Wat mee naar het ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Ik weet dat er ooit een topic is geopend hierover, maar ik kan het niet meer terugvinden dus bij deze nog een keer de vraag, wat moet je allemaal mee naar het ziekenhuis?
De standaard dingen zijn wel te vinden op internet, maar zijn er nog meer dingen die handig zijn mee te nemen?

Alvast bedankt!

Liefs Sarah 38w2d

Hey!

Ik heb een lijstje gemaakt, misschien heb jij er ook wat aan:

Ziekenhuistas
•  Trouwboekje
•  Voedingsbeha
•  Gaasbroekjes
•  Pyjama
•  T-shirt
•  Badjas
•  Pantoffels
•  Warme sokken
•  Extra ondergoed
•  Toiletspullen
•  Kleding om in naar huis te gaan
•  Babykleding om in naar huis te gaan
•  2 rompertjes, 2 broekjes, 2 truitjes
•  Sokjes, mutsje
•  Trappelzak
•  Maxi Cosi
•  Tijdschriften
•  Drinken/koek
•  Schone kleding partner

Handtas
•  Ponsplaatje ziekenhuis
•  Zwangerschapskaart
•  Verzekeringpasje
•  Fototoestel
•  Mobiele telefoon (lader?)

Liefs, Lotte

hai Sarah,
Bij ons in het ziekenhuis heb je €2 nodig voor een rolstoel, is even de moeite waard om na te vragen... En ik heb er het kadotje voor ons zoontje inzitten, is dan in elk geval mee en thuis zo uit de koffer gehaald.
Groetjes Soela

Heb ik toch ook nog wel een vraagje, neem je luiers mee naar het ziekenhuis???

Liefs, Lotte

Nee, bij ons in het ziekenhuis hebben ze luiers zij worden gesponsord volgens mij de een fabrikant. En als de verpleegster je uk bijvoorbeeld een luier om wil doen gaat ze echt niet je tas na struinen om een luier.
Zwitzal produten hebben ze bij ons ook.
Gaasbroekjes zou ik ook van het ziekenhuis gebruiken. Dan heb je er voor thuis ook nog een paar liggen. Zijn leleijke dingen om te zien, maar wel ideaal. Je kunt ze een beetje inknippen bij de benen als ze te strak zitten. En ideaal groot voor kraamverband. En je kunt ze weggooien. Ik werk zelf in het ziekenhuis en heb stiekum een paar extra meegenomen voor thuis.

hoi dames,

ik wilde eens even polsen of het echt nodig is om je trouwboekje mee te pakken naar het moederhuis. Dit is toch om je kleintje aan te geven in't gemeentehuis... Maar wat moeten ze daarmee in het moederhuis?

Liefs,
van ons...

In sommige ziekenhuizen zit een loket van de gemeente waar je de kleine op bepaalde tijden aan kunt geven. Vandaar dat trouwboekje. Erg handig voor de vader, als hij er toch al is.....

Bij ons in het ziekenhuis (Rijnstate Arnhem) is ook van alles voor de kleine aanwezig. Zelfs kleertjes als je onverwachts wordt opgenomen en bevalt etc. En van alles voor de moeder (kraamverbanden, borstcompressen, kolfspullen etc. etc.).

Een cadeautje voor onze zoon stop ik ook in de tas. Die krijgt hij dan zogenaamd van zijn zusje

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan