wat moet ik nu?

Hey Meiden,
Heb vandaag mijn red devils weer kunnen verwelkomen. ;-(
Jammer maar was te verwachten. Ik moest het ziekenhuis bellen op de 1e dag van mijn menstruatie, dat heb ik dus gedaan en nu moet ik 26 juli naar het ziekenhuis, ze gaan dan weer een reeks samenlevingstesten doen. (mijn vruchtbare dagen volgen). 2 dagen erna 28 juli had ik al een afspraak staan met de Gyn (hoofd fertiliteit) om de te kijken of er veel risico ’s aan een kijkoperatie zitten. Maar wat denk je het fertiliteitteam is er niet en nu staat die afspraak van 26 juli ook bij de Gyn. Kan hij dan alles niet in eens doen? Nou ik ga het wel voorstellen ook raar als dat niet zou kunnen.
Maar nu dat die datum eraan komt begin ik al aardig zenuwachtig te worden en ben heel benieuwd naar de verdere stappen, ik heb al een vragenlijst gemaakt, dat heeft een fertiliteitstarts mij aangeraden.
Ik hoop dat ik de gyn op een of andere manier van die kijkoperatie af kan laten zien, en hoop dat we dan te horen krijgen dat we meteen voor ivf in aanmerking komen.
Ik heb op het internet zitten neuzen en kwam haast overal redenen tegen waardoor een kijkoperatie niet kan plaatsvinden.Dit stond er ik citeer:

Ook eerdere operaties in de buik, waarbij ernstige en uitgebreide verklevingen zijn gevornd, kunnen soms een kijkoperatie onmogelijk maken. Uitgebreide (buikvlies) ontstekingen, en spoedoperaties zijn vaak een reden.

Haha dat heb ik allemaal gehad! Een kijkoperatie met als gevolg een spoedoperatie en nu denken ze dat de oorzaak ernstige verklevingen zijn. Dus willen ze een kijkoperatie gaan doen??????

Wat moet ik hier nu mee? Ik heb het uitgeprint en ik neem het gewoon mee, hoop dat het niet raar overkomt.
Oh mijn verhaal is weer veel te lang geworden, maar sorry meiden jullie zijn de pineut.
Veel liefs Ang …

Ha die Angje,

Spannend voor je zeg, de afspraak op de 26e. Maar volgens mij hoef je je niet zo zenuwachtig te maken als je denkt!
Je klinkt alsof je een heel leger aan gyn. aan kunt!! (Dat krijg je met zo'n enorm buikverleden, hihi!)

Ik kan het me ook goed voorstellen hoor meis, jij wilt die operatie helemaal niet!! Ik denk (en hoop) dat je er alles nu aan hebt gedaan om hem te overtuigen dat het niet hoeft. Want de hamvraag is natuurlijk, wat is de meerwaarde van deze operatie? Ook daar kan weer een extra belemmering uitkomen die de zwangerschap -daar waar het allemaal om gaat nu- in de weg staat!
Ik denk dat het hartstikke goed is dat je die print meeneemt. Lekker assertief, grl!! Sla hem er mee om z'n oren en je mag zo door voor IVF!

lfs., Suus

ha suusje,

haha nou slaan zal ik maar niet gaan doen. Dan kan ik nog een ander ziekenhuis gaan zoeken ook!!
Ja heb me voorgenomen om die "witjas" zoals jij ze noemt haha eens lekker te gaan overtuigen dat ie me maar op de lijst voor ivf moet zetten. Dan kunnen we na onze vakantie eindelijk echt gaan beginnen.
Thanks voor je reactie.
Zag een reactie en dacht meteen hee das suusje.

Veel liefs Ang..

Hoi Ang..,

Ik kan me voorstellen dat je inderdaad liever afziet van die kijkoperatie, Als je al zoveel ellende met buikoperaties hebt gehad, dan zou ik denk ik ook liever bedanken...
Go girl!! Vertel maar hoe jij er over denkt! Je hoeft ook niet alles te pikken van die gasten, natuurlijk

Veel liefs,
Di

Hoi Ang,

volgens mij is een kijkoperatie wel de enige manier om verklevingen te constateren. Maar.....zo'n operatie kan zelf ook weer nieuwe verklevingen opleveren. Bovendien, jij bent de baas! dus als jij zegt dat je wil afzien van zo'n operatie lijkt me dat duidelijk. Wat is het idee van de gyn als hij verklevingen vind? volgt er dan een behandeling?

groetjes Bo

Terug
Bovenaan