wat moet ik nu denken ligt het toch aan mij?

A

Anoniem

Guest
ik ga me nu echt aan me zelf denken, vandaag waren we bij me schoon ma en me ouders ook en op laatst zei me ma ik weet waarom je niet ongesteld wordt, ik zei o? ja je bent er te veel mee bezig en dan stel je het uit, ik zei o maar heb wel een eisprong gevoeld zegt me ma ja dan ben je naartuurlijk niet zwanger, ( me ma is 61 en heb nooit met me ma over zo iets gehad ook niet over sex en ook niet over menstruatie) ik voel me zo in de steek gelaten door me ma, sorry maar moet er ff uit hoor, is het nu echt zo dat het tussen me oren zitten? ik ga nu echt aan me zelf twijfelen of me ma wel gelijk heeft< ik heb het gevoel dat ze het helemaal noet leuk vind dat ik zwanger wil worden? we hadden het er al een keer over gehad voor dat we er aan begonnen en zegt ze jullie moeten het zelf weten maar het kost geld, ze zij het ook precies zo over trouwen, wat moet ik hiermee? ik voel me nu echt klote me vriend weet hoe ik me voel maar hij kan er niks mee, is dat bij alle mannen zo? wie kan mij daar mee helpen?

ps dit mailtje staat ook in me andere topic.

xxxxxxxxx suzette

Hoi Suzette,

Wat vervelend dat je moeder zo weinig enthousiast is! Jammer dat ze niet begrijpt dat dit voor jou heel spannend en leuk hoort te zijn en dat haar reactie ervoor zorgt dat het een stuk minder leuk is. Volgens mij hebben veel vrouwen van de generatie van onze ouders dat wel een beetje hoor. Kinderen krijgen was voor hun vaak geen bewuste keuze en sommige vrouwen hadden misschien wel liever willen blijven werken of reizen maar dat kon niet en dan snappen ze niet dat vrouwen bewust voor kinderen kiezen. Misschien is dat bij jouw moeder ook zo en wil ze je gewoon voor een teleurstelling behoeden? (Maar dat gaat het natuurlijk echt niet worden!)

En mijn cyclus was altijd heel regelmatig tot ik begon met proberen zwanger te worden, toen was ik regelmatig te laat ongesteld. Blijkbaar heeft het dus wel invloed als je er veel mee bezig bent. Maar je kúnt natuurlijk net zo goed zwanger zijn, want dan ben je óók niet  ongesteld. Gewoon weer wachten, wachten, wachten en dan testen dus!

Groetjes,

Jetteke

hoi hoi nou das het probleem mijn laaste nod was 16 februarie, heb 4 keer getest waarvan de 3 de posi en der rest nega , dus ja heb bloed geprikt van middag uitslag, spannend,

greetz suzette

Terug
Bovenaan