Wat moet ik doen (schema 5,5 mnd)

Hopeloos wordt ik er soms van... Over het algemeen gaat het hartstikke goed, ik heb dan ook niet echt iets te klagen, alleen dat eten... Ik snap er echt niets van. Overdag wilt ze om de drie uur bv. Niet zo'n ramp, maar ze drinkt maar heel kort en maar uit een borst. Als ik de andere aanbied wilt ze gewoon niet. Maar 's nachts tankt ze bij. Ze komt dan ook om de drie uur. Ik heb me al bij dat feit neergelegd en doe alles op de automatische piloot; ze huilt, ik voed (half slapend), na 5 minuten drinken slaapt ze al weer en leg ik haar terug in bed, ze slaapt verder en ik ook (ik schrik soms wakker en denk dan 'wanneer heb ik haar nou terug gelegd?';)).
Maar ik heb het idee dat ze toe is aan vaster eten. Als wij zitten te eten kijkt ze ons het eten uit de mond en zit helemaal mee te smakken. Op aanraden van het cb was ik nog niet aan hapjes begonnen omdat ze nog volledige bv krijgt. Volgens het cb was het beter te wachten tot ze 6 maanden is. Toch ben ik met het fruithapje begonnen toen ze 5 maanden werd. Ze is er volgens mij zo aan toe. Ze kreeg eerst een week lang 1x per dag een half potje. En nu geef ik haar 2x per dag een half potje (in totaal een heel potje per dag dus).
Nou zou ik graag willen weten wanneer jullie begonnen zijn met bijvoeden en hoe jullie schema er dan uit ziet. Verwen ik haar met het fruithapje en wilt ze daarom bijna niet meer drinken? Of geef ik haar teveel? Wanneer moet ik beginnen met groente?
 
Misschien is ze toe aan flesvoeding. Een vriendin van mij gaf om en om. Een keer flesvoeding andere keer borst. Het kan toch dat er niet genoeg melk in zit en dat ze niet genoeg binnen krijgt. Ik geef mijn zoon altijd al flesvoeding dus ik weet het ook niet maar zijn schema ziet er zo uit

tussen7/8 fles 200ml

10.00 fruithapje met halve liga er dooor heen

12.00 fles 200ml

16.00 fles 200ml

18.00 groentehapje met liga er door heen

tussen 20.00/21.00 fles 200ml met pap
 
Geef haar lekker voor het slapen gaan een afgekolfde fles pap (gewoon 3 schepjes pap op een fles van 200 ml).
En dan lekker door laten tukken en als ze wel komt is het inmiddels gewenning geworden (lekker 's nachts ff bij je mama lekker liggen).
Dus dat moet je doorbreken, misschien even een paar dagen huilen maar daarna een meisje wat lekker doorslaapt!
En gewoon nog lekker doorgaan met borstvoeding hoor!
Héél veel succes.
 
hoe zou het nou kunnen dat 'er niet genoeg in zit' in een borst, tamara? volgens mij is dat echt onzin.
de borst kan leeg zijn, geef je de andere. wat kan een fles daar aan toevoegen?
zelf hou ik mijn dochter wakker door te laten boeren en armpjes te masseren, beetje kouder kleden (werkt vaak wel). maar goed, die is geen vijf maanden (nog geeneens vijf weken).

kortom:
wat ik me afvraag is, hoe vast slaapt ze en hoe lang is het al zo dat ze na een paar slokken in slaap valt? is ze met geen mogelijkheid wakker te prikkelen? even in deluier kijken of zo??
want het is natuurlijk logisch dat ze vaak drinkt als ze maar kort drinkt.
en merk je echt verschil met het geven van de fles? blijft ze dan wel goed wakker de hele fles lang?

succes!
karin

 
kun je niet proberen ok het om te draaien en ze dus 1 nacht even niet of weiniger bv te geven zodat ze overdag wat meer honger krijgt.
ik hoop dat het snel beter voor je wordt want het lijkt me erg vermoeiend, veel succes groetjes Michelle
 
Terug
Bovenaan