wat moet je wanneer regelen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wie weet waar ik een lijst kan vinden wat ik wanneer moet regelen?
Ik heb wel ongeveer een idee, maar ben bang dat ik dingen vergeet (zwangerschapsdimensie).

alvast bedankt,

liefs Wies

Tja wanneer moet je wat regelen.

Ik zou zo rond de 12 weken je verzekering op de hoogte stellen, aanmelden voor het kraampakket. Misschien zo na de nekplooimeting als je dat doet, ben je ruim op tijd.
Dat is wel het belangrijkst.

Je moet natuurlijk zelf weten wanneer je evt. je baas inlicht, maar dat zou je ook rond die periode kunnen doen. Verder moet je nadenken over oppas voor de kleine, gaat de beeb naar kinderopvang is het wel handig om rond de 12 weken te checken waar je kindje terecht kan.

Lekker orienteren op de babykamer, misschien handig om lekker te neuzen, wellicht de 20 - weken echo even afwachten, moet je zelf kijken wat je gevoel zegt. Maar rond die tijd bestellen. Op sommige kamers zit een levertijd van wel 10 12 of 14 weken.

Rond de 25 weken, als je dat wilt natuurlijk ga je lekker naar zwangerschapsgym of yoga of zwangerschapszwemmen. Het lijkt me wel lekker om voorbereid te zijn.

Ook rond die tijd lekker neuzen, voor geboorte kaartjes. Maar echt boeken bij een drukker halen kan ook nog zo rond week 30 ofzo.

Tja wat moet je nog? Ik haal elke week spulletjes voor de beeb, ik heb een lijstje gemaakt van spullen die ik moet en streep af wat ik al gehaald heb, ik vind het leuk om de spulletjes te komen en doe dat een beetje gefaseerd, dan voel je het ook niet zo in de portemonee.

Volgens mij komt het kraambureau zo rond de 32 weken kijken, dan moet je alles ongeveer wel klaar hebben. Ook het kraampakket wordt je dan toegezonden.

Ik zou zeggen heel veel succes en vooral lekker genieten!

liefs
talke

Hoi Wies,

Talke heeft het al aardig goed opgeschreven.
Alleen niet vergeten je ook aan te melden voor kraamzorg rond de 12e week.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan