wat moet ik doen????

hallo dames

ik ben nu 25 weken zwanger van ons eerste kindje.

heb nu sins 2 weken last van mijn buik en rug. als ik druk bezig ben op werk( ik werk in de bediening) voel ik soms mijn baby onder in mij  buik bewegen. dit kan soms best pijnlijk zijn.

nu moet ik aankomend weekend werken met de kerst. mijn vriend dat ik mijzelf moet ziek melden. aangezien ik vorige week ook uitgeput en met meer pijn ben thuis gekomen.( dit omdat ik 11 uur moest werken terwijl ik er maar 8 p.d mag van de vk. snachts pas om 3 uur pas klaar waren na een partij en alle tafels en stoelen terug moesten)

nu durf ik mezelf niet ziek te melden omdat, ik weet dat mijn baas woedend gaat worden.

wat zouden jullie doen?

en heeft er iemand ervaring met zwanger zijn in de horeca. ik hoor het graag

ps. het is niet zo dat niet wil werken met de kerstdagen. zijn toch de gezelligste dagen om te werken.

maar om het feit dat ik dan een hele kwade chef heb die mij een schuldgevoel gaat aanpraten als ik niet zou komen.

Je moet sowieso gewoon duidelijk aangeven dat je niet meer dan 8 uur mag en kan werken. Eventueel verklaring van je vk regelen. Je werkgever moet hier gewoon rekening mee houden.  Wil hij dat je er straks dood bij neer valt ofzo? Dan hebben ze helemaal niks meer aan je.  Gewoon voet bij stuk houden. Heb je een vast contract?

het is nu aan jou om zuinig te zijn op jezelf want het is duidelijk dat je baas dat niet is!

Jij en je kindje zijn nu belangrijker dan wat dan ook! Geef aan dat je wel wilt werken maar bv 2 halve dagen met kerst?

Sterkte!

Ik heb ook zo'n baas. Ik weet dat het moeilijk is, maar je moet echt rekening houden met wat je lichaam aangeeft. Het is gewoon te veel, zwaar/lang werk.

Ik heb mijn collega's achter mij staan, die pakken dingen uit handen of laten mij wat lichter werk doen. Ik werk niet in de horeca maar loop en sjouw veel. Misschien dat jij collega's hebt waarmee je iets kunt regelen of af kunt spreken.

Een verklaringsbrief van de VK zou hier zeker geen overbodige luxe zijn... Het wordt alleen maar zwaarder...

Succes

Terug
Bovenaan