wat moet je daar nou mee?

hallo meiden,

Ik ben na twee maanden weer terug.
ik zal me even voorstellen voor degene die nieuw zijn.
Mijn naam is Tammy en ik ben 24 jaar.
een tijdje geleden ook al druk mee gepraat omdat ik zwanger was en oud bloed verloor. veel zenuwen gehad en na 7 weken een miskraam gehad.
je probeerd er heilig in te geloven dat het zo moest zijn en dat het beter is op deze manier dan dat je later de keuze moet maken. tja mee vallen doet het nog steeds niet.
ik heb het wel een plekje gegeven, mar soms wel moeilijk als twee van je colleg's ieder een week voor jou zijn uitgerekend allen jij doet niet meer mee.

nu ben ik na 4 maanden weer overtijd, maar weet niet goed wat ik er mee moet.
ben van mezelf erg druk en zenuwachtig ingesteld, maar weet even niet wat ik nu moet.ik ben altijd onregelmatig ongesteld geweest, maar heb nu ook geen krampen ofzo wat normaal 3 dagen van te voren al aanwezig was.
het enige wat ik nu heb is veel witte afscheiding terwijl ik normaal 3 dagen van te voren al oud bloed verloor.

ik ben zo bang om een test te doen, want dalijk ben ik niet zwanger en wordt ik dood leuk twee dagen later ongesteld, of ik ben zwanger en het gaat weer mis.

ongelofelijk hoe onzeker je ervan kan worden. je gaat voor jezelf de symptonen na. ben ik misselijk? zijn mijn borsten gevoelig? nee geen van beide eigenlijk, maar je daar zal het dan waarschijnlijk toch nog te vroeg voor zijn.

besluit om nog twee weken te wachten zodat het misschien een teleurstelling minder is, maar ondertussen twijfel je bij elke plasbeurt of je het toch maar niet gewoon moet doen, omdat je gek wordt van de onzekerheid.

echt ik weet het even niet mee. vind het wel fijn dat ik tegen jullie aan kan praten.

gr tammybeer

Hallo Tammy,

Ik voel met je mee, al dat getwijfel en die zenuwen. Na een miskraam is het nooit leuk om iedereen om je heen zwanger te zien. Werk zelf bij een grote overheidsorganisatie waar heel veel vrouwen werken en waar de helft van die vrouwen zwanger is (is volgens mij echt waar want ook andere collega's valt het op).

Waarom zou je geen zwangerschapstest doen? Dan heb je in ieder geval zekerheid en kun je stoppen met die twijfels en zenuwen. Twee weken wachten is volgens mij slopend. Ik heb voor mezelf besloten altjd standaard een zwangerschapstest in mijn badkamerkastje te leggen, dan doe je de test veel makkelijker zonder al die zenuwen om de test te gaan kopen als je overtijd bent.

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat een zwangerschap en de weg er naar toe nooit zonder twijfels en zenuwen kan gaan. Probeer ze te accepteren want het hoort er bij, voor mij in ieder geval wel. Ik ben nu al zenuwachtig om straks (heb nu net tweede miskraam) weer een menstruatie af te gaan wachten. Maar ja, je wilt een kind en wilt de moed niet opgeven, toch?

Sterkte met alles, houd vol en probeer het een beetje los te laten.
Mijn ervaring met vrouwen om mij heen die ook miskramen hebben gehad, dat diezelfde vrouwen uiteindelijk allemaal kinderen hebben gekregen.

groeten,
Beppie

Hoi Meissie
Wat herken ik veel in je verhaal.
Zelf heb ik ook 2 miskramen gehad de eerste een jaar geleden 2 dagen voor kerst en daarna was heel mijn cyclus in de war en werd weer na 9 maanden zwanger en dat werd ook een miskraam.

Je voelt je zo machteloos en ik had echt zo het gevoel dat mijn lichaam in de steek liet.
Een maand later was ik weer overtijd en ik wist gewoon dat ik al zwanger was.
Maar wat is dat moeilijk net je 2e kindje verloren en gelijk weer raak terwijl ik dat nooit had verwacht. Ik was ontzettend blij, maar ook zo bang.

We hadden toen besloten dat ik pas een test zou doen twee weken later, gewoon voor het geval als het mis zou gaan.
En gelukkig was de test positief.

Maar toen werd ik bang ik wilde me er niet te veel op verheugen en sloot me eigenlijk van het kindje af. Niet aan denken dat ik zwanger ben dan zou misschien de pijn wel minder zijn.

Pas na een hele tijd ging dat langzaam beter.
Iedereen riep maar geniet er nou van, maar niemand snapt dat het zo'n impact op je hebt gehad. en kon ik na 13 weken eindelijk van mijn kindje genieten, maar zoiets heeft echt tijd nodig gehad.

Nu ben ik bijna 20 weken zwanger en alles gaat perfect.
Wij hebben ook een chromosoom test gehad en alles was goed, dus 2keer domme pech gehad.
Dus alsjeblieft geef nooit de moed op en alles komt echt goed.

hoi meiden,

bedankt voor je reactie, ik vind het fijn om er met iemand over te kunnen praten. mijn vriend iks heel lief, maar weet toch vaak niet hoe het voelt en beleefd het toch weer op een andere manier als ik.

ik heb de test nog steeds niet gedaan, maar ben ook nog steeds niet ongesteld.
ik heb vanmorgen uitgerekend dat als ik vanaf de eerste dag van mijn laatste menst. reken dat ik nu precies 6 weken zwanger zou zijn (officieel 4 denk ik vanwege de bevruchting).
in je hoofd probeer je er niet teveel op te verheugen, maar toch is dat moeilijk.

ik hou jullie op de hoogte.

gr tammy

nou vanmorgen al mijn moed bij elkaar geraapt en de test gedaan.
na toch veel oneglof bleek hij negatief te zijn.
maar ongesteld ben ik nog steeds niet.

wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?
mijn vriend zegt dat als ik volgende week nog steeds niet ongesteld ben ik de test gewoon opnieuw moet doen.

wat nu?
gr tammy

Hoi Tammy,

Je vriend heeft gelijk, denk ik. Over een week gewoon nog eens testen
als je menstruatie nog steeds weg blijft. Óf even naar de huisarts
gaan, die testen gebruiken die iets gevoeliger zijn dan een thuistest
(én gratis, hihi).

Ik heb inderdaad wel eens meegemaakt dat ik maar niet ongesteld werd en
iedere keer negatief testte. Dat duurde drie maanden. Ik heb de deur
platgelopen bij de huisarts!

Uiteindelijk bleek dat mijn hormonen wat in de war waren en dat ik
gewoon geen cyclus had in die tijd... Maar....bij de eerstvolgende
eisprong was het raak: Zwanger! Het kan dus gek gaan!!! Meid, ga gewoon
even naar de huisarts, dan hoef je niet zo in onzekerheid te leven!
Succes,

Liefs van Sisi.

Meiden,

die onzekerheid kan je slopen, maar als je weer zwanger bent dan moet je jezelf voorhouden dat de meeste zwangerschapen uiteindelijk gewoon goed gaan. Je zelf zorgen maken en opwinden over iets dat waarschijnlijk niet komt hefet gewoon geen zin.

Probeer alles positief te benaderen. Het kost even moeite, maar later voel je je er zoveel beter bij.

Ik wens jullie heel veel sterkte met zwanger worden, testen en zwanger zijn. En echt het is allemaal mogelijk.

Liefs
Miep

hoi meiden,
nou vandaag nar drie dagen weer getest en weer nagatief.
zo frustrerend, zeker omdat je periode in geen verlden of wegen te bekennen is.
witte afscheiding, zeur gevoel in onderrug en gevoelige borsten wel.

laat me maar gewoon ong worden dan kan ik tenminste weer verder, maar nee hoor.

sorry voor mijn geklaag hoor, maar ik moet het gewoon even kwijt.

gr tammy

Terug
Bovenaan