan eet je straks niks meer als je iedereen maar moet geloven.

Terug
Bovenaan