Wat moet ik doen????

Hallo meiden,

Ik volg dit forum en het zwanger forum nu twee weken. Super hoe jullie er voor elkaar zijn.

Ik weet sinds vorige week maandag dat ik zwanger ben. Zit nu aan het eind van de 7de week. Het is niet gepland en mijn vriend staat er niet achter. Hij is van mening dat zijn hele wereld instort en dat zijn leven voorbij is. Hij is er niet klaar voor.

Ik wil het graag laten komen, maar een kind alleen opvoeden wil ik niet. Hij zegt wel dat hij bij me  blijft, maar is hij dan wel gelukkig?  Wat moet ik doen??? Ik ben bang dat ik de verkeerde beslissing maak omwille van zijn geluk. Maar een leven zonder hem kan ik me ook niet voorstellen.

Ik sta er niet 100% achter om de zwangerschap af te breken. Doen of niet doen???

Ik voel me zo verscheurd van binnen??

Heeft iemand hier ervaring mee die me misschien alles wat duidelijker kan laten zien??????

Hoi moppie,

Jeetje, dat moet wel schrikken zijn als je onverwacht zwanger bent en ook natuurlijk voor je vriend.
Zoals ik begrijp sta je er niet voor 100 procent achter om de zwangerschap te beeindigen, naar mijn menig moet je dit dan ook zeker niet doen, omdat ik denk dat je hier heel veel spijt van zal krijgen.

Voor je vriend is dit natuurlijk ook enorm schrikken en moet er eerst ook goed over nadenken. Ook wat het evt. met jullie samen zal doen als jullie besluiten om de zwangerschap te beeindigen. Als jij het puur voor hem doet is de kans groot dat er verwijten komen.
Heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige of evt huisarts? Misschien kunnen jullie daar dan samen heen gaan en erover praten.
Voor veel mannen is het idee om vader te worden al zoiezo wennen, maar de meeste vinden het uiteindelijk geweldig.

Ik weet niet hoe oud je vriend is, of jullie samen wonen en hoe jullie financieel zitten.

Laat je vriend er in iedergeval goed over nadenken en voor jou Moppie volg je hart en doe niets tegen je gevoel in.

Sterkte in deze moeilijke periode en met deze moeilijke beslissing.

Liefs, Sarah

Lieve Sarah,

Bedankt voor je reactie. Mijn vriend en ik waren vorige week maandag precies 2 jaar samen. Ik wordt dit jaar in december 26 (het kindje is uitgerekend op mijn verjaardag) en mijn vriend is afgelopen april 24 geworden.

We wonen nu 1 jaar en 4 maanden samen. We hebben het heerlijk met z'n tweeen maar dat ik ook anders geweest. De laatste paar maanden gaat het steeds beter en hij is bang dat dit het helemaal gaat veranderen. We verdienen samen bijna € 3.000,-- netto in de maand. Je zou zeggen dat dit genoeg is maar we huren voor bijna € 900,-- in de maand en ik ben nog schulden aan het aflossen van een vorige relatie.

Mijn allerliefste schoonmoeder heeft mij een optie gegeven om bij haar in te trekken tot dat de schulden zijn ingelost en we een huis kunnen gaan kopen. Dit hoeft al met al niet langer dan een jaar te duren en dan is ons kindje 4 of 5 maanden. Hij ziet dit niet zitten.

Ik weet het allemaal niet meer en hoop raad te krijgen. Ik wil niet te lang wachten want mijn broeken zitten nu al niet lekker meer.

Groetjes Moppie

halo mopie ja dat is heel moelijk ik berijp dat je twijfelt maar als je het nie wil moet je heel snel handelen want het kindje leef   al he   ik heb in noveber een kindje verlooren bij 41 weeken zwanger schap das heel moelijk voor mij we zijn nu weer aan het probeeren maar als je het nie wil moet je het heel snel doen anders het kindje word steeds grooter he groetjes aana

Jeetje meid, dit is heel moeilijk,maar als ik jou zo hoor wil je kindje graag houden.
Een kindje alleen opvoeden is niet makkelijk maar misschien ook helemaal nog niet aan de orde en mocht het wel zo zijn, dan komt dit vanzelf allemaal goed.
Kan je leven met het idee dat je een kindje heb laten weghalen of leef je liever met het idee, het kindje komt en ik ga er voor zorgen, dan heb je het misschien een paar jaartjes zwaar, vooral in het begin, maar je redt je wel   ook zonder je partner.

Het is een zware beslissing. Ik ben zwanger van mijn 3e kindje en het ziet er naar uit dat ik het alleen moet gaan doen. Ik stond ook voor deze keuze....maar ik koos voor het kindje...en het kindje kan niet kiezen...

Meid heel veel wijsheid gewenst en heel veel sterkte....
Neem je tijd....en praat er heel veel over....

halo mopie ja is heel moelijk om je kindje aleen op te voeden maar ik zou de keuze maaken om at toch   te doen ik zou het kindje houden hij kom daar echt wel op trug als die zijn kindje zie heb mijn eerste dochter van een half jaar oook aleen op gevoed ben blij dat ik dat gedaan heb ze word nu 10 jaar in feb maar heb wel een heel sterke band met haar nu helaas liep het bij kyara anders en die overleed maar die had ik oook aleen gaan op voeden gedeeltelijk wel met steun van der vader en als ik nu weer zwanger raak ga ik dat oook doen veel sterkte liefs jolanda

Hoi moppie,

Ik wou nog even vragen hoe het nu met je gaat?
Ik begreep uit je verhaal dat je schoonouders weten dat je zwanger bent.

Hopelijk kom je er samen met je vriend uit en anders alleen.

Groetjes, sarah

Terug
Bovenaan