Wat moet ik met dit gevoel???

Hoi hoi,

Ik ben nu 8 weken zwanger en wilde echt niets liever. Was er al heel lang  mee bezig dat ik een kindje wilde. Mijn vriend was er nu ook helemaal klaar voor en we zijn er dus ook helemaal voor gegaan. De allereerste keer dat we vrijden met het idee dat ik zwanger kon worden was ook echt heel spannend en leuk.
Maar waarom dan nu dit gevoel.....

Ik ben helemaal niet blij....voel me raar. En dat terwijl ik niets liever wilde.
Zou dit kunnen komen omdat ik ten eerste nog ontzettend aan het idee moet wennen, ook omdat het in 1 keer raak was? En kan het ook zijn dat het komt omdat ik me niet lekker voel? Ben al een tijdje misselijk en heb een heel raar gevoel op mijn buik en maag. Soms denk ik dat ik moet overgeven maar dan komt het niet. Er zit eigenlijk de hele tijd een brok in mijn keel. Alle dingen stinken!!! En we wonen net twee maanden in ons nieuwe huis en ik voel me er nog helemaal niet thuis. Als ik s'avonds naar boven ga om te slapen dan denk ik van tevoren al: oh, nee...moet ik weer naar boven. Waar een hele rare geur hangt, volgens mij van het nieuwe laminaat. En mijn vriend ruitk niets!!!
Sjonge, wat ben ik aan het zeuren he!!! En dat terwijl ik me de gelukkigste van de wereld zou moeten voelen!!
Sorry, maar het geeft wel even een fijn gevoel dat ik zo mijn hart kan luchten. Hoop dan ook op een eerlijke mening van jullie.

Liefs
 

Hay hay,

ik zou me er niet zo druk om maken hoor.... Ik was ook al direct zwanger en ook wij waren net een mnd in ons nieuwe huis. Maar denk dat je gewoon aan't idee moet wennen. Bij iedereen verloopt de zwangerschap ook anders weet je. De meesten zitten waarschijnlijk de hele zwangerschap door op een roze wolk. Nou, dat is bij mij absoluut niet zo hoor. Het zwanger zijn opzich vind ik namelijk helemaal niet zo leuk als dat ik dacht. Het voelen vd baby is wel echt héél mooi, maar daar heb je het bij mij ook wel mee gezegt. Hoewel ik héél erg blij ben dat wij straks een mooi kindje zullen krijgen!
Voelde mij er eerst ook schuldig onder dat ik de zwangerschap zo meemaakte, maar er zijn er best veel die dat ook zo voelen hoor, je bent echt niet de enige. Je krijgt ook een stoot hormonen, en bij de één werkt het zo en bij de ander weer anders.
En hahaha, jaja, je reukvermogen wordt een stuk scherper! Alles wat ik voorheen niet rook, ruik ik nu des te sterker, wen er maar aan
Maargoed, denk er maar niet gewoon teveel over na.... Zodra je spulletjes gaat kopen enzo, dan wordt het ook al weer anders.

Succes met je verdere zwangerschap!

Groetjes Cody
 
Da's vrij normaal hoor! Je bent nu zwanger en "kan niet meer terug" dan komen even de twijfels.... Het is gewoon nog heel onwerkelijk, je voelt nog niets bewegen, maar je bent wel zwanger. De kwaaltjes helpen hier ook niet aan mee.... Je verwacht op een roze wolk te zitten, maar het is nog helemaal niet leuk!!
Linoleum stinkt ontzettend, als je dan ook nog eens zwanger bent, is het helemaal erg! Je moet dat sterke reukorgaan echt zelf meegemaakt hebben, wil je het begrijpen! Mannen hebben dat nou eenmaal niet.
Wees gerust, zodra je zwangerschap verder is, wordt dat gevoel wat je hebt echt wel minder hoor! Negen maanden zwangerschap is helemaal geen slechte zaak, je hebt echt wel even tijd nodig om aan het idee te wennen!!
Je moet ook groeien in je moederrol, het is er niet gelijk als je zwanger bent....
Rustig aan en ik hoop voor jou dat dat linoleum snel zijn geur wat verliest (al duurt dat naar mijn idee altijd wel heel lang.... Vind het ook stinken! Daarom heb ik voor tegels, zeil en vloerbedekking gekozen)
 
Hallo,



Nou ik moet je eerlijk bekennen ik voel me net zo.........

Wij waren inmiddels 9 maanden bezig en eindelijk was het dan zover. Ik
ben nu 17 weken zwanger en voel me nog steeds vaak erg rot, terwijl ik
niks liever wil dan lekker genieten van het zwanger zijn. In het begin
was het vooral erg, maar nu heb ik ook steeds vaker een periode dat ik
wel echt gelukkig ben en volgens iedereen ook helemaal straal. Het zal
allemaal wel met die hormonen te maken hebben en het is natuurlijk
allemaal nieuw. Ik wordt vaak erg bang als ik me bedenk wat er allemaal
geregeld moet worden voor zo'n kleintje en hoe zouden we het doen,
zouden we wel goede ouders zijn......... Wat moeten we nog allemaal
aanschaffen. Je bent dus echt niet de enige die zich zo ongelukkig
voelt terwijl je juist heel gelukkig hoort te zijn.



liefs leeuwtje

 
Hoi Mellow,

Allereerst Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Al die gevoelens kunnen hoor! Ze zijn heel normaal.Zeker als je zo vlot zwanger geraakt bent. Het heeft je gewoon overvallen. Tijdens je zwangerschap word je gevoelsleven veel sterker. Je huilt bij het minste of geringste, kunt humeuriger zijn, etc.  En je reuk is nu ook beter dan normaal. Dat kan er heel goed bij horen. Ik had het zelf ook toen ik zwanger was van mijn zoon. Mijn vriendin is nu 21 weken zwanger, en ze zegt dat het nu beter gaat met het ruiken van allerlei  geuren. Ze gaat niet meer over haar nek bij iedere vervelende geur.En een nieuw huis.... Ja, dat is even wennen. Het duurt gewoon even voordat je je er thuis voelt. En laat je niet wijs maken dat je op een roze wolk hoort te zitten. Die komt vanzelf! Bij de 1 gelijk, een ander moet gewoon even wennen aan het zwanger zijn.

Groetjes, Kat
 
hoi allemaal

Hardstikke bedankt voor jullie reacties!!! Ben heel blij dat ik idd niet de enige ben met dit gevoel. Ik hoop, en ga er dan ook maar vanuit dat het wel weer verdwijnt. Misschien als ik voor het eerst bij de verloskundige ben geweest. Ik wacht het gewoon af! En heeft er iemand wat tips voor de lichte misselijkheid die ik voel??
Zal wel niet. Het hoort er gewoon allemaal bij.
Allemaal veel succes en misschien spreken we elkaar wel weer.

Liefs Mellow
 
Mellow, een tip tegen misselijkheid: bananen. gewoon een klein stukje per keer. (Niet te veel anders raak je verstopt). Bij mij helpt het heel goed, ook tegen maagpijn.

Miep
 
Terug
Bovenaan