wat moet ik mee nemen op vakantie!!!!!

hoi allemaal,
Wij gaan straks voor 3 weken op vakantie en mijn vraag is hebben jullie ook tips wat ik echt mee moet nemen en vooral iets voor als ze ziek wordt.(bijv iets voor diaree maar wat voor merk en waar kan ik het halen????)alle tips zijn welkom.Wij gaan 1 week hongarije en daarna 2 weken naar slowakije voor mijn schoonfamilie.Ik heb er nu al zin in na zo'n zware bevalling.O ja onze meid is nu bijna 4 maanden.
groetjes bauwina en janine
 
zorg dat je ook extra flessen water en voldoende eten bij je hebt,je weet nooit of je met pech onderweg komt te staan en ook extra dekens,klinkt misschien stom maar wij hebben het ook gehad vorig jaar in   oosterijk.succes ermee
 
Hoi,
Heerlijk om je voor te kunnen bereiden op een vakantie! Wij hebben het al weer achter de rug...
Wat je in iedergeval qua medicamenten mee kan nemen is het volgende:
- ORS (hydratatiezouten om uitdroging bij diaree te voorkomen)
- zetpilletjes paracetamol
- oordruppels
- thermometer
- billencreme
- calendula creme van VSM (bij huidirritatie, luieruitslag, wondjes etc)
- ff nadenken of je ook Chamodent (tegen tandenpijn) nodig kan hebben
Je kan altijd bij de apotheek vragen wat je ongeveer allemaal mee moet nemen voor als je op vakantie gaat. Meestal kunnen ze je van een goed advies voorzien.

Middeltjes tegen diaree zijn er niet direct. Ja, fruit zoals banaan en geraspte appel met kaneel werkt stoppend. Maar je geeft aan dat je kind ongeveer 4 maanden is als jullie weggaan. Je hoeft dan nog niet te starten met fruit/groente (meestal vanaf 6 mnd). Ik zou in ieder geval wachten totdat je weer thuis bent.

Veel succes met de voorbereidingen en een fijne vakantie!
 
Oh ja,
Als je flesvoeding geeft, neem in iedergeval de hoeveelheid voeding mee die je nodig denkt te hebben. In het buitenland is de samenstelling van poedermelk altijd anders, ookal is het van hetzelfde merk. Dat heb ik me laten vertellen door Nutricia.
Een klein thermosflesje waar je gekookt water in kan doen is makkelijk om onderweg flessen klaar te kunnen maken. En dan een flesje bronwater erbij om het tot juiste temperatuur te brengen.
 
Terug
Bovenaan