Wat meer " me " time.. jullie mening?

<p>Hoi mama's</p><p>Ik wil even iets van me afschrijven.</p><p>Ik heb een super lieve dochter van inmiddels 7 maanden , maar ik wil even jullie mening horen of ervaring</p><p>Ik ben fulltime mama en mijn man werkt .  Ik voel me af en toe heel alleen mijn man is elk weekend 1 a 2 avonden weg met vrienden of voor het voetbal . Natuurlijk gun ik hem dat omdat hij heel de week werkt , maar ik daar in tegen ga eigenlijk nooit echt weg met vriendinnen . Ik ga af en toe na m'n ouders of een keer sporten maar ik ga nooit eens met vriendinnen bijvoorbeeld een avondje gezellig de kroeg in. Terwijl mijn man dit elk weekend doet.  ( En goed dronken ook )</p><p>Ik heb het hier wel eens over gehad maar dan krijg ik het antwoord ja  ik werk heel de week dus in het weekend wil ik ontspannen af en toe. </p><p>Maar soms voel ik mezelf heel alleen en heb ik ook behoefte aan 'me time' of eens tijd met het gezin wat is jullie mening hier over of hebben jullie tips ?</p><p>Xxx</p>

Lijkt me zeer zeker dat jij daar ook “recht” op hebt.. Hoe denkt je man er dan over, als jij eens een weekend/avondje iets leuks plant? 
je kunt bijv ook beginnen als er weerstand is vanuit je man om doordeweeks een paar uurtjes bij een vriendin een drankje te gaan doen, bios, of een hapje eten. Als je man niet kan/wil zorgen voor jullie kleintje kun je haar bijv voor paar uurtjes naar je ouders brengen? 
Ja je man werk dan wel de hele week, maar jij net zo goed, je zegt het al, je bent fulltime mama en dus doet dat mijn inziens niet onder voor iemand die extern werkt. 

Ik vind dat jij en je vriend evenveel recht hebben op tijd voor jezelf. Jij werkt ook alleen toevallig geen betaald werk. Maar huishouden en kind is ook heel pittig. 
Weet hij hoe het is om de hele dag voor je kindje te zorgen? Dit laat hem misschien zien hoe zwaar het is om se hele dag met een kind te zijn en het huishouden te doen. 
Ik denk dat een goed gesprek ook belangrijk is en dat je duidelijk kan maken dat jij ook tijd voor jezelf nodig hebt. En dat je het niet fijn vindt als hij ieder weekend op pad gaat en dronken wordt. Dan heb je, vermoed ik,, de dag erna ook weinig aan hem. 
Succes!

Persoonlijk vind ik dar jij zeker ook echt recht hebt op een avondje voor jezelf! Echt doen hoor! Is het voor je man zo vervelend om alleen thuis bij jullie kind te blijven zodat jij ergens een drankje kan doen?? Of anders een oppasmeisje vragen of bv je kindje bij je ouders oid te brengen. 

Wel herkenbaar! Al gaat mijn man niet stappen, hij is wel regelmatig weg. Ik had ook het gevoel dat hij de enige was die dat "mocht". Als ik er wat van zei, zei hij ja maar jij gaat nooit weg...
Dus als ik nu iets wil doen plan ik dat in en meld het, zodat hij weet dat hij thuis moet zijn. Hier krijg ik ook nooit commentaar op en gunt hij mij m'n avondje. Of ik regel dat onze zoon een nachtje mag logeren en gaan we samen wat doen.
Ik denk dat ik in de 10 maanden dat ik mama ben 4 keer voor mezelf weg ben geweest. Maar soms moet het gewoon even!
Dus mijn tip... Plan het in en spreek het af. Hij kan echt wel een weekendje zonder kroeg

Terug
Bovenaan