Wat moet ik nou?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zit met een rare situatie en ik hoop dat iemand me kan helpen;

Ik ben 13 november 2006 voor t laatst ongesteld geweest. Ik zit nu dus inmiddels op dag 55. De vorige cyclus was 41 dagen en die daarvoor 32. Nu heb ik 2e kerstdag een test gedaan en die was negatief (etos), afgelopen woensdag een positieve met Clearblue en net vanmorgen een gedaan weer van de etos maar negatief. Ik voel me helemaal rondom zwanger...ook mn temp. is nog mooi hoog; 37.2..
Ik wil nog wel wachten maar ik ben een beetje bang dat er toch iets aan hand is..anders was de test van vanmorgen toch positief zou je denken? Ik heb na de keizersnede van mn dochter een abces gehad op mn eierstok zo groot als een golfbal en daar waren we net op tijd bij gelukkig. De gyn. zei wel; ik hoop dat je eierstok niet beschadigd is en als we weer aan kinderen zouden denken en t zou na een maand of 4 niet lukken dan moest ik terug komen. Nu ben ik bang dat ik misschien een bbz heb?
Ik ben niet zo `n huisarts ganger maar ik zit daar nu wel sterk over na te denken...
Wie o wie kan me raad geven?
Ontpillen kan t niet meer zijn...

Liefs Marit

Hallo,

Wat raar dat die testen zo verschillen zeg! Ze zeggen toch altijd dat alle testen die worden verkocht betrouwbaar zijn? Weet je zeker dat je ze helemaal goed hebt uitgevoerd? Ik weet eerlijk gezegd niet wat bbz is... maar het is en blijft raar dat de testen verschillen. Misschien is die van clearblue gevoeliger ofzo en reageert die wel en die van etos nog niet. Kweet ook nie!

Succes ermee, en ik zou morgen toch naar de huisarts gaan, dan weet je tenminste hoe het zit.

Margje

Hai,

Ik heb een link voor je die je even kan bekijken. Dit gaat over de gevoeligheid van zwangerschapstesten.
http://www.zwangerworden.nu/zwangerschapstest

Er wordt gezegd dat clearblue gevoeliger is dan de etos-test!
Ik heb dus goede hoop voor je.

Succes!

Line

Hoi Marit,

ook al zou je een bbz ( buitenbaarmoederlijke zwangerschap) hebben, dan test je toch positief, dat zou dus geen weerslag op je test moeten hebben.
Ik heb ook wel eens wisselend getest maar dat was het verschil tussen het kruidvat en de etos, bij mij wat toen de etos heel licht zichtbaar en de kruidvat test kon ik echt niet om de streep heen!
Laten we van het positieve uitgaan en er al helemaal niet van een bbz, ik heb hem zelf gehad waardoor ik een eileider ben kwijtgeraakt en kantje boord heb gelegen en dat wens ik zelf mijn ergste vijand niet toe, voor zover ik die al mocht hebben..

hou je ons op de hoogte?
groetjes
saskia

hoi,
Ik heb een test van de apotheek gedaan en die reageerde wel. Maar de testen van predictor, clearblue en etos waren negatief. Misschien test die dan wel positief. En anders toch naar je huisarts.
succes mirella zwanger van de vierde

Hallo meiden,

Ik zou jullie op de hoogte houden....Gisteren even jullie advies laten bezinken en ..
ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt met de huisarts en ik kan donderdagmiddag terecht dus maar weer afwachten...

groetjes Marit

Kan het zijn dat je cyclus toch niet helemaal op orde is?
IK ben in aug. 2005 bevallen van een zoontje. Het heeft 5 mnd geduurd voordat ik uberhaupt weer ongi werd. Daarna duurde het echt even voordat de boel weer een beetje op gang kwam: ik werd wel ongi, maar had niet de kenmerken van een eisprong. Ik heb toen op een gegeven moment ook getest om te kijken of ik niet al weer zwanger was, omdat mijn cyclus toen al 8 weken duurde. Maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Pas na 8 maanden had ik weer kenmerken van een eisprong, maar met een cyclus van gemiddeld 7 weken. Op zich mooi, want er zat nu regelmaat in, wat ik vroeger niet had: tussen 3 en 8 weken. En dat alles zonder pil of andere hormonale anticonceptie.

greet

Terug
Bovenaan