wat moet ik doen?

hoi dames! ik ben nu ongeveer ongeveer 7 weken zwanger ik weet totaal niet wat ik moet doen in eerste instantie was mijn vriend blijer dan ik.kijk hij heeft ook een kind bij een ander.maar vorige week vertelde hij mij dat het beste was voor ons gezien de omstandigheden dat het beter was om abortus te plegen.nu groei ik er langzaam naar toe het idee weer zwanger te zijn na 8 jaar(zoontje van bijna 9).situatie is zeer complex want contact tussen zijn oudders met mij is er niet en wel met mijn familie.nu laat hij de keuze over aan mij! ik wil hem niet zomaar vast zetten aan een kind maar daarnaast zou ik graag het kind willen houden ik weet dat dit iets is waar ik zelf een keuze in moet nemen maar,toch zijn er mischien vrouwen die zich zelf hier in herkennen? thanx for response
 
Hoi, ik vind dat je dat zelf moet beslisen. Ik weet natuurlijk niet welke omstandigheiden je bedoeld maar ik zit ook niet in makelijke situatie maar deze kindje is voor mij heel belangrijk. Ik heb wel een kontakt met mijn schoonouders maar het is erg. Liever niks dan dit. Daarom heb ik begonen met concentreeren allen op mij gezin en niks is voor mij belangrijker. En ik mij voorstel dat wij krijgen kleintje dabij kan niet wachten. Het is toch een wonder!!!
Wat voor beslising je ook neemt, zal het zeker goed zijn.
Veel succes Petra
 
Hallo,

Wat moeilijk voor je!
Maar wat maakt het uit dat je geen goed of helemaal geen contact hebt met zijn ouders? Als ik jou zo hoor, wil je het kind zelf wel houden dus eigenlijk twijfel je over een abortus door de mening van anderen. Je moet doen wat je hartje je in geeft en hebben mensen moeite met jouwn beslissing dan moeten ze maar vooral wegblijven. Hoop dat je nog laat horen van wat je hebt besloten!
Groetjes Sem
 
Je zegt het zelf al, jij wilt het kindje liever houden. Dat is je antwoord ook meteen, de keuze is al gemaakt.

Ik snap dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt maar als jij het kindje wil houden dan moet je dat vooral doen, want ik denk dat je er heel veel spijt van krijgt als je een andere beslissing neemt (die tegen je gevoel ingaat).

Heel veel sterkte en je doet vast wel wat goed is :)

groetjes, Jane
 
Hoi,

Doe wat je hart je ingeeft, en niet wat anderen zeggen. Jij moet met jezelf kunnen leven en niet met wat de anderen zeggen. En wat betreft je schoonouders, voor jou een extra, voor hun een gemis! Is toch hun probleem. Meis, trek je daar niets van aan.

Succes, Marijke
 
hoi je moet doen wat jou het beste lijkt en zeker niet een abortus laten opdringen ook ik heb het onder vonden om te moeten kiezen maar toch voor m,n kind gekozen m,n vriend is bij mij weg gegaan en nu heeft hij een vriendin met kind wat wel wordt geaccepteerd door z,n moeder en dat van mij dus niet ik heb geen spijt van m,n keuze ik krijg een lieve meid straks en daar heb ik het voor gedaan dus wens jou sterkte in de keuze die je maakt veel groetjes van mij Esmeralda
 
Ik wist aanvankelijk ook totaal niet wat ik aanmoest met mijn zwangerschap, hoewel ik lang niet in zo'n lastige situatie zit als jij. Mijn probleem was meer de timing en het feit dat ik nog op een studentenkamertje woon en het bijna onmogelijk is om op korte termijn een behoorlijk huis te vinden waar ik woon (Amsterdam). Wat denk ik het belangrijkst (en ook moeilijkst) is, is om je zo min mogelijk te laten beïnvloeden door de mening van anderen, ook die van je partner. Het gaat erom dat je beslissing, wat dat ook is, JOUW beslissing is en niet die van iemand anders, dan kun je er ook geen spijt van krijgen. Als je het laat weghalen en er twee maanden later achterkomt dat je dat zelf eigenlijk helemaal niet wilde, ben je ver van huis. Probeer even zoveel mogelijk rust en tijd voor jezelf te nemen en denk er goed over na, laat je door niemand opjagen. Heel erg veel sterkte!!
 
Terug
Bovenaan