Wat moet ik de oppas betalen?

Hallo,

Ik ben nu bezig met een oppas te regelen, voor na de geboorte, als ik weer ga werken. Weet iemand wat redelijk is, om aan een oppas te geven per uur? Het zal bij de oppas thuis zijn, dus ook zonder huishoudelijk werk.

Ben erg benieuwd!

Groetjes Bianca

Hallo Bianca

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap !
Wil je de oppas zwart betalen of via een gastouderbureau?
Ik pas namelijk zelf op via het gastouderbureau en dit heeft vele voordelen voor jullie als ouder ! Je kunt namelijk via de belasting geld terug krijgen waardoor je niet veel per uur hoefd te betalen.     De gastouder krijgt een standaard vergoeding per uur,
Hier bij ons is dat 3.80 per uur
Het hangt er vanaf hoeveel jij en je man verdienen maar meestal betaal je zelfminder dan die 3.80 per uur !
Voordeel is ook dat je alles vast op papier hebt staan, en met opzegtermijn

Groetjes Maike Sanne

Ik zou het ook niet weten. Maar wat ik wel weet is dat er in 2009 veel gaat veranderen en het belastingvoordeel geloof ik ook kleiner wordt. Er zijn vast wel meiden die dit beter weten en anders moet je even op internet zoeken.

Hai,

Het hangt van de ervaring af, hoelang ze blijven per dag en of ze ook mee-eten ed. Mijn moeder is al 18 jaar gastouder. Zij krijgt 4,50 per uur en past bij haarzelf thuis op. Dit is een vrij normaal bedrag voor een ervaren gastouder. Per maaltijd wordt er 2.50 betaald maar das pas als ze echt brood ed gaan eten.

gr.Ing

Mijn moeder en schoonmoeder zijn beide gastouder geworden via ViaViela! Echt gweldig! Je btaald zo goed als niets ze;f en het bedrag is ongeveer wat Inge zegt!

Het staat vast dat ze tot EIN 2009 GEWOON BETAALD krijgen, ook dus e teruggaaf van je belasting. Verder is nog niets bekent, dus kan net zo goed zijn dat het gewoon doorgaat!

Groetjes Saskia
mv Rik 04-07-07

Ik vind dat allemaal wel erg weinig.
Wij hebben een 'ervaren' oppas van 24,
ze past op kinderen vanaf haar 16e. Heeft erg goede referenties.
En we zijn erg blij met haar! Ze komt aan huis (ik werk trouwens niet, heb een eigen bedrijf en werk alleen als de kids op bed liggen en mijn man ook is werken; heerlijk flexibel dus) Als wij een avond/ dag weg willen (een dag per week moet ik noodzakelijk weg van 10.00 tot 15.00  voor de zaak, inkopen etc)  dan komt de oppas. Dit is gemiddeld een dag en een avond  in de week. Wij vinden dat ze lekker met de kids mag rommelen, geen huishoudelijk werk hoeft te doen.. Toch neemt ze geregeld mijn strijk oid over, dan krijgt ze een tientje extra. Zij krijgt 6,- er uur. Erg redelijk en minimaal vind ik! Ze is 24 en ze werkt tenslotte ook voor haar geld. Ik vind 3,80 per uur echt veel te laag! Elk jaar gaat het uurtarief met een euro omhoog, tot ze aan een tientje zit, hebben we afgesproken. 10,- per uur, vind ik dan weer de max!
Ik schrik best wel van de lage tarieven, waar kun je zoiets dan terug vinden op internet? Ben ik wel erg benieuwd naar. Niet dat we het uurtarief daardoor omlaag schroeven hoor, wij vinden het prima zo.

Ikkemama, Ik ben het volledig met je eens hoor !
Ik krijg 3,80 per kind per uur en dat is echt niet niks, tenminste als je kijkt wat ik er voor doe  !! De kids komen hier bij mij thuis vanaf sochtends half 8 tot half 5.. dus een hele dag !
Ik doe dit via gastouderburo hier in friesland.   Toen ik begon was het 3,60
Ik doe dit er gewoon bij, naast mijn "echte" werk. Ook ik ben 24 jaar,
ik doe dit dus nu omdat ik op mijn andere werk op het moment niet zo veel hoef te werken en niet hele dagen alleen thuis wil zitten en op deze manier verdien ik nog een beetje terwijl mijn huishouden er niet onder lijd..

Maar naar ervaring etc word hier niet gekeken. Gewoon iedere gastouder krijgt 3,80

Liefs Maike Sanne

Terug
Bovenaan