Wat moet ik doen?

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Mijn zoontje is nu 6,5 maand en sinds 1 week wil hij maar niet slapen als ik hem in bed leg hij begint dan te huilen en als ik bij hem ga kijken dan is hij stil en als ik dan weer wegga dan gaat hij nog harder huilen..... dus als hij me ziet dan is hij stil... wat   moet ik doen laten huilen??

En ik heb nog een vraagje: ik geef nog 3 keer per dag borstvoeding en nu wil ik afbouwen en de middagvoeding vervangen voor fles maar hij wil helemaal niet uit de fles drinken!!! terwijl ik voorheen nog weleens afgekolfte melk uit een flesje gaf en dat drinkt hij wel... herkent iemand dit en graag tips..

Alvast bedankt!

Gr. hanan

hoi hanan,

moeilijk als je zoontje zo hard huilt en stopt als je in beeld bent bij hem. Wij hebben een regel ingesteld omdat we in begin heel verschillend op huilen reageerden en dat soms wrijving gaf: eerst 5 min laten huilen, dan gaan kijken (speentje, knuffel, check of er geen poepluier is), muziekje aan, daarna weer na 5 min gaan kijken en dan na 10min. Als jaap ineens héél hard huilt, kijken we wel direct.
En als ik het idee heb dat hij ons aan t uitproberen is, lachen en lonken als je er bent, maar huilen als je weggaat, dan heb ik na 2x kijken ook zoiets van: zoek t nu maar ff zelf uit. (gebeurt heel weinig, jaap huilt sowiewo weinig) En grappig is dan dat jaap toch veelal vanzelf in slaap valt!
Over voedingsprobleem kan ik je niet helpen, geen ervaring ermee. Hopelijk is t snel over!!
Succes ermee.
Groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Beste Hanan,

Mijn zoonte van 7 maanden heeft ook afgelopen weken van die buien gehad.
Ik denk dat zij zich gewoon beseffen dat zij daar alleen liggen en dat het veeeeel gezelliger is bij papa en mama.
Ik heb mijn zoontje laten huilen, erg lastig, maar het heeft gewerkt.
Als je ze elke keer het besef geeft dat het in bed ook niet leuk is, kom je er nooit vanaf!

Even tandje erop, maar met een paar dagen gaat het dan alweer beter.

Succes!!!

Groetjes,
Tessa

Hallo
Meike had dat ook gehad even geleden vooral savonds gek werd ik er van
Wat wij deden was wel steeds naar haar toe ( begon eerst wel harder te schreeuwen ) haar troosten muziekdoos aan , aaien , knuffeltje en dan weer weg
En dit steeds herhalen na de 5 a 10 min
Gelukkig ging het na een paar dagen goed en slaapt ze weer meteen
Succes gr Monique

Ilyas doet het sinds een paar dagen ook. Meestal probeer ik wat de andere schrijven. even laten huilen, weer terug troosten, aai over bolletej en weer weg. Als het echt aanhoudt ga ik even naast hem zitten, hand op zijn borstje en dan is hij meestal binnen een paar minuutjes weg. Gewoon de aanwezigheid van mama denk ik.....
Ik haal hem er niet uit in elk geval.

Succes,
Mienetje  

Hoi hoi,

Ja heel herkenbaar wat je schrijft hier is het ook een paar dagen en nachten een feest geweest!!!
Maar vannacht ging het weer stukke beter mama ook weer wat slaap ingehaald ,hi hi!!!
Zat er maar een gebrijksaanwijzing bij hé toen onze wondertjes geboren werden, maar ja zo verschillend ook hoe ze slapen als je hier zo leest!!! Maar het is idd ff doorbijten gaat vanzelf wel beter!!! Je moet niet vergeten dat ze vol in ontwikkeling zijn en erg veel prikkels krijgen die ze moeten verwerken en dat komt er dan meestal savonds en snachts uit tenminste dat denk ik zo maar!!!

FF over de BV, heb dit ook afgebouwd alleen ons dochertje kreeg vanaf het begin ook fles erbij dus dat was geen overgang!!! Je zou de avondvoeding voor het slapen gaan kunnen veranderen in Flesvoeding, meestal hebben ze dan bere honger en drinken ze alles, en als de fles niet helemaal leeg gaat kun je snachts nog altijd een beetje BV geven zo heb ik het ook gedaan namelijk en het werkte prima!!!
Ben eerst begonnen met 4 BV en 1 fles dit 1 week lang daarna 3 BV en 2flessen ook weer  1 week en zo verder tot je dan in één maand hebt afgebouwd, zo went de kleine er ook goed aan en is het voor je zelf ook prettiger dan inees stoppen!!! Want moet zeggen dat ik het soms best wel mis, maar ja het liep toch al wat terug en na bijna 6 mndjes geheel gevoed te hebben, is het zo goed!! Hoop dat ik je vraag een beetje heb beantwoord en anders vraag maar raak!! Succes ermee en hopelijk gaat het met het huilen ook steeds beter!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan