Wat moet ik in huis halen?

Hi mommy to be’s!
Mijn tweede kindje wordt halverwege juli verwacht. Wat moet ik echt in huis halen?? Want een bedje voor als baby 3-4 mnd is vind ik te vroeg en zi de van de ruimte.. commode? Is dat echt nodig? We kunnen als grote broer wakker is ook die commode gebruiken toch? Kleertjes hebben we voldoende en nog een pak hydrofiele doeken zal ik tzt nog bestellen.. bad en standaard hebben we.. wat hebben we echtttt nodig?? Oh en autostoeltje hebben we ook!
 
Naja je wil je uk wel snachts verschonen lijkt me? Maarja kan ook op een los aankleedkussen op bed bijv. En overdag kan t ook op de bank, eettafel? Commode is iig geen must. Maar pak een uitzetlijst (bijv van de consumentenbond) en kijk kritisch. Je kan 3 sets lakens kopen, maar ook 2 en gewoon vaker wassen.. zelfde geldt voor kleding. Als je er achter komt dat je echt iets mist, is het zo besteld. Zelf vond ik wel badolie een must (beter dan schuimende wasgel), genoeg luiers, 2 sets lakens voor de wieg en voor in de kinderwagen (een aankleedkussenhoes past ook prima om het matrasje in de wagen), en een stapel hydrofielen voor onder het hoofdje in wieg/wagen en voor boertjes/afdrogen ed. Veel spullen zijn gewoon voor de luxe, zoals babynestjes, wippers, flessenwarmers en inbakerslaapzakken.
 
Hier is het white noise apparaatje top omdat het omgevingsgeluid wat blokkeert en onze lichte slaapster dan niet snel wakker wordt van haar drukke broer. Maar zou dat pas aanschaffen als je kleine er is, misschien slaapt ie wel gewoon in de box en overal doorheen ? verder is een draagzak handig omdat je dan op dagen met sprongetjes en regeldagen je handen meer vrij hebt voor de oudste en wel een tevreden baby hebt. Veel geluk!
 
Dankjewel dames! Ja al die dingen heb ik al in huis van de oudste.. lakentjes, hydrofiele doeken, wagen, draagzak, wipper etc
En idd verschoonkussen op bed/tafel lijkt me prima.. als we het heel erg missen, is het zo aangeschaft., en ik heb idd ook white noise die klaar staat! Verder nog tips/musthaves?
 
De jongste heeft de eerste vier maand ongeveer in de cosleeper geslapen en daarna beide kids op 1 kamer. Wij hebben 2 kinderslaapkamers maar 1 ingericht als slaapkamer en de ander is de "aankleedkamer", hier staat de commode, kledingkast vd kleine en nog wat speeldingen. Als er iemand in de nacht verschoond moet worden, dan haal ik hem uit bed, naar de andere kamer zodat nr2 lekker door kan slapen. Voor ons functioneert dat goed. Heb dus ook maar 1 aankleedtafel boven. In het begin verschoonde in de kids ook wel eens beneden met het reis-verschoonsetje. De jongste is nu 2 en gaat nu netjes altijd naar boven om te verschonen (hoeft natuurlijk nu ook veel minder vaak dan een pasgeboren baby). Heb verder voor nr2 niets aangeschaft, alleen luiers en een groot bed voor de oudste zodat het kinderbedje vrij was voor de kleine.
Succes!
 
Voor mijn tweede kindje heb ik amper iets gekocht! Onze meiden hebben de commode altijd gedeeld, en in de nacht verschoonde ik gewoon op ons bed en overdag verschoon ik gewoon beneden op een aankleedkussen. Ze delen ook een kledingkast. Ik geloof serieus dat ik alleen wat extra kleertjes en luiers voor m'n 2e dochter gekocht heb haha! 2 Commodes is echt onnodig!
 
Terug
Bovenaan