Ik heb geen problemen met mijn eigen zoon maar wel heel veel met zijn vriendje. Bij ons in de straat wonen heel veel jongentjes van 3/4 jaar en spelen erg leuk met elkaar. Nu zit er alleen een bij die de boel terroriseerd. krabben/bijten/slaan/duwen je kan het zo gek niet bedenken en vaak ook nog eens zonder enige aanleiding. Mijn zoon heeft altijd wel een paar krauwen en beten in z'n gezicht of arm. Als er gefietst wordt gebeurt het regelmatig dat er een door t ventje van z'n fiets geduwd wordt, als er stenen liggen dat komen die op de auto's terecht. Elke dag komt mijn zoon wel een paar keer huilend naar huis omdat hij weer is aangevallen en niet alleen ons kind, maar ook andere buurkinderen moeten het ontgelden. Iedereen is het zo zat! Voor mijn man was de maat vandaag vol en is het ventje schreeuwend achterna gerend. Wat natuurlijk niet in goede aarde viel bij de moeder. Vandaag werdt ze keihard geconfronteerd met het duivelse gedrag van haar zoon, mijn man is erg recht-voor-zijn-raap. Ze is zich er wel van bewust maar probeert het wel goed te praten met argumenten als: "alle kinderen doen wel eens wat." Ons kind is ook geen engeltje, maar gebruikt echt niet zoveel geweld.
Als je je tot het kind zelf richt en hem confronteerd met zijn gedrag laat het hem totaal koud. Verder wil ik niets slechts over de ouders zeggen, het zijn erg sociale, aardige mensen. Maar wat in hemelsnaam moeten we doen om dit niet in een burenruzie uit te laten lopen?
Als je je tot het kind zelf richt en hem confronteerd met zijn gedrag laat het hem totaal koud. Verder wil ik niets slechts over de ouders zeggen, het zijn erg sociale, aardige mensen. Maar wat in hemelsnaam moeten we doen om dit niet in een burenruzie uit te laten lopen?