Wat moet je weer met zo een vraag?!

Zat begin de middag lekker met mn dochter van 4 in de tuin...deed mn jurkje omhoog omdat zo lekker warm en zonnig was(dacht misschien nog een bruin buikje halen haha)klimt mn dochter op schoot en zegt:zoo mama jij heb een hele dikke buik,dus ik zeg dat dat door de baby komt en dat ie nu groot genoeg is dat ie mag komen...vraagt ze ineens uit het niks:maar hoe komt ie er dan uit??denk natuurlijk meteen aan mn buren enzo...dus ik zeg dat leg ik je wel uit als je iets groter bent...maar daar nam ze geen genoegen mee en trok toen haar eigen conclusie:ze zei krijg je dan een groot gat in je buik met heel veel bloed,,,heb maar even ja gezegd.
en ze was tevreden
hoe zijn jullie daar over tegen een kindje van 4 jaar??vind ze nog zo heel jong om nu al te weten dat de baby langs onder komt,of moet ik haar het toch uitleggen??ben beniewd hoe andere mamas dat doen met kindjes van zo een leeftijd(dochter heeft er nooit eerder naar gevraagd)daarnaast zat ik nu natuurlijk in de tuin waar iedereen je kan horen

liefs jootje

ik zelf ben opgevoed met het idee dat je kinderen niet moet ontzien als ze een serieuze vraag stellen.
Wij hebben onze dochter gewoon de waarheid verteld als ze ernaar vroeg; maar die is ook 'al' 6 dus da's wat anders.
Ik weet niet goed wat ik zou doen als mijn dochter nog wat jonger was. Doe wat goed voelt voor jezelf (wel zorgen dat je binnen bent). Hoe denkt je partner hierover?

Ik heb bij de eerste een ks gehad en zeg altijd dat de dokter dat deurtje gebruikt heeft om haar er uit te halen. Wilde niet zeggen waar kinderen normaal uit komen. Weet niet hoe ze daar op zou reageren, meestal vraag ik haar wat zij denkt, net als de vraag waar baby's vandaan komen. Ze hebben er vaak een idee over

op dat soort vragen laat ik mn dochter zelf antwoord geven.

hoe denk jij dat de baby uit mama haar buik komt?
en idd, zou ze het zelfde zeggen als jouw dochter, had ik ook ja of oke gezegd.
vind nou niet dat ze op deze leeftijd moeten weten hoe het echt zit.

zo was ik heel erg bang dat als mijn zoontje straks geboren is, hij huilt en mn dochtertje komt binnen omdat ze wakker is geworden!
zou ze al dat bloed enz zien. moet er niet aan denken!
heb de volgende dag gelijk mn moeder gebeld en gezegd dat als het zo ver is, ze maar boven op de gang moet gaan zitten ipv beneden op de bank zodat ik zeker weet dat mn oudste niet mijn kamer binnen komt.
dat zijn nou net dingen die ze niet hoeft te weten voorlopig vind ik.

ik vind dus dat je goed heb gereageerd op je dochter. zelf haar conclussie laten trekken en lekker in die waan laten voorlopig.

liefs, do

Hoi,

Ben van het mei-forum, maar heb ook een dochter die morgen 4 wordt... Ik heb verteld dat mama's drie gaatjes hebben, 1 voor de plas, 1 voor de poep en 1 waar baby's uit kunnen komen. En ik heb verteld dat sommige baby's uit de buik worden gehaald...Dat was voor haar genoeg. Je kunt bij de bieb of bij de boekhandel ook voorlichtingsboekjes krijgen specifiek voor haar leeftijd..

ik laat het gewoon vertel gewoon uit de buik. tegenwoordig weten ze het steeds vroeger en word er nog gekker over gedaan ok. ze kunnen het nog lang genoeg weten

Terug
Bovenaan