wat moet ik doen?

graag jullie advies...

Ik werk 37 uur als winkelmanager. de laatste 6 weken heb ik 3 dagen gewerkt en de rest aangevuld met vakantie uren, mede omdat ik die nog erg veel heb staan en anders omdat ik me erg slecht voelde.

nu heb ik al erg last van mijn bekken en merk dat als ik de hele dag sta en werk, s'avonds zo'n pijn heb dat ik niet eens kan lopen.

ik zit eraan te denken om mezelf voor een deel ziek te melden, dan kan ik halve dagen werken en toch nog mijn werk goed uitvoeren, en dan hebben ze thuis ook nog iets aan mij.

ik vind het ook lullig om me zo vroeg in de zwangerschap al deels ziek te melden, heb toch ook de verantwoordelijkheid over de winkel en kan niet zomaar minder werken.

wat vinden jullie?
xxx

ik vind dat je aan jezelf moet denken en als jij vind dat dit voor nu de beste oplossing is, dan moet je dit doen!
wie weet gaat het over een paar weken toch beter..dan kun je altijd nog kijken of je wat meer kan werken...

liefs,

Deels automerken. T gaat nu om jou en je kindje... En dan kun je beter nu bijv halve dagen werken en tot t eind volhouden dan nu doorgaan en over paar weken volledig thuiszitten! Succes, want makkelijk is het niet!

idd aan jezelf denken! en wie weet, misschien gaat het iets verder in de zwangerschap wel iets beter... maar zolang je het gevoel hebt dat het niet gaat kan je beter wat minder werken. Aan een kracht die de volle tijd werkt, maar het werk maar voor de helft aan kan hebben ze minder dan aan iemand die minder werkt maar zich dan wel vol kan inzetten.

Liefs,

He Joyce,

Ik ben zwangerschapsfysio en las je berichtje. Als je nu al bekkenpijn hebt na een dag werken, zéker minderen dan! Bekkenpijn wordt niet vanzelf minder en als je het negeert kunnen het nare maanden worden in je zwangerschap. Het is eingelijk een van de weinige kwalen waarbij wij fysiotherapeuten zeggen: luisteren naar je lijf en genoeg is genoeg. Zoek een fysio die veel zwangeren doet op in je omgeving, kan je zo terecht zonder verwijzing en laat je begeleiden.

Dus zeker minderen, misschien je vrije dag naar de wo schuiven zodat je bij kan komen en je halve dagen gaan werken met een bekkenband. Zo'n band die je heel strak om je bekken doet dat geeft je meer steun. Let op, niet te verwarren met een buikband :)

Groetjes, Marijne van de mei mama's

Terug
Bovenaan