Wat moet ik doen met mijn kleine pitbull?

Op onze Hyve schreef ik dit bericht:

Hoi medemama's,

Gister was ik Eva aan het aankleden, zie ik ineens een grote blauwe plek op haar schouder met allemaal vuur rode puntjes en streepjes er om heen....
Ik vroeg haar: Heeft Bas je gebeten?
En ja hoor, hij bleek haar de dag daarvoor te hebben gebeten.
Ik later aan Jeroen gevraagd en er was inderdaad wel wat gebeurd, maar Eva had zo hard gehuild, dat hij niet begrepen had waar het nu over ging.......

Maar goed, Bas is dus een kleine pitbull!
Wat doe ik daar nu weer aan?

Groetjes, Karin

Ik ben benieuwd of iemand tips heeft.....

O wat verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat je hier geen raad mee weet. Het enige wat ik altijd hoor is dat je het beste terug kan bijten en dat het dan snel over is. Maar ik doe dat dus niet. Ik vind het dan toch zielig en ga ervan uit dat kinderen  van deze leeftijd echt nog geen besef hebben van hoeveel pijn zoiets doet. Dus dat het zeker niet gemeend is. Tja, wat doe je dan aan? Heel goed in de gaten houden en ze niet alleen laten zodat je alles ziet. Als je het ziet gebeuren zou ik wel erg boos worden. Zodat ie weet dat jullie dat echt niet goed vinden. Maar terugbijten kan ik niet over mijn hart verkrijgen...!

Succes ermee!

oeii wat zullen jullie geschrokken zijn.
gelukkig heeft hij niet doorgebeten anders was de ramp misschien niet te overzien geweest.
Heeft het gebloedt dan is het misschien wijs even bij de huisarts te informeren voor een tetanus injectie.

ik weet niet of het helpt om een hondte terug te bijten 2 dagen later in elk geval niet meer lijtk me.

maar goed ik zou bas en eva niet alleen laten nog geen 5 seconden meer.
verder toch met jeroen neem aan dat dat je man is proberen erachter te komen of de hond zomaar heeft gebeten of uit een soort van zelfverdedigin.
misschien kwam eva wel te dicht bij zijn bak of plaats of zoiets.
ook zou ik nu extra allert gaan zijn op agressief gedrag van de hond richting eva. grommen lip optrekken etc.

als dat het is tja dan dierenarts hondengedragsdeskundige weet het niet hoever ik zou gaan.
weet wel dat als ik op het punt kom dat ik moet kiezen tussen een groot risico lopen dat de hond me kind nogmaals bijt of de hond wegdoen ik zou kiezen voor me kind.

laat ik er verder nog bijzeggen dat ik ondanks de vooroordelen die er zijn over pitbulls er altijd vanuit gaat dat het de eigenaars zijn die een hond vals maken en neit de hond zelf.

hoop dat jullie eruit komen.

@ kaatje o
Hihihi, ik moest zo hard lachen net!!!! We hebben geen hond en al helemaal geen pitbull! Bas heeft Eva zo gebeten en ik noem hem dus nu mijn kleine pitbull!

Groetjes, Karin

PS; Het duurde even voordat ik doorhad dat jij dacht dat het over een echte hond ging. Ik vond die tetanusinjectie al wat overdreven......

whaaaaa kom echt even niet meer bij (sorry hoor voor degene die iknu uitlach en de naam niet eens meer weet) bas de pitbull.

Ik heb hier ook een kleine pitbull genaamd Levi, iedere keer als hij nu boos wordt krijgt hij echt een woede aanval en gaat hij happen. Ik haal hem dan maar weg en zet hem voor straf in de box tot hij afgekoeld is.

Dat terugbijten ben ik echt niet voor hoor dan geef je lekker het goede voorbeeld.

groetjes chimene

btw tetanus hebben de kids echtniet nodig   als ze de DKTP prikken hebben gehad

Ha ha! sorry wat een geweldige reacties!!! kom helemaal niet meer bij!!!
maar goed, sorry heb eigenlijk geen oplossing voor je. Heb ook gehoord dat je terug moet bijten als je het ziet maar vind dat zelf niet echt een oplossing. Zou wel heel boos worden als ik het zou zien.

Groetjes Alberdien

Ow Karin.......

Ik moet zo lachen, gewoon weer omdat het gedrag van Bas zooooooooooo het zelfde is als Rik, alleen Rik bijt mij nu....en de bank en de tafel...

Ik weet mezelf er ook geen raad mee. Terugbijten heeft totaal geen nut!! En in de gang zetten net zo min. Als ik dat doe bij Rik dan horen we ineens de lichtknopjes aan en uit gaan en zet iezichzelf in een disco...

Dus mensen die tips hebben ik ben ook benieuwd!

@ kaatje o, had je al aan de champagne gezeten???? ;-)

X Saskia

Terug
Bovenaan