Ik vind dat allemaal wel erg weinig.
Wij hebben een 'ervaren' oppas van 24,
ze past op kinderen vanaf haar 16e. Heeft erg goede referenties.
En we zijn erg blij met haar! Ze komt aan huis (ik werk trouwens niet, heb een eigen bedrijf en werk alleen als de kids op bed liggen en mijn man ook is werken; heerlijk flexibel dus) Als wij een avond/ dag weg willen (een dag per week moet ik noodzakelijk weg van 10.00 tot 15.00 voor de zaak, inkopen etc) dan komt de oppas. Dit is gemiddeld een dag en een avond in de week. Wij vinden dat ze lekker met de kids mag rommelen, geen huishoudelijk werk hoeft te doen.. Toch neemt ze geregeld mijn strijk oid over, dan krijgt ze een tientje extra. Zij krijgt 6,- er uur. Erg redelijk en minimaal vind ik! Ze is 24 en ze werkt tenslotte ook voor haar geld. Ik vind 3,80 per uur echt veel te laag! Elk jaar gaat het uurtarief met een euro omhoog, tot ze aan een tientje zit, hebben we afgesproken. 10,- per uur, vind ik dan weer de max!
Ik schrik best wel van de lage tarieven, waar kun je zoiets dan terug vinden op internet? Ben ik wel erg benieuwd naar. Niet dat we het uurtarief daardoor omlaag schroeven hoor, wij vinden het prima zo.