Wat moet ik nu? Veels te weinig drinken.

Het is zo'n drama met Aron. We moeten zoveel moeite doen om er drinken in te krijgen. Flessen duren zo lang en hij drinkt per dag maar rond de 500ml.
Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar vanaf geboorte al gedoe met te weinig drinken. Eerst was t vooral spugen en fles weigeren zoals nu ook. Nu dus niet meer spugen maar wel fles weigeren. Duwt steeds de speen weg met z'n tong. Doet ie weer een paar slokjes, huilen omdat wij aandringen met de fles, weer een paar slokjes. Het duurt eeuwen voordat er een fles van 160 inzit. Wat eigenlijk ook bijna nooit meer lukt de laatste tijd.
Snachts slaapt hij door en ik kan gerust wachten tot een uur of 10 sochtends voordat ie weer wil. Niks geen honger. Paar weken geleden zijn we pepti en nitriton gaan gebruiken. Ook naar osteopaat geweest. Leek iets beter te gaan daarna maar nu dus weer zo slecht. Doe ik nou iets fout ofzo?
Kinderarts kon paar weken geleden met ons verhaal geen duidelijke oorzaak vinden. Voorstel was toen pepti te proberen. Dus gedaan en leek beter te gaan. Maar 500ml voor een knul van ruim 6kg is toch wel erg weinig? Ook slaapt hij best heel veel overdag.
Ik hoop dat er nog onderzoeken mogelijk zijn. Ik ben een beetje medisch geschoold en kan echt niet bedenken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Het lijkt nergens op.
Maandag naar kinderarts terug maar ik ben zo bang dat we er niet verder mee komen.
Ik ben ook helemaal t ritme kwijt nu. Omdat ik wil dat ie wat drinkt probeer ik t niet meer op vaste tijden en zijn we ook veel langer dan een half uur met een fles bezig. Ik weet niet of dat verstandig is maar anders drinkt ie nog minder. Wij moeten hem echt pushen om te drinken. Anders zou ie nog veel meer drinken.
Sorry voor mijn lange verhaal maar ik word er nu na bijna 4 maanden gedoe zo ziek van! Ben met weer aan t werk en zou zo graag willen dat alles weer normaal was.
Iemand tips of adviezen???

Goh wat een gek verhaal, is het niet vreemd dat hij dan wel 6 kg weegt als hij zo weinig drinkt? Hij valt dus niet af, of komt hij toch nog te weinig aan? Oh ik zie nu dat hij 4 maanden is,ndan is 6 kg wel weinig of niet? Ik vind het niet normaal hoor dat hij doorslaapt en dan voor 10 uur niet wakker wordt van de honger, wat goed dat je al hulp hebt ingeschakeld dat lijkt mij ook het beste als hier een professioneel naar kijkt! Sterkte!

Vind zulke dingen altijd zo lastig. Wij hebben ook een tijd gehad dat Ravi gewoon niet goed wou drinken. Dan dronk hij voor het slapen gaan maar 90ml en wou gewoon niet meer hebben. Het zelfde met fles terug duwen met zijn tong en als je aandringt gaan huilen. Hij sliep dan wel de hele nacht gewoon door en leek ook geen honger te hebben. Dit heeft hij ongeveer 2 weken gedaan maar dronk in totaal denk ik wel meer dan 500 ml.
Ik merkte toen ook heel erg dat hoe meer wij er op zaten te hameren dat hij zijn fles leeg moest hoe meer het een strijd werd. Op een gegeven moment heb ik in gedachten gehouden dat wanneer hij borstvoeding zou krijgen ik ook geen idee had hoeveel hij binnen kreeg. En me er dan dus ook niet druk over zou maken. Zolang hij vrolijk en alert is had je misschien iks gemerkt dan. Toen kwam de rust ook terug en Ravi drinkt tegenwoordig 200ml flessen leeg... Ik wijt het vooral aan zijn sprongetje waar hij toen in zat dat hij daardoor slecht ging drinken. Maar jij bent natuurlijk al langer bezig.

Ik vind 6 kilo niet licht voor een baby van 4 maanden. Ravi weegt ook niet heel veel en gaat volgens mij niet de 6 kilo halen als hij 4 maanden is.

Je moet ook onthouden dat kindjes een tijdje na een behandeling van de osteopaat weer een lichte terugval kunnen krijgen die daarna weer bij trekt. Ik zou eens met een huisarts bellen als je niet wilt wachten tot het bezoek aan de kinderarts. Ik durf je niet goed advies te geven want het blijft wel met voeding te maken hebben. Maar als ik jou was zou ik proberen de rust terug te vinden. Terug te gaan naar het ritme waar je in zat en goed blijven kijken of hij alert is wanneer hij wakker is.

En wat is veel slapen trouwens?

Heel veel sterkte! Liefs

Hoi als hij goede plasluisters heeft en voldoende groeit, denk ik dat er niks aan de hand is. Misschien is het geen hongerige baby.
en 6 kg bij 4 maanden is niet ligt.
Je zou eventueel wat rijstebloem vanille in de fles kunnen doen, misschien een andere smaak. Misschien vind hij het niet lekker.
En als hij nu 4 maanden is, misschien beginnen met een groente/fruithapje. Misschien is hij hier wel aan toe en is hij al klaar met die melk. Misschien vind hij het wel niet lekker.

Goed dat je naar de kinderarts gaat. Maar als er de vorige keer al niks uit kwam, dan nu misschien ook niet . Hij groeit goed en als het een blije baby is, dan zou ik kijken hoe het gaat als hij zelf aangeeft wanneer hij wat wilt. Misschien dat hij zelf gaat komen en dan netjes zijn fles leeg drinkt.

Succes. Laat even horen hoe het bij de kinderarts is gegaan

x

Jeetje wat een lastig verhaal joh! Neem aan dat je ondertussen zelf een flessenwinkel kan beginnen met alle varianten die je wellicht geprobeerd hebt.
Misschien een idee wat Nelie zegt. Gewoon de touwtjes laten varen en kijken hoe het gaat...
Hopelijk geeft de kinderarts nog handige tips.
Caileigh is vandaag gewogen en weegt 6,4kg met haar 3,5maand en zit daarbij op de +1 curve, dus het klinkt niet alsof hij niet goed groeit met zijn gewicht.
Succes ermee en laat idd even weten hoe het is afgelopen!

@ babyxxx...volgens mij is het gewicht van een baby zo verschillend. Je had mij eens moeten zien met 4 maanden...man ik was een tientonner (tenminste zo lijkt het op de foto's)...

Oh en wat ik nog vergeet is dat dit mogelijk ook een sprongetje kan zijn...Rond 4,5 heb je er namelijk een die 5 weken duurt....Ik ga trouwens op vakantie rond die tijd met Ravi want 5 weken "rothumeur" ravi kan ik niet aan :p

Maar laat inderdaad even weten hoe het allemaal afloopt!!
Nogmaals succes!!
LIefs

Bedankt allemaal!
Ben net toch even bij de huisartsenpost geweest. Had vanmiddag de vervangende huisarts gebeld maar die vond t niet ernstig genoeg klinken om langs te mogen komen. Ik was nog vergeten te zeggen in mijn verhaal hierboven dat ie ook best hoest en rocheld. De vervangende huisarts zei, doe maar een neusspray, zolang ie niet uitdroogd is t geen spoed. Erg prettig werd ik niet te woord gestaan.
Mn moeder vertelde dat m'n zusje om ze net zo oud was ooit een dubbele longontsteking had terwijl ze er wel vrolijk bij bleef, net als Aron. Twijfelde toch. Dus huisartsenpost konden we zo terecht. Longetjes geluisterd. Wel vol maar moet ie zelf op kunnen lossen, kost tijd. Over t drinken: zolang ie groeit, plasluiers en niet suf is is er geen noodzaak in te grijpen. Was een erg aardige arts die me goed gerust heeft gesteld. Hij opperde nog dat t misschien een idee is eens een avondpapje te proberen. Misschien is ie toe aan wat vaster voedsel.
Dus we kunnen weer even vooruit.

Terug
Bovenaan