Wat moet ik doen

A

Anoniem

Guest
Maandag moest ik weer naar  het ziekenhuis voor een  gesprek met mijn IVF arts. Daar zou mij gezegd worden wat het beste voor mij is. Hij gaf mij de keuze. Of we gaan door en dit wordt de laatste keer ivf, of we stoppen en we gaan voor eicel donatie of adoptie.  Nou  hadden wij het, mijn man en ik, er in de auto op weg naar het ziekenhuis over wat we zouden doen. Hier komen de eerdere gesprekken ook bij dan hoor. Maar  hij staat achter me, wat ik ook zou doen. Ik heb dus tegen de arts gezegd dat ik het nog een keer wil  proberen. Nu zou ik in april waarschijnlijk weer voor ivf  aan de beurt zijn.

Lig ik gisteravond op bed, begin ik in ene te huilen, wat ik wel vaker doe hoor  tegenwoordig. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen of stoppen of nog deze ene poging doen en waarschijnlijk weer teleurgesteld worden. Diep in me hart  wil ik doorgaan, maar ik denk eigenlijk ook niet dat ik zwanger wordt van de ivf. Ik denk eigenlijk dat ik moet stoppen. IK WEET HET GEWOON NIET MEER.

Ik  moest heel even me verhaal kwijt, sorry als ik jullie verveel. Maar hebben jullie misschien tips ofzo voor me.

Groetjes Claudia  

Hoi,

Lastig he, zo'n beslissing! Diep in je hart weet je eigenlijk wel wat de juiste beslissing is, maar het is ook meteen zo definitief. Hoeveel IVF-pogingen heb je nu gehad? Ik zou het denk ik toch ook nog 1x proberen, vooral omdat de arts het zelf ook nog voorstelt. Het lijkt mij dat een arts op een gegeven moment ook duidelijk zal zijn als het echt geen zin meer heeft om door te gaan. Ik denk dat het belangrijkste is dat je jezelf nog kan oppeppen om er nog 1x voor te gaan. Het moet ook niet ten koste gaan van jezelf en van je relatie. Makkelijk gezegd hoor! Maar goed, je hoeft toch niet meteen te beslissen? Anders denk je er eerst nog even rustig over na,  je krijgt nu ineens zoveel op je bordje. Het is ook  geen eenvoudige beslissing, je moet er wel voor de volle 100% achter staan.  
Hopelijk heb je hier wat aan, ik weet dat het moeilijk is. Wij zijn net begonnen aan onze 1e IVF-poging. Nu zeggen we tegen elkaar dat we 3 pogingen gaan proberen, maar ik weet ook niet wat ik ga doen als blijkt dat het na 3x nog niet gelukt is. Ik hoop dat ik je een klein beetje goede raad heb gegeven, en ik wens je heel veel succes met je beslissing!
Hou je ons wel op de hoogte wat je gaat doen?

Liefs, Ibbeltje    

beste claudia,

wat een moeilijke keuze zeg.
je hart zegt ws. nog 1x proberen.
maar je verstand zegt nee, niet meer.
je wilt logisch geen nieuwe teleustellingen.
het is moeilijk om dat weer een plekje te geven.
maar aan de andere kant,
je krijgt nog 1kans, 1 mogelijkheid om het te proberen.
als je het niet doet, kan je er spijt van krijgen.
poeh... moeilijke situatie!!
ik zou je idd. ook adviseren om er in alle rust over na te denken.
als je het even laat bezinken, dan zie je het mischien vanuit een ander oogpunt.
desnoods vraag je over een mnd. weer een gesprek aan in het ziekenhuis.
je gaat dan anders het gesprek in en je weet wat je wilt vragenen wilt  weten.

suxes,
groetjes, jana.

Hoi,

ik las je verhaal wat erg voor je maar ik vraag me af omdat ivf niet lukt is icsi dan geen oplossing voor jullie kijk maar naar cynthia die had ook twee mislukte ivf en nu een keer icsi gedaan en ze is zwanger. ik hoop voor je dat je voor jezelf gauw duidelijkheid krijgt want het is moeilijk. jij zit met ivf ik zit voor ons tweede kindje met iui in januari mogen we nog een poging doen maar net wat je zegt elke keer die telleurstelling. de tweede iui van ons was afgebroken en vanmorgen zijn de rode duivels gekomen ik voel me echt rot maar zit te bedenken moet ik die derde iui doen of niet ik wens je heel veel sterkte.

veel liefs linda

Hoi,

Geef niet op meissie!! Ga door totdat je echt niet meer kan en volg je gevoel wat de artsen ook zeggen. Als jij het nog een keer wil proberen dan moet je dat doen. Ik weet ff niet waarom er gesproken wordt over eiceldonatie maar ik heb hele slechte eitjes en na 300 eenheden puregon heb ik slechts 2 follikels overgehouden waarbij er bij de punctie slechts 1 over was. De artsen bleven maar zeggen dat ik bijna niet zwanger te krijgen ben. En nu? bijna 9 weken zwanger van een een ei-ige tweeling want dat ene rotei werd een emmy van slechte kwaliteit maar is als een gek gaan groeien en heeft zich tot 2 kindjes gedeeld. Op het moment dat ik dacht nou het gaat niet meer lukken en het wordt adopteren gebeurde dit. Geeft dus pas op als je echt niet meer kan............

lfs ing
ps bij mij heeft het erg geholpen om direct voorafgaand aan de ivf op een relaxvakantie te gaan. Ik ben er namelijk van overtuigd dat rust in je lijf en hoofd je kansen vergroot.

Hoi Claudia,

moeilijk zo'n beslissing nemen. Zelf ben ik pas bij het IUI traject en weet dus niet hoe zwaar IVF is/voelt. Maar bedenk dit, april is nog een poosje weg, dan wordt het weer ook weer mooier, heb je misschien ook weer wat meer moed en kracht opgedaan.
Je moet altijd je hart volgen maar als je het mij vraagt, neem deze paar maandjes rust en ga er in de lente (een nieuw begin, nieuwe energie) weer volop tegenaan. Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe IVF voelt dus uiteindelijk zal je toch zelf moeten beslissen.

Heel veel sterkte.

groetjes Belle

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Ik weet nog niet wat ik moet doen. Misschien moet ik er eerst nog een paar maanden over nadenken, maar misschien als ik het nu los laat dat ik in ene zwanger ben. Wie weet. Ik ga er gewoon heel goed over nadenken en praten met mijn man en een maatschappelijk werkster. Want ik kan om ieder dingetje gaan huilen. Dus ik denk dat het wel dat dat handig is.

In ieder geval bedankt voor het luisteren en lezen. Ik blijf jullie volgen. Tot snel.

Groetjes Claudia

Terug
Bovenaan