wat merk je eigenlijk van sprongetje??

Volgens Oei ik groei:

Een sprong is een plotselinge verandering in de mentale ontwikkeling van een baby. Het kondigt een vooruitgang aan. Ze komen bij alle gezonde kinderen op ongeveer dezelfde leeftijd voor. Bij de een heviger dan bij de ander. Ze gaan gepaard met hersenveranderingen die een nieuw waarnemingsvermogen met zich meebrengen. Een sprong kent twee fasen.

1.De lastige periode: hierin is een kind huileriger en hangeriger dan je van hem gewend bent. Zijn vooruitgang kan stil staan of zelfs een achteruitgang worden. Ouders kunnen zich zorgen gaan maken of zich gaan ergeren.
2.Een periode van nieuwe dingen ontdekken of oude dingen anders doen: het kind heeft hele nieuwe interesses en is zelfstandiger.

Nou Quintus is de hele week al zo. Ik denk dat ie morgen opeens piano kan spelen en ontbijt op bed komt brengen.... pffffff!

Quintus 12 weken 3d

Ze zijn niet te genieten en daar is geen enkele logische reden voor :), Ze eten minder, in een ander schema, slapen minder. Maar goed, het kunnen ook tandjes zijn, of krampjes, of gewoon een offday.

Overigens kan het best zijn dat er de ene keer helemaal gek van wordt en de volgende keer merk je er niets van.

Meestal zijn ze ook bezig met iets (omdraaien oid) en dat lukt nog niet. En dan, opeens, ligt er weer een stralend lachende baby in de box die zich om kan draaien.
Soms is het ook een mentale sprong geweest, en daar merk je dan weer weinig van. Ik bedoel, ze zijn wel bezig met taalontwikkeling, maar het is niet alsof ze dan opeens het alfabet op gaan zeggen ofzo.

Het is, kortom, idd hartstikke lastig :-s

Jasmijn (28 feb)

@ MissPing: hahahaha dat zou inderdaad lekker zijn en welverdiend.

Heel heftig die sprongetjes. Ze zijn helemaal uit d'r doen en ik wordt er heel onrustig van. Heb je net een lekker ritme, weg....

Groetjes een aprilmama
Sonja, mama van Carmen die in d'r 12 weken sprong zit :-(!!

Terug
Bovenaan