Wat moet ik vragen

Mijn ouders en schoonouders hebben de hele zwangerschap niks gevraagd of gezegd over wat we evt van hun krijgen.. Dus ik heb al een hoop zelf aan geschaft.. Nu komen ze van ja jullie hebben alles al wij weten jullie niks te kopen.. Wat kan ik kun vragen, waar het kindje toch voor langere tijd iets aan heeft..
Dacht vraag het hier gewoon der zijn er al een hoop die voor de 2de of 3de keer zwanger zijn..
Hoop dat jullie me kunnen helpen

Wat heb je al? Is dan mijn eerste vraag.

Eens denken wat heb ik gekregen, ondanks dat we de babykamer al besteld hadden hebben we het betaald van het geld dat we van mijn ouders hebben gekregen. De kinderwagen, wordt ook vaak door de opa en oma in spé betaald. Box, badset, wipstoel, kinderstoel.
Als je dat allemaal al hebt dan kun je misschien nog denken aan speelgoed: een babygym of een leuke loopwagen/speelgoedauto met allerlei toeters en bellen.
Maar een eigen bankrekening met een leuk start-spaarkapitaaltje voor de kleine is ook al een goede start voor de toekomst.

Een combinatie van een tastbaar cadeautje (want opa's en oma's MOETEN gewoon wat geven) en wat geld op de rekening geeft hun misschien wel het gevoel dat ze ook wat bij kunnen dragen.

Ow, met dat moeten bedoel ik niet dat ik dat zo vind, maar als je sommige ouders de kans geeft komen ze met allerlei dingen aan zetten die je niet wilt hebben. (dozen vol van die onhandige trappelpakjes enzo)

ik heb een geboorte armbandje gekregen voor mijn dochtertje.
en een spiegel met de naam voor op de babykamer. me zus kreeg een besteksetje voor de kleine met de naam van de kleine erop.

ik vind zo'n kadotje juist leuk om te krijgen. altijd een blijven aandenken van je ouders voor de kleine.

Ik weet niet wat je allemaal al hebt
Maar wij hadden van de eerste van mijn schoonvader en vrouw de commode en ledikant gekregen van mijn schoonmoeder en man een neiuwe wasmachine en van mijn ouders een badset.
Bij de tweede wisten wij het ook niet meer Van mijn schoonmoeder hebben we een nieuwe commode gekregen en van mijn ouders een wipstoel en van mijn schoonvader een loopauto.
En nu weet ik het echt niet meer....

Maar ik vindt iets kleins ook vaak veel leuker zoals een armbandje haarlokdoosje tandendoosje met naam erop Gewoon iets wat je kunt bewaren voor later

Mijn dochters hebben van mijn vader allebei een zilveren rammelaar gekregen met hun naam en geboortedatum erin gegraveerd, dit zal nummer 3 ongetwijfeld ook krijgen.
Van mijn schoonvader hebben we bij de eerste de babykamer gekregen en voor de tweede een babyfotoserie van de fotograaf, dit krijgen we voor de 3e ook.
Van mijn schoonmoeder hebben ze allebei een bestekje gekregen met hun naam gegraveerd, dat zal de 3e ook krijgen.

Nog wat praktische dingen die je misschien nog niet hebt:
-logeerbedje
-kinderstoel
-buggy
-fietsstoeltje

Het zijn dingen die je pas na een aantal maanden zal gebruiken, maar dan wel handig.

Oja, een mooi hobbelpaard of hobbelbeest, je hebt vanalles tegenwoordig is ook leuk om neer te zetten op de babykamer.
Of een leuk kunstwerk voor aan de muur van de babykamer.

wat een leuk idee, die foto sessie!!! Wij hebben net voor onze verjaardagen een fotocamera gekregen omdat ik het zo zonde vond dat we bijna geen mooie baby foto's hebben van onze dochter. Ik hoorde iemand anders over een filmcamera, vond ik ook leuk en handig.
Deze keer krijgen we van mijn ouders een speelhuisje voor buiten. Duurt wel een jaar voordat de 2de er echt in kan, maar ze vinden het echt geweldig! Mijn dochter stond trouwens met 10 maanden al in haar eigen keukentje te "koken". Dat zijn beide dingen die wij te duur vonden om zomaar te kopen, maar een super geweldig cadeau vonden. VAnuit mijn werk weet ik dat (ok bijna) alle jongentjes en meisjes het leuk vinden.

Terug
Bovenaan