Wat moet ik doen? Heeft iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Ik zit een beetje met een dilemma....ik heb altijd geroepen dat ik ga wachten met het klussen voor een tweede als mijn zoontje 2 jaar is (dat is nu over 10 maanden) maar iedereen om mij heen is zwanger van de tweede.....mmm dus het kriebelt onwijs!! Ik word er eerlijk gezegd een beetje gek van, maar goed daarnaast zijn wij bezig met ons huis te verkopen en willen we een nieuw huis kopen en met een dikke buik in een nieuw huis klussen vind ik niks aan! Dus tja....wat zal ik doen, heb nog de pil in huis voor de komende 5 maanden en daarna stoppen? Of toch nog een half jaartje erbij nemen? Af en toe word ik er gek van....en de laatste paar dagen kriebelt het steeds meer!

Ik heb het gevoel dat mijn tweede kindje een oktoberkindje moet worden...athans dat zou ik graag willen....had ik bij mijn huidige zoontje ook...daar had ik het gevoel dat ik graag een meikindje wilde hebben en dat is hij ook geworden! Maar ja, dat heb ik natuurlijk niet voor het zeggen....dus iemand tips of een advies? Over 5 maanden stoppen en klussen of eerder? Of later.....

Thanks alvast!
Groetjes
Angel

Dit is een keus die niemand voor je kan maken.
Ik zeg altijd volg je gevoel en dan komt het goed!

Succes!!

hey bedankt alvast, ik weet wel dat ik het zelf moet beslissen, maar vraag me af en toe ook weleens af of andere moeders dit gevoel ook hebben...en als ik op mijn gevoel moet af gaan, stop ik liever vandaag nog...maar ik weet zelf wel dat dat niet slim is van me....maar in ieder geval bedankt!

Hoi Angel,

inderdaad is het zoals mijn voorgangster zegt een beslissing die je zelf moet maken maar ik begrijp van je dat je wat meningen wilt dus zal ik proberen die te geven.
ik denk dat je je af moet vragen hoe erg het is als je zwanger bent tijdens het verbouwen. Zijn er misschien andere mensen die wat extra zouden kunnen helpen? En weet je al welk huis je koopt zodat je ook al weet hoeveel werk het is. Als je hulp kunt krijgen zou je nu in ieder geval al kunnen beginnen met proberen voor een 2e. Je weet namelijk ook niet hoe lang het gaat duren. Mocht het dan wel meteen aan slaan dan kun je de hulp inschakelen en duurt het wat langer dan kun je misschien toch zelf nog meehelpen in het nieuwe huis.
Natuurlijk ook heel belangrijk is wat je man wilt. Als hij nu ook al wel zou willen dan moet hij er rekening mee houden dan je minder kunt helpen. Mocht hij willen wachten dan zou ik persoonlijk ook gewoon wachten want zo lang duurt het niet meer.
Maar als jullie er samen uit zijn dat je nog een kindje wilt hebben dan zou ik vooral met hem overleggen. De voors en tegens bespreken en dan een besluit nemen.
Ik heb dus duidelijk ook geen pasklaar antwoord voor je maar misschien wel wat dingen gezegd waar je over na kunt denken.
Succes met het maken van een beslissing,

groetjes Linda

Dank je wel Linda, hier heb ik wel wat aan....ik heb het met mijn man er al over gehad, maar die wil wel, maar soms ook niet, heb zo'n besluiteloze vent! Dus het is soms zo tegenstrijdig....we hebben wel een huis op het oog, waar in eerste opzicht niet veel aangedaan hoeft te worden, hooguit muren, vloeren en de plafond etc. Hulp heb ik wel, dus dat zal geen probleem worden....maar ik heb daarstraks al besloten dat ik toch de komende maanden nog even de pil blijf slikken, een aangezien ik de laatste keer na de 4e keer zwanger was....wil ik ook niet te snel stoppen...maar in ieder geval bedankt voor jouw visie hierop!

Groetjes

hoi hoi

bij mij begon het al weer te kriebelen toen me dochtertje een half jaar oud was!! stom maar ik had het idee dat het nog wel een jaartje kon duren eer dat ik weer zwanger zou raken! tja en dat het gelijk de aller eerste x raak zou zijn hadden we ook niet verwacht!

maar goed eenmaal aan het idee gewend vind ik het super het wordt een knulletje en ik wil maar 2 kindjes dus dat is super natuurlijk.. en nou wordt onze kleine djesslyn over 2 maandjes al een grote zus errug spannend allemaal!

groetjes jessica mv djess 11-06

Terug
Bovenaan