wat moet je doen als ze ergens aan zitten wat niet mag?

hallo,
weer een vraag.

Ilse is 1 jaar en drie weken, ik vraag me af hoe je een kindje moet leren als ze ergens aan komen wat niet mag.

als ik zeg nee dat mag niet dan kijk ze even om en gaat weer verder, of ik al iedere keer haar handjes weg en zeg dan dat het niet mag maar dan ziet ze het als een speletje en begint te lagen. ook zet ik haar weer bij haar speelgoed neer maar dan kruipt ze net zo hard weer terug.

iemand tips, ik ben niet  voor om een tik op haar handjes te geven.

gr henny.
 
Nou mijn dochter is ook 13 maanden en zij probeert me ook uit, kijken naar mij ik : "uhuh" zeggen (waar ze meestal naar luisterd) en dan gewoon verder gaan met haar handje.
Ik heb zoiets van als ze naar 3x niet luisterd, na weggezet te hebben en nee gezegd te hebben zet ik haar in de box. Ze huilt dan vreselijk maar ja zo is dat dan maar even. Ik heb geen idee of ze ervan leert hoor maar ik zie haar daarna het niet meer doen dus misschien wel?!

Succes
Saskia
 
ik was het vandaag zat en heb haar ook in de box gezet.

maar zal ze de box dan niet op den duur als een straf plekje beschouwen.
en dit wil ik eigenlijk ook niet. ze moet er ook gewoon lekker in kunnen spelen als ik even ergens mee bezig ben, bv met het eten.

niet dat ze dan straks gaat denken als ze de box in gaat , wat heb ik fout gedaan.

ik weet wel dat je consuquent(als ik dit goed schrijf) moet blijven, en nee blijven zeggen maar de hele dag door is toch wel een vermoeide bezigheid.
misschien dat er nog iemand tips voor ons heeft.

gr henny
 
nee, nee, nee, steeds maar weer. Gewoon consequent zijn, jij en je vriend/man. Zelf heb ik nooit een tik gegeven, daar ben ik niet voor, en de box heb ik ook niet als straf plek gebruikt omdat wij hem daar 's ochtends echt even in moesten zetten dus ik wilde niet dat hij dat als straf plek zou zien. Dus constant nee, en oppakken en ergens anders neerzetten.

succes,
lia
 
Ik heb Lisette maar 1x in haar box hoeven zetten tot nu toe en ze weet nu echt wel dat als ik nee zeg dat ze het niet meer moet doen. Tikken geven doe ik niet, maar ik ben wel consequent.
Lisette beschouwt haar box niet als strafplekje hoor, ze speelt er heerlijk in dus zo erg is dat niet hoor.
Maar inderdaad moet je nee blijven zeggen, ik vind het ook wel eens vervelend maar als je 1x toe laat dan is het gedaan!

Nou succes maar weer!
Groetjes Saskia
 
Hoi,
Inderdaad is consequent zijn het belangrijkste.
Quinten kreeg 2x een waarschuwing. Bij de 2e keer zeiden we dan dat hij als hij het
weer deed in de box moest. De derde keer ging hij dus ook in de box.
Dat is een tijdje ontaard in heel hard huilen. Zo'n minuut of 10. Dan was hij weer rustig
en ging lekker zitten spelen. Die tijd van het huilen werd steeds korter. Op een gegeven
moment was het zelfs zo dat als hij rust wou hij ondeugend werd zodat hij in de box
moest. Dan ging hij direct lekker zitten spelen.
En hij vond het niet erg om op andere momenten even in de box te moeten. Dat verschil
kunnen ze heel goed en snel maken door de toon waarop je hem in de box zette.
Hij kreeg ook zijn drinken en koekje in de box. Geen probleem.
Nu is de box uit de kamer en als hij niet luistert gaat hij in de hal om af te koelen.
Hij is nu 18.5 maand en het werkt prima.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan