...wat mag wel/wat niet mee aan boord van het vliegtuig?

Mag ik nou wel of niet een flesje water mee aan boord nemen? En pakjes limonade of pap voor Stijn?

Wie heeft er nog tips voor de vliegvakantie!!!

Pfff, begin al aardig vakantie-stress te krijgen en ben op het moment in staat zelfs de Pampers mee te nemen. Wie fluit mij terug...

Liefs Steph.

Ik heb voor Lukas meegenomen:
Dichte pakjes kant en klare opvolgmelk
Dichte flesjes fruitdrank
Brood, kant en klaar gesmeerd

Dat kwam zonder problemen de douane door. Water kan je evt op het vliegtuig kopen.

Terug was er geen enkel probleem toen konden we alles meenemen maar dat was Griekenland

Er zat zelfs nog een tube zonnebrand in de tas (was ik helemaal vergeten) en die kwam ook gewoon door de douane. Zodra ze in de gaten hadden dat we een baby bij ons hadden was het super makkelijk

In principe mag jij geen vloeistoffen meenemen in de handbagage dus geen flesje met water, (dichte!) pakjes drinken mag wel gewoon!
Verder mag je voor een infant (0-2jaar) vaak 10 kg meenemen maar dat verschilt nog per maatschappij dat is excl. een luiertas, buggy, parasol.
Check even de site van de maatschappij of/en de voorwaarden in je ticketboekje (als je die hebt) waar je mee vliegt daar staat vaak alle info op die je nodig hebt!

dank je, dus dichte pakjes wel, dichte flesjes niet... ok?!
Ik neem gewoon alles mee wat ik mee wil nemen en zie wel wat er niet de douane doorkomt, toch? Gesmeerde boterhammen is wel een goed idee. En ja, Stijn mag 10kg bagage mee...

Hoi,

Kijk eens op de site van Schiphol zelf. Daar staat het allemaal op beschreven. Volgens mij zijn de regels kortgeleden versoepeld. Wij gingen afgelopen Mei naar Portugal. Omdat wij vloeibare medicatie mee moeten nemen hebben wij ook onze info daar vanaf gehaald. Voor eventuele vragen kun je daar ook een infonummer vinden.

1 tip: als je medicatie mee neemt: zorg voor een medisch paspoort. Sowieso te krijgen bij ANWB (ook als je geen lid bent). Soms bij huisarts of apotheek.

Ook handig: gewoon bij de douane gelijk aangeven wat je voor de kleine aan vloestoffen in de handbagage hebt. Scheelt een hoop gedoe. En achter de douane kun je ook nog van alles kopen.

Veel plezier!
Groetjes, Cathy

Hey Stephanie,

Nou ik kom net uit het vliegtuig bij wijze van spreken en ik mocht voor Max alles meenemen. Flesjes met melk, potjes eten, z'n bekertje sap etc. Wat ik wel gedaan heb is al zijn drinken en voedsel in een apparte kleine (koel)tas stoppen zodat ze bij de douane alles in een keer konden zien. Alles mocht er in een keer door, terwijl de beveiliging en regels in NY erg streng zijn. (Max moest zelfs zijn schoenen uit bij de douane hahaha)
Ook vond ik het erg praktisch om voor Max een pyama mee te nemen en hem daar voor het opstijgen lekker in te kleden (doe zelf ook altijd gelijk een soort van jogging of pyama broek aan)
Als je nog specefieke dingen wilt weten dan hoor ik het wel

Ajuus, ilja

Terug
Bovenaan