wat moet ik nu doen??

Even een vraagje. Mijn jongste zoontje is verkouden en heeft 40 graden koorts. Vandaag voor het eerst. Weten jullie of dit kwaad kan voor mij?
Ik ben nu 37 weken zwanger...Ik heb nog nergens last van en misschien krijg ik ook nergens last van, maar geen idee of het kwaad kan als ik nu ziek zou worden...

Voor zover ik weet kan het geen kwaad. Maar zal snel aan de sinaasappelen gaan en extra gezonde dingen halen.
Koorts moet natuurlijk niet te hoog worden en het is extra vermoeiend (ben zelf net afgelopen week ziek geweest (feb mama) en een pretje is anders)

Hopelijk blijft het je bespaart en is je zoontje snel weer beter!

Nee voor jou kan het totaal geen kwaad hoor.
Ik zou je zoonje lekker laten uitzieken en zo min mogelijk zetpil proberen te geven want dan kan het virus zijn lichaampje uit ipv te onderdrukken.

de extra gezonden dingen hebben niet altijd baat omdat het virus er al zit maar wat extra vitamine is natuurlijk nooit weg.

Verder lekker luchtig kleden zodat hij het kan uitzweten en een lauwe douche voor als hij echt zo heet aanvoelt om af te koelen.

Hier zijn we er gelukkig net allemaal vanaf...heb een hele tijd in een cirkel gezeten maar ja wat wil j met 3 kinderen, ze steken elkaar steeds aan.

Beterschap met je mannetje !

Het kan geen kwaad, ik ben nu zelf ook snot verkouden, en lekker beroerd.
Ik hoop alleen dat ik nu niet ga bevallen, als het over is dan heb ik in ieder geval weer genoeg energie!
Het is een gewone huis tuin en keuken virus en die kunnen geen kwaad.

Dank voor de reacties, gelukkig is zijn koorst gezakt. Ik sla idd ook wel een hoop over tijdens mn zwangerschappen, maar wist niet of zulke hoge koorts kwaad zou kunnen als ik dat over zou nemen.

Als je zelf ziek wordt, probeer er dan in ieder geval voor te zorgen dat de koorts niet te hoog wordt, paracetamol werkt koortsverlagend. En hoge koorts (meer dan 38,5) kan eventueel weeen opwekken (baby-op-komst.nl).

Terug
Bovenaan