Wat moet ik hier nou mee?

Hallo allemaal,

Ik wil even wat kwijt en graag jullie mening willen. Ik heb donderdag een pretecho laten maken en ik weet dus wat het wordt. NOu mijn vriend wilt het zo i zo niet weten misschien later wel. Maar ja ik heb een zus met drie kinderen. Bij haar twee jongste wist zij wat ze kreeg en dat heeft zij toen al de hele familie verteld. Nu weet ik het geslacht en wil ook iedereen het weten. Nou vind mij zus het stom dat ik niks vertel ze zegt als zij weer zwanger is en zij weet het mag ik het niet weten. Maar dan weet de rest van mijn familie het wel dan sluit je mij toch buiten? Ik heb nooit aan haar gevraagd en wat wordt het zij vertelde het zelf dan ben ik toch niet verplicht om het te vertellen ik vind het veel leuker als iedereen het raadt   en als ik later op bellen van het is een jongen of een meisje geworden. Ik heb echt iets van als het zo ver is als zij zwanger is en niks tegen mij zegt en wel tegen de anderen dan is het mij zus niet meer of ze zegt het tegen niemand of ook tegen mij wat vinden jullie hier nou van ik kan hier behoorlijk boos op worden.

liefs

 

Hoi hoi

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het onwijs kinderachtig vind van je zus om zo te reageren!
Omdat zij het toevallig wel tegen iedereen verteld heeft, wil niet zeggen dat jij dat ook verplicht bent om te doen!!
Ik denk dat jij heel goed je eigen beslissing daarin kan nemen!
Zelf heb ik een pretecho laten maken toen ik 27 weken zwanger was.
Mijn vriend wou het beslist niet weten en ik wel maar ik heb er toen zelf voor gekozen om het dan ook maar niet te weten omdat ik anders bang was dat ik me zou verspreken!
Nu had mijn moeder al wel gezegd, als jij het wel weet, ik wil het niet weten maar ik weet het dus niet...
Ik vind dat jouw zus je beslissing moet accepteren en respecteren, jij moet vooral doen waar jij je lekker bij voelt.
Ik snap wel dat je er ontzettend kwaad om kan worden, vooral met je hormonen en alles.
Ik zelf heb eigenlijk nooit in die situatie gezeten, dus ik kan me heel moeilijk in jouw situatie verplaatsen.
Het enige waar ik last van heb gehad is toen ik de pretecho gemaakt had, mijn zusje hem alleen wou zien met zijn allen, als mijn moeder hem eerder te zien kreeg als haar wou zij hem niet meer zien.
Vond ik ook nergens op slaan, maar om de lieve vrede te bewaren, ook niet samen met mijn moeder gekeken.
3 weken terug vond ik het wel genoeg en heb ik hem alsnog gekeken met mijn moeder, zij heeft hem nog steeds niet gezien...
Ik wil je veel sterkte en succes wensen, en laat je niet op je kop zitten, doe vooral niks tegen je zin!!

Liefs Sarah 41 weken zwanger van 1e kindje

 
Inderdaad vind het ook erg kinderachtig van je zus! Gewoon lekker niet vertellen als je dat niet wil! Is jouw kindje. HEt beste was misschien gewoon zeggen dat je helemaal niet weet wat het wordt en   het ook niet wilde weten, kan ze ook niets van je verwachten. Sowieso als je vriend het niet wil weten en je vertelt wel aan de rest van de familie, hij komt er dan ook ongewild achter, en voelt zich dan misschien ook buitengesloten als iedereen heel stiekem doet, omdat hij het niet mag weten.

Succes Groet Nancy
 
Hoi Georgine,
Ik vind het ook erg kinderachtig van je zus. Ik ben het helemaal eens met de vorige twee. Het is jullie kindje dus beslissen jullie ook of je het geslacht verteld. Ik snap ook dat je last hebt van je hormonen maar misschien moet je niet te snel roepen dat ze je zus niet meer is als zij later bij een zwangerschap aan iedereen het geslacht verteld behalve aan jou. Het zou heel onaardig van haar zijn maar het blijft toch je zus. Als de relatie tussen jullie verder goed is is het zonde als het hier om fout gaat.
Succes en groetjes.
 
Hoi Georgine,

Wat een lastige situatie zeg! Maar alle voorgaande dames hebben gelijk hoor: het is jullie kindje, dus jullie beslissen of je het geslacht al dan niet willen verklappen. En het is heel normaal dat je zus nieuwsgierig is, maar als zelfs je vriend het niet weet, zou ik toch maar op mijn tanden bijten en zwijgen! Dat zij het de volgende keer tegen jou dan ook niet wil zeggen, vind ik een beetje flauw. Zo lijkt het voor mij een manier waarop ze wraak kan nemen. Maar goed, dat is haar keuze dan. Als zij zwanger is, beslist zij natuurlijk wie ze het wel en niet wil vertellen.
Wij zitten in een soortgelijke situatie. We weten wel het geslacht van ons kindje, en uit enthousiasme hebben we het onmiddellijk tegen mijn ouders verteld. Ook onze zussen zijn op de hoogte, maar achteraf besloten we om het voor de rest maar geheim te houden. Helaas voelen sommige mensen zich nu buitengesloten omdat we het verder niet willen vertellen. Als ik op voorhand die reacties had kunnen bedenken, had ik tegen niemand verteld dat we het weten, maar ja, het is nu eenmaal niet te herdoen. We proberen er nu maar telkens omheen te praten als het ter sprake komt. Niet leuk, en het neemt een groot deel van de fun die we ervan verwachtten weg. Maar ja, als die mensen dan zo flauw reageren heb ik al helemaal geen zin meer om het te verklappen!
Blijf jij maar lekker bij je standpunt hoor! En mocht je vriend het achteraf toch willen weten, dán kunnen jullie alsnog beslissen om de anderen ook op de hoogte te brengen, als je dat zou willen. Maar er is vooralsnog niemand die meer recht heeft om het al dan niet te weten dan jij en je vriend. En dus hebben ook alleen jullie het recht om te beslissen of je het al dan niet wil vertellen.
Veel succes nog met je verdere zwangerschap!

Groetjes,
Marian
 
hallo,

Ik vind het heel kinderachtig. Je moet respect hebben voor de wensen van een ander. Jou partner wil het niet weten, jij wel. Dan kan ze toch niet verwachten dat jij het wel aan haar en je familie gaat vertellen terwijl de vader van niks weet. Trouwens de kans dat het dan een keer 'per ongeluk' aan 'm wordt verteld wordt dan ook steeds groter.
Waarschijnlijk zal het wel loslopen als ze weer zwanger zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je dan echt niks zegt.
Wij weten het ook sinds week 21. Mijn man vond het wel mooi om voor ons zelf te houden, maar weet hoeveel moeite ik met 'geheimpjes' heb. Dus hadden we gezegd, als de opa's en oma's het niet willen weten dan zeggen we het tegen niemand. Nou ja, de opa's en oma's wilden het inderdaad niet weten en het gaat mij verrassend goed af. Ik vind het zelfs erg leuk dat ik iets weet wat niemand anders weet. Ik heb wel een vriendin die het ''stom'' vind dat ik het niet wil vertellen, maar ja, zij heeft ook maar te accepteren dat ik het niet meer dan normaal vind dat je het in eerste instantie als ouders weet en de eerst volgende toch wel de opa's, oma's en ooms en tantes zijn.
Dus meid, laat je niet op je kop zitten. Je houd het lekker voor jezelf en misschien dat je het later nog met je partner kan delen. En laat je zus maar kletsen. Het is jou zwangerschap en jou baby'tje, je moet het doen zoals jij wil, niet zoals anderen het van je verwachten.

groetjes kirsten
39w4d
 
Mijn schoonzus vertelde iedereen dat ze zwanger was met 6 weken, en door de telefoon.
Vond ik prima en was helemaal aan haar. Zelf wilde ik dat niet. Wij hebben veel langer gewacht. Vond ze ook   niet zo leuk.

Nu vindt ze dat wij ook een pretecho moeten laten maken en vertellen wat het is, heeft zij ook gedaan en zij vindt het onzin om daar me ete wachten. Jammer dan wij willen het zelf nog niet weten en laten er al helemaal geen pretecho voor maken. Dat is onze keuze, en mocht zij bij een volgende zwangerschap besluiten om ook niets te zeggen of pas veel later, prima dat is dan haar keuze. Daar maak ik me dan ook niet druk over.

Miep
 
Terug
Bovenaan