wat moet ik hier mee??

A

Anoniem

Guest
Hallo mamma's

Ik heb vandaag bij Francesco gezien dat zijn tandje naast zijn voortand strakertegenaan en in dwarsstand beejte schuin naar voren begint te groeien, hij lijkt daar ook helemaal geen ruimte voor te hebben, ziet er raar uit.
Wat denken jullie, naar de tandarts of dokter, zou het kwaat kunnen, hij lijkt er geen last van te hebben, maar goed lijkt het me niet, Zijn voortand is ook kleiner dan zijn andere voortand!
vreemd!

Gr jolanda mv Francesco

Zolang hij er geen last van lijkt te hebben zou ik het volgende bezoek aan het CB even afwachten, en het dan vragen.
Bij Julian lijkt het soms ook schots en scheef door te komen, maar het is tot nu toe nog steeds netjes geworden!

Ellen mv Julian

ja inderdaad mischien gewoon ff afwachten, ik kijk het nog maar even aan, ziet er raar uit als ie lacht net of er een wit iets op zijn tand geplakt zich!
bedankt voor je reactie
gr jolanda mv Francesco

Ik zou het ook allemaal afwachten. En denk maar zo; als hij er geen last van heeft is het geen prbleem. Het is zijn melkgebit en het volwassengebit komt er weer heel anders uit te zien.
Zelf heb ik met mijn melkgebit nooit niets 'geks' gehad. Maar met het volwassen gebit is mijn hoektand naar achteren geschoven, want mn kaak is te klein voor al mn tanden hihi
En aangezien deze poeperd niet naar de tandarts ermee wil en er geen last van heeft, hoort het nu bij me.
Mijn tandarts wil hem er zo uithalen, maar alleen als ik het ook wil.

Het komt vast allemaal  goed met de scheve bekkies van onze spookjes

Ik denk dat je er   weinig tot niets aan kunt doen. Wat pauline al zei is het "maar" een melkgebitje wat later vervangen gaat worden voor de grote tanden.

Je zou kunnen wachten totdat zijn melkgebitje compleet is en oud genoeg is om bij de tandarts een behandeling te ondergaan. In een enkel geval wordt er dan nog wel eens aan de achterzijde een ijzerdraatje gedaan welke de tand langzaam aan op z'n plek gaat zetten. Maar je moet je afvragen of het je dit waard is. Want voordat dit tandje weer mooi recht staat valt het weer bijna uit..

De meeste tandartsen doen dan ook eigenlijk niks aan zulk soort correcties van het melkgebit. Maar vraag er gewoon eens naar bij je tandarts!

Succes en maak je maar niet te druk, In veel gevallen word het tandje door de druk van andere tanden die dor gaan komen weer gewoon op "zn plek" gezet..

Esmé mv kay

Inderdaad hetzelfde als de andere reacties: afwachten. Beetje een zelfde soort situatie: Onze dochter lijkt een tandje achter haar voortanden te hebben; er komt een puntje door achter haar bovenste voortanden. Ik heb eens geinformeerd bij de tandarts maar die zegt ook: Daar kan hij nu toch niks aan doen.
Groetjes, Esther

Oke meiden,

bedankt voor de reacties, ik zie het wel, voornaamste is toch dat hij er geen last van heeft!
Gr Jolanda mv Francesco

Ik zou inderdaad wel even bij het volgende cb bezoek even laten zien.
En nog iets anders: Wat een leuk pak heb je voor je zoontje van Dumbo... sweet!

Terug
Bovenaan