wat moet ik doen??

A

Anoniem

Guest
hoi ik heb de verhalen van jullie gelezen en het leek me wel leuk om me ook in te schrijven.
hierbij stel ik me even voor ik ben manuela en 20 jaar oud ik ben ook gestopt met de pil maar ik ben een beetje bang van wat andere mensen ervan zouden zeggen als ik eenmaal zwanger ben ik wil zelf en mijn vriend ook heel graag een kindje maar dan weet ik vaak al hoe andere mensen zullen reageren je moet nog genieten van je leven en je kan nog zoveel doen maar ik vind dat dat ook met een kindje erbij kan.
wat vinden jullie ervan ik heb al 2 verhalen gelezen van moeders die ook op hun 18de al een kind kregen en er ook geen spijt van hebben achteraf.
ik wens jullie allemaal ook heel veel succes met het zwanger worden  en hoop dat als het zover is dat jullie een gezond kindje mogen krijgen.
groetjes manuela

Hoi Manuela,

Ik ben zelf nu 23 en werd zwanger op mijn 22...Dus nog vrij 'jong' vinden de meeste mensen,en echt waar iedereen heeft er wat over te zeggen! Maar dat is met elke zwangerschap misschien wel zo.

Op bijvoorbeeld zwangerschapsgym   was de eerst volgende die na mij kwam 30...

De meest gemaakte opmerking is/was "was het gepland?" En soms vragen ze dat geeneens maar gaan ze er meteen van uit dat het een ongelukje was. Echt vervelend en heel moeilijk te negeren.

Ik weet nog steeds niet heel goed hiermee om te gaan maar er zijn wel momenten dat ik er volkome schijt aan kan hebben zeg maar! ;-)

En het ligt denk ik ook heel erg in welke omgeving je je bevindt. Ik werk in de horeca en ken zo een heleboel mensen erg oppervlakkig en die mensen gaan alcohol drinken en kunnen hun mening dan slecht voor zich houden.

Het enige wat je kunt doen is denken dat jij gewoon lekker jong moeder gaat worden en dat je het waarschijnlijk lichamelijk veel beter aan kan dan moeders van 10 jaar ouder bijvoorbeeld! Dat is natuurlijk niet altijd zo maar het schijnt dat je rond je 23e het meest 'rijp' bent om een kindje te dragen.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn warrige verhaaltje hebt!
Groets
Neel (36 weken zwanger nu)

hoi neel
bedankt voor je berichtje ik heb er wel wat aan gehad om het te lezen en het is echt lastig ja want de meeste mensen zeggen ook altijd is het gepland dat hoor ik wel vaker en zo opmerking is niet echt leuk.
maar wat leuk dat je nou weer zwanger bent veel plezier met je zwangerschap en geniet ervan!! liefs manu

Hey manu,

maak je niet druk meid. Zolang jij en je vriend je er goed bij voelen, met je het gewoon doen. Het is jullie keuze en niet die van een ander.
Mensen zullen hoe dan ook (al ben je 30) erover praten, de een positief, de ander negatief.

Ik zeg altijd maar: zolang mensen over je lullen, ben je nog interessant genoeg voor hun. Stoppen ze daarmee...dan moet je je zorgen gaan maken

Succes met klussen meid...en als het zover is...geniet er beide van!

Liefs,
maenca

hoi maenca,

jij ook bedankt voor je hulp en wat een leuke site is dit zeg iedereen helpt elkaar met adviezen.
liefs manu

Hoi Manuela

Ik zit  in hetzelfde schuitje als jij hoor. Ik ben 21 en mijn man 29. Wij zijn nu vanavf december vorig jaar bezig, en ik weet dan ook precies wat je bedoelt.

Ook ik heb in het begin gedacht dat mensen me te jong zouden vinden, maar vond net als jij dat je alles toch ook met een kindje erbij kan doen. Gelukkig heb ik hele leuke ouders die net als ik heel jong begonnen (ik zeg ik want mijn man is 29 dus niet heel jong) en die het allemaal alleen maar ontzettend leuk vinden. Ook in mijn vriendenkring is het me alles meegevallen. Wij hebben wel bewust gekozen om het niet geheim te houden, want dan krijg je in ieder geval van bekenden geen rare vragen. Die weten het dan gewoon al.

Ik wens je heel veel sterkte, enne hier is het errug leuk hoor!!!!!!!!!!

Liefs wondernetje

Je moet idd doen wat je zelf wil en er zullen altijd mensen zijn die erover praten. Ik ben 27 en ik heb dat zelfs dat als ik zwanger zou zijn wat mensen daarvan zouden denken. Maar ja, als je zelf wil, dan moet je het gewoon doen!

Als jij het wil, moet je het zeker doen! Laat de buitenwereld maar kletsen!
Ben zelf 26, ben er helemaal aan toe, maar als ik in mijn vriendengroep kijk zullen wij verweg de eerste zijn die hier zich al mee bezig houden!
Wij zijn 10jr bij elkaar en wonen hiervan 3 jr samen. Sinds een jaar of twee zijn we echt van het huisje boompje beestje dus wat mij betreft kan het komen................ We zullen best een ander leven kijgen, maar daar kan ik wel mee leven. Uitgaan etc staat bij mij al even niet meer op nr 1!

Onze vriendenclub weet helemaal niet van onze plannen, ze zullen ervan opkijken als het raak is!

Suc6 en nogmaals, het is jou beslissing en ik neem aan dat je er goed over na gedacht hebt!
x-Mees ronde 9

Terug
Bovenaan