wat moet ik nu???????? heeft iemand dit ook meegemaakt??

Hallo allemaal,

Ben alweer een tijdje niet meer op dit forum geweest.... Had even teveel te verwerken.... Ik zag gelukkig wel ook wat leuke berichten van zwangerschappen!! Toch fijn om te horen dat er ook happy endings zijn.....

Wij zitten nu alweer een tijdje in de MM. Van mijn kant alles goed, alleen maar goed nieuws gehad: eitjes genoeg, perfecte cyclus, hormonen OK....
Maar mijn lieve mannetje heeft helaas geen zwemmende zaadjes...... Semenanalyse was in ieder geval helemaal niet goed. We zijn nu dus ook van de afdeling fertiliteitsproblemen naar de afdeling IVF doorgestuurd. Nu krijgt mijn mannetje nog wat onderzoeken, of hij überhaubt wel zaadjes heeft. Hij is als babytje geopereerd aan een dubbele liesbreuk en een waterzakje, dus er kan toen vanalles zijn misgegaan. En dat duurt dan weer zo lang, voordat je daar weer een keer terecht kan. Eerst weer een gesprek..... dan pas weer actie..... en weer een paar maanden later!!!!!

Nu valt in ieder geval wel het kwartje waarom we nu al 2 jaar niet zwanger zijn geworden. Maar of het ooit wel zal lukken?? Mijn mannetje heeft al aangegeven dat hij  niet open staat voor een anonieme donor. Ikzelf ben weer niet weg van adoptie en hoop eigenlijk gewoon zelf een kindje te kunnen baren (ik ben toch helemaal goedgekeurd??)

We krijgen in ieder geval heel wat te verduren zo samen. En het is heel moeilijk om er samen over te praten... Je moet gewoon respect hebben voor elkaars mening, want je moet er samen doorheen... Maar het is zóó moeilijk!!! Vooral omdat er allerlei meiden om mij heen wel gewoon zwanger worden en gelukkig zijn!! Ben gewoon een beetje wanhopig aan het worden. Wat nou als hij echt helemaal geen zaadjes heeft?? Zullen we dan altijd kinderloos blijven en blijft dat dan altijd zo'n pijn doen?? En hoe lang moeten we nog wachten op dat vonnis!!

Vreemd om zo'n intiem verhaald te vertellen aan volslagen vreemden. Maar we hebben ervoor gekozen om er nog met niemand over te praten zolang we geen 100% zekerheid hebben. En soms moet je het gewoon even kwijt.......

Heeft iemand van jullie ook een zelfde soort ervaring???
Hoe blijf je toch positief denken???

Wat een lang en zwaar traject moet dat zijn voor jullie. Eindelijk weten wat er aan de hand is en dan duurt het zo lang voor er 'actie' ondernomen wordt.

Ik kan me voorstellen dat jullie het nog even voor jullie willen houden, het is niet iets om mee te koop te lopen. En des te moeilijker is het als iedereen maar zwanger wordt.

Wij zitten ongeveer met het zelfde probleem alleen hebben we het vonnis nog niet gekregen. Vriendlief is als klein jongentje ook geopereerd en er bestaat een heel groot vermoeden dat hij ook daardoor (verminderd) onvruchtbaar is geworden.

Ook voor hem is dat nu al erg moeilijk te bevatten, en dat terwijl we het niet eens zeker weten (eind volgende week de uitslag) Voor mij ook moeilijk om na 17 cyclussen nog steeds niet zwanger te zijn terwijl het bij mijn eerste zwangerschap (van een andere partner) ik binnen een maand zwanger was.

Ik kan me beide standpunten voorstellen, hij geen donor, jij geen adoptie. Maar moeilijk is het wel en ik hoop dat ondanks alles beide opties niet nodig zijn er er toch een kindje van jullie samen op de wereld mag komen..

Knuffels en Sterkte.

In oktober hebben wij ons eerste intake-gesprek voor IVF. Ook omdat het zaad van mijn man niet goed blijkt te zijn. Wat hiervan de reden is, is niet bekend. Bij mij is overigens alles (gelukkig) oké.

Erg moeilijk allemaal……. Ik probeer om er niet de hele tijd mee bezig te zijn. Gelukkig vind ik afleiding in mijn werk en in het weekend probeer ik leuke dingen te plannen. Ook mag ik van mezelf één dag in de maand een baaldag hebben. Daarna vind ik dat ik mezelf weer moet herpakken en doorgaan met het leven. Want het leven is te kort om er niet van te genieten. En, behoudens onze kinderwens die nog niet in vervulling is gegaan, ben ik best tevreden met mijn leven.

Hopelijk krijgen jullie te horen dat er in ieder geval zaadcellen zijn, zodat IVF voor jullie een oplossing kan betekenen! Veel sterkte!

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan