Wat moet ik hier nou mee

Meiden,

ik kom jullie even lastigvallen.

Eerste kerstdagen hebben we lekker thuis gevierd. Door diverse omstandigheden hebben we er voor gekozen lekker met z'n viertjes thuis te zijn.
Mijn broer belde nog even om ons een prettige kerst te vieren en ik kreeg ook mijn schoonzus aan de telefoon. We krgeen het over het gesclacht van ons kindje en onze keuze om het lekker een verrassing te laten zijn. Ik vertelde dat door de vele echo's het natuurlijk heel goed mogelijk is dat we uiteindelijk toch voortijding het geslacht zouden weten (bij mijn oudste kreeg ik een echo met 34 weken en was het heel duidelijk te zien, degene die de echo maakte kon haar mond niet houden).

Mijn schoonzusje snapte niet dat ik veel echo's kreeg, die had zij immers niet gehad. Toen zei ik: "ja maar bij jou ging alles goed, je hebt nooit problemen gehad, wees blij".
Waarop zij weer zei: "het gaat nu toch goed", mijn reactie daarop: "Ja maar de vorige keer toch niet"  .

Ze begon een heel ander gesprek, over waar de box in het nieuwe huis kwam te staan en dat ze één en ander voor het nieuwe huis had uitgezocht.

Het was me al eerder opgevallen dat ze vooral niets negatiefs wil horen over anderen. Ze wil niets weten van de ziekte van mijn vader of van problemen van anderen. Maar dit kwam wel hard aan, want ik heb het gevoel dat ik alleen mijn geluk wil delen, als ik ook mijn verdriet mag delen.

Sorry meiden moest het even kwijt.

Miep

Hoi Miep,

Lastigvallen? Welneee.......

Lastig is wel, die mensen die zo onhandig reageren...   Ik zie het
gesprek tussen jullie helemaal voor me, jij die probeert iets duidelijk
te maken en zij die niet verder kijkt dan haar neus lang is...
Misschien weet ze wel gewoon niet wat ze dan moet zeggen ofzo en vlucht
ze in een ander onderwerp.

Ondertussen zit jij daar met een onbegrepen gevoel... Ik ken het type.

Maarja, Miep, met sommige mensen kan je echt contact maken, met anderen
niet. Dat kan je dan ook maar beter niet willen, want dan word je
steeds gekwetst. En dat vind ik jammer voor je.

Hoe gaat het met je? Ik hoop dat alles goed is!!

Een dikke knuffel van Sisi.

hoi miep,

oh wat herkenbaar....volgens mij zijn het over het algemeen mensen die nog niet veel hebben meegemaakt en daardoor zich niet in kunnen leven (ik bedoel hier niet mee dat alle mensen die niks hebben meegemaakt zich niet in kunnen leven)ik heb helaas hier ook ervaring mee en toen er iets ergs in ons gezin gebeurde vond ik het zielig voor sommige mensen dat ze mij tegen kwamen omdat ik wist dat ze niet wisten hoe ze moesten reageren....moet je nagaan...

ik kan me voorstellen dat je je er vervelend onder  voelt, maar het kan ook heel goed dat ze zichzelf voor de kop slaat achteraf omdat ze het door heeft maar niet anders kan...sommige mensen willen namelijk wel meeleven maar weten niet hoe, maar ik ken haar niet dus misschien is zij wel een koele kikker, in ieder geval vervelend voor je, ik hoop dat je ook veel mensen om je heen hebt die wel lief reageren...

woonde jij trouwens niet ook ik groningen?
heel stom maar ik zat laatst in het newscafe (ken je vast wel als je inderdaad in groningen woont)en ik zag daar een zwangere vrouw met een dochtertje van de leeftijd van jouw dochters en een man en dacht ineens he zo zie ik miep voor me (is niet je echte naam geloof ik he)stom he dat je een bepaald beeld van iemand kan hebben terwijl het misschien helemaal niet klopt...

nou doeggie liefs leetje 1981

Ik ken het newscafe wel, maar kom daar eigenlijk zelden. Hooguit bij de verplichte borrels vanuit het werk. Maar nu ik zwanger ben krijg je me er helemaal niet heen.

Wat betreft mijn schoonzus. Het is net alsof ze niet wil horen wat er in andere gezinnen speelt, want dan kan ze namelijk zielig blijven doen over haar eigen dingetjes, terwijl dat gewoon alledaagse dingen zijn waar we allemaal met kinderen door heen zijn gegaan.

Maar goed ze doet maar. Ik wilde er ook helemaal niet uitgebreid over praten, het kwam gewoon naar voren in het gesprek en ik vond hetniet leuk dat ze ineesn over heel iets anders begon. En daarvoor in het gesprek dus zelf al niet kon bedenken waarom ik extra controles krijg bij de gynaecoloog.

Groetjes
Miep

Terug
Bovenaan