Wat moet ik nu??

Mijn kindje wil geen speen, wat moet ik nu? Zo kan ik nooit mijn borstvoeding afbouwen of afkolven en ik moet over 4 weken weer gaan werken!! Ik heb alle spenen gepobeerd. De eerste weken was dit geen probleem, want ik heb vaker afgekolfd en haar uit een flesje (aventspeen of een normale, het maakte haar allemaal niets uit)laten drinken. Nu wil ze dat niet meer. Gisteren naar het cb geweest en het advies luidde dat ik haar dan maar uit een bekertje moest laten drinken, een andere oplossing hadden zij ook niet, wat moet ik hier nu mee? Heeft iemand ervaring met dit probleem??
 
heb je al eens geprobeerd om moedermelk aan de speen te smeren. Soms ruiken en proeven ze dit, zodat ze de speen pakken. Ik heb een bibi 3 standen speen gebruikt en dit was ook even blijven proberen, maar hij pakte het toch uiteindelijk. succes ermee
 
Hoi bibi,

Hier het zelfde probleem gehad.
Probeer er rustig onder te blijven. En blijf als eerste iedere voeding de fles aanbieden. Ongeveer 20cc anders moet je zo veel weggooien.

Hier heeft dat heel goed geholpen om het te blijven aanbieden.
Daarna wel altijd de borst gegeven ook als troost als ze echt niet wilde.

Mocht het niet lukken dan is er ook geen man overboord want je hebt als je 8 uur werkt recht op 2 uur voeden. Of dat nu kolven is of naar je kind om zelf te voeden maakt niet uit.

En mocht dat niet kunnen is er ook nog een speciale regeling om langer thuis te blijven maar dat zou je even precies moeten opzoeken in het cao boekje.

Een beketje is niet het meest handigste niet voor jou en ook niet voor op het dagverblijf.
Hoe oud is je kindje eigelijk?
succes
 
Hoi Bibi,

Echt helpen met een bemoedigend verhaal kan ik je niet, want ook mijn lieve schat weigerde de fles, maar vanaf 3 maanden mogen ze wel rijstebloempap; wij hebben dat in overleg met het cb nog ietsjes naar voren geschoven, en als zij dan weer eens alles weigerde op het KDV of met papa (het werd wel aangeboden), dan kreeg ze de gekolfde melk in papvorm van een lepeltje.

Soms weigerde ze alles, en dan moest ik op komen draven met het echte spul, maar meestal ging het niet onaardig, en met het verlopen van de maanden zelfs beter (dan dronk ze ook eens wat).

Verder gaf ik haar vlak voor vertrek nog de borst, zodat ze er even tegen kon. Je hebt recht op veel kolftijd tijdens je werk, je kunt dat ook inzetten door iets later te komen, omdat je haar op het laatste moment nog voedt.

Op het CB zei de arts ook dat het pas helemaal over zou gaan, als ik volledig over zou stappen op flesvoeding, niet dat ze dat aanraadde, maar ze had wel gelijk. Nadat we eindelijk een goede vervanger hadden gevonden met 10 maanden (nutrilon lustte ze beslist niet), werd het nog een hele klus om haar van de speen af te krijgen;-)

Hoop dat het bij jou wat gemakkelijker zal gaan.
Groetjes,
Michelle.
 
Ook mijn zoontje (inmiddels ruim 4 maanden) wilde de fles niet. Wij zijn een beetje streng voor hem geweest en namen hem gewoon in de houdgreep! (Dit ook op aanraden van de wijkverpleegkundige). Hadden we allebei het zweet voor de kop staan, en hij dronk maar een klein beetje 40-50 cc), maar uiteindelijk (na ongeveer 1 week) ging het beter. We deden eerst 1 flesvoeding per dag, en toen het beter ging deden we er elke week een flesvoeding bij. Tegen de tijd dat ik weer ging werken dronk hij zonder problemen uit de fles. Dus blijf rustig maar standvastig! Veel succes.
 
Mijn dochter wilde ook niet, wat ik ook probeerde totdat ik eens kv ipv bv probeerde. Dit dronk ze prima. Het was jammer maar toen ben ik toch maar opvergestapt op kv om toch naar het werk te kunnen (een combinatie werkte bij mij niet)
Succes
 
En of ik dit probleem herken!!! Ik sloeg echt wel in paniek want tot 2 weken voor ik weer aan 't werk moest wou ons zoontje geen fles. Op geen enkele manier! Ook allerlei truukjes geprobeerd: afgekolvde melk, poedermelk, door iemand anders proberen, blablabla,... niets hielp! Soms liet ik zelfs een voeding over omdat ik dacht, nu zal hij toch wel eens drinken maar ook dat hielp niet. Elke dag probeerde ik enkele keren (wel met hetzelfde speentje (anders kunnen ze nooit wennen) en plots nam hij het zonder problemen. Succes! Ik weet wat het is!
 
Hoi,
Ook mijn kinderen verkozen de borst boven de fles, en het lukte gewoon niet. Ik bracht de kinderne altijd naar mijn moeder en ik wist dat zij met alle geduld van de wereld probeerde om toch te voeden. En uiteindelijk kreeg het kind wel honger en dronk wel, maar vooral niet bij mij. Ik was te veel verbonden met die veel lekkerdere borsvoeding. Mischienen moet je het gewoon proberen als je zelf nie thuis bent. als je kindje honger krijgt lukt het misschien wel.
Succes.
 
Terug
Bovenaan