Wat moeten we doen?????

Dag meiden!

Wij zitten een beetje met een probleem en ik hoop dat jullie ons daar misschien een beetje mee kunnen helpen.
Wij hebben een zoontje van goed 4 weken nu. We zijn afgelopen dinsdag naar het bureau geweest en daar zeiden ze dat hij wel naar 5 voedingen per dag terug kon.

Het probleem is alleen dat dat niet lukt!
We geven hem nu meer voeding maar hij komt nog steeds naar 4 uur. Ook s' nachts! Dat betekent dus dat hij alsnog 6 voedingen op een dag krijgt en meer hoeveelheid. Dat mag dus helemaal niet want daar wordt hij veel te dik van. En ik kan hem als hij na 4 uur wakker wordt ook niet een uur laten huilen, want dan is hij zo moe dat hij zijn flesje niet meer hoeft.
Weet iemand wat we hieraan kunnen doen?
Moeten we hem nog meer voeding geven per keer dan eigenlijk voorgeschreven?
We hebben ook van Nutrilon voeding voor hongerige baby's geprobeerd. Maar ook dat mocht niet helpen. En hem flesjes geven met alleen water, maar ook daar trapt hij niet in.

Alvast bedankt

Hoi Von,

Ik vind het een beetje vreemd dat het cb nu al zegt dat hij terug kan naar 5 voedingen. Zo klein nog! Als je naar de voedingsrichtlijnen kijkt voor zuigelingen, leeftijd 2-6 weken 6 a 8 voedingen van 100-120 ml per fles en vanaf 6 weken 5 a 6 voedingen van 120-160ml per fles. Vanaf 3 maanden adviseren ze 5 voedingen van 160-180 ml per fles.
Als je ongeveer 150 ml per kg lichaamgewicht per 24 uur aanhoudt zit je goed. Het zijn wel allemaal richtlijnen hoor!!
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
succes
groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Hoi Von,

Wat een gedoe, he? Wij hebben net zo zitten klooien!
Als je echt bezorgd bent dat je kindje te dik wordt, zou ik gewoon 6x een iets kleiner flesje geven. Eén schepje minder of zo. Maar als je kindje veel honger heeft, zou ik me van die richtlijnen niet al teveel aantrekken en gewoon die extra fles geven hoor! Het zijn maar richtlijnen en sommige kindjes hebben gewoon meer eten nodig. Als je echt een dikzakje krijgt, kun je altijd nog minderen. Maar misschien groeit je kindje gewoon heel hard in de lengt en heeft het daarom meer eten nodig? Of is het heel actief?
Mijn meisje (nu 7 weken)  had ook zoveel honger en die krijgt nu ook 6x 165cc (vanaf ongeveer 5 weken), terwijl ze er 5 zou moeten krijgen. Als ze toevallig een keertje doorslaapt, krijgt ze 5x en anders dus gewoon 6x. Vaak laat ze een bodempje staan, soms iets meer en soms drinkt ze alles op. Ze geeft het zelf echt wel aan! En ze is ook nog steeds geen mini-sumoworstelaar, integendeel.
Laat je niet op stang jagen door het cb. Deed ik eerst ook en dat maakt je alleen maar ongelukkig en zorgt voor veel stress. Lekker naar je kindje kijken. Als jij denkt dat het genoeg is geweest, is het genoeg geweest. En als jij vindt dat die extra fles best kan, gewoon geven.

Oh ja, rekken tot 5 uur tussen de voedingen  lukt volgens mij niemand... Ik zou maar wachten op het doorslapen voor die 5 voedingen!

Succes!

Eveline

Hoi,
wij zitten sinds dat Quinn 5 weken is op 5 voedingen, maar alleen omdat hij zelf 's nachts al doorslaapt. Anders zou ik dat nooit doen. Zou ook niet weten hoe trouwens, want 4 uur is wel ongeveer het maximum wat tussen flessen in zit. Soms wat eerder bijv. dan zit er 3 uur tussen, soms wat later en dan zit er 5 uur tussen. Quinn trekt dat zelf dus recht. Ik zou idd gewoon 6 flessen blijven geven totdat je kindje doorslaapt.
Zou dan kijken of het het goed doet op wat minder cc in de fles, maar als het honger heeft, dan gewoon meer geven hoor.
Niet te veel gaan "klooien"  hoor, maar gewoon goed kijken naar waar je kindje behoefte aan heeft.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan