Wat moet ik doen????

A

Anoniem

Guest
Tess is al een week snotverkouden en sinds ze in januari het RS virus heeft gehad is ze overal erg vatbaar voor. Ze rochelt als een oude kerel.

Nou komt het probleem: ze eet om 16.30 haar warm eten en haar toetje en normaal kreeg ze om 20.00 uur dan nog een fles (die dronk ze met gemak leeg) en sliep dan tot de volgende morgen.
Nu ze slecht te pas is wil ze haar laatste fles niet, ze gaat gewoon kokhalzen. Maar ze wordt nu wel midden in de nacht wakker en gaat niet meer slapen, ik wil haar eigenlijk dan ook geen fles meer geven omdat je ze dat snel weer aan went.

Zouden jullie haar laat op de avond wakker maken voor een fles (nu ze nog ziek is) of toch door laten slapen met het gevolg dat ze snacht wakker wordt?

Groetjes sandra

Hmmm...lastig hoor.
Ik denk dat ik toch voor ik zelf naar bed ging haar een fles zou geven en hopen dat ze zo moe is dat ze direct verder slaapt na de fles. In ieder geval niet om 8 uur dwingen.
Als je zeker weet dat ze de nacht niet door gaat slapen vanwege de honger zou ik niet wachten tot ze zelf komt want ik denk dat ze dan inderdaad heel snel went aan: ik word wakker, ik huil, ik krijg een fles. Als ze weer wat beter is de fles weer om 8 uur geven voor ze naar bed gaat.
Ben wel benieuwd wat de andere moeders vinden.
Veel beterschap!

Als Thomas 's nachts zielig is, krijgt ie van ons zonder problemen een flesje met troost, lekker tegen een van ons aan liggen nestelen en meneer slaapt dan eigenlijk snel tevreden verder. Als ie s' nachts niet zielig is en een poging onderneemt tot nachtelijke aandacht komt het gebruikelijke riedeltje te voorschijn: terugleggen instoppen en weggaan. Duurt soms even maar hij weet gelijk weer waar hij staat... En eigenlijk weet ie donders goed waar ie met ons aan af is, want hij doet eigenlijk nooit gekke dingen s'nachts!

Neemt niet weg dat het voor jullie nu even heel vervelend is! Ik zou zeggen kijk waar frummeltje op dat moment het beste mee geholpen is, rest is voor later zorg als ze minder ziekjes is denk ik dan! Veel beterschap voor de beeb en sterkte voor papa en mama...

-X_ marieke

Hoi

Ik zou gewoon 's nachts dat flesje geven. Die voeding is toch nodig helemaal om op krachten te komen. Je kunt het als je kindje weer helemaal op krachten is toch weer afbouwen en misschien gaat dat dan vanzelf wel....

maar het is lastig hoor.
succes Pas

Hoi Sandra,

Ach arm meisje,ze heeft het wel te pakken hé!
Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als mijn voorgangster Pas.
Nou meid ik wens je veel beterschap met Tess,dat ze snel weer beter is en snachts weer lekker goed slaapt.

Liefs Kitty en Tess.

Zieke kindjes moet je verwennen. Vind ik.
Maar ik zou het mezelf niet aandoen om er snachts uit te moeten, dus ik zou lekker die fles geven om een uur of 23. En anders toch maar snachts.
Maar als ze er al zo lang last van heeft is het misschien een idee om er nog eens goed naar te laten kijken (desnoods door een tweede onafhankelijke arts).
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke
Het is niet zo dat ze constant ziek is hoor maar er hoeft maar een verkoudheidje in de lucht te hangen of ze rochelt weer. We zijn wel bij de kinderarts geweest en die zegt dat haar longen schoon zijn en dat het slijm in de hoge luchtwegen is en dat moet ze zelf ophoesten. En dat doet ze dus vooral snachts waardoor ze de halve nacht wakker is.

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan