wat moet je allemaal in huis hebben voor jezelf

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Volgens mij ben ik nu zo onderhand helemaal klaar met alle kleine spulletjes kopen.

Maar moet ik voor mezelf nog iets bijzonders in huis halen of heb ik voldoende aan de spullen die in het kraampakket zitten?

Ik heb tot nu toe alleen een paar vrouwen boxershorts van de Hema (op aanraden van Mariel) om de "surfplanken" in op te bergen en  van die dingen die je in je bh moet doen tegen het lekken (hahaha weet even niet hoe ze heten).
Voor de rest natuurlijk bh's en een mooie pyama om er leuk bij te liggen.

Kruimel

hahaha, die dingen heten borstcompressen!!!

Mischien dat je nog een lekkere badjas erbij moet hebben, Das lekker als je een keer geen zin hebt om al aan te kkleden...

Liefs, Mar

Ps, heb je ook aan vitamine k en vitamine d gedacht voor de kleine??

Hoi Kruimel,

Ja spannend he allemaal.... wij kijken ook enorm uit naar de geboorte van ons kindje.

Ik heb ook alles al in huis en ook al op een makkelijke manier klaar staan. Naast het kraampakket van de ziekteverzekeraar had ik ook een lijstje van de kraamverzorging en van de verloskundige gekregen. M.a.w. wat ik extra heb gekocht of klaargezet heb:

- rol vuilniszakken
- rol toiletpapier (of keukenpapier)
- 2 emmers (hier doen ze een vuilniszak in,  een is voor het afval, andere is voor het wasgoed beide gebruiken ze tijdens de bevalling).
- afdekfolie (heb ik bij de Hema gekocht dit gebruik je normaal als je gaat schilderen). Als de bevalling in aantocht is kunnen we dit op de matras - onder de hoeslakens - van ons 2 persoonsbed doen. Zo weten we zeker dat onze net nieuwe matrassen netjes blijven.
- vluchttasje voor als we eventueel toch naar het ziekenhuis moeten. Hier boven op ligt ook het foto toestel met extra battarijen.

Ligt aan je kraampakket, maar je kan eventueel nog een extra pak kraamverband kopen. Bij mij zaten er al 2 pakken in het pakket.

Verder heb ik nog geen voedingsbh ´s gekocht omdat je borsten nog kunnen groeien nadat het kindje is geboren. Ik heb er nu 1, dus ik wacht even tot na de bevalling.

Van die dingen voor in je bh tegen het lekker van je borsten heb ik ook gekocht.

Nou nog even spannend... geniet nog van de laatste fase van de zwangerschap!

Groetjes Sylvia

wat dacht je van zoogcompressen, volgens mij is dat de officiele benaming ;)

Groet, Barbara

als je borstvoeding   wilt geven is een pyama met knoopjes toch wel bijzonder handig, hoef je niet de hele tijd half bloot te liggen.

ik zou de maandverband niet vergeten natuurlijk, en een doos Condooms  voor het geval dat.

Manal

Ik heb ook allemaal lekkere dingetjes in huis gehaald om mezelf een beetje te kunnen vertroetelen. Een zo leuk  mogelijke pyama (met knopen voor de borstvoeding), mooi beddengoed, een lekker maskertje (mocht ik daar aan toe komen) en doucheschuim  en de slaapkamer is lekker opgevrolijkt met plantjes (neppers, zie bericht over plantjes in de babykamer ) en gezellige kaarsen.

Verder heb ik pakken van die surfplanken van m'n moeder gekregen (geen idee waarom, maar we zullen het wel nodig hebben).

Succes en plezier  met de laatste aankopen!

Terug
Bovenaan