Wat mogen kinderen van 1 jaar niet eten???

A

Anoniem

Guest
Ik dacht dat kinderen vanaf 1 jaar alles mogen eten, klopt dit??
Sinds kort eet Jesse met de pot mee, maar wil niet dat zijn maag/buik van streek raakt, door dingen die hij niet mag hebben.

Groetjes Linda

Mart eet nu ok met de pot mee en is 13mnd
ik geef hem geen:

zout
pittig eten
iets met botjes

ik koop altijd verse groente voor hem, en kook aardappels, groente, en vlees bij elkaar in, daarna doe ik het op een bordje soms in stukjes, of geprakt, daarna krijgt ie vla na.

groetjes simone

Op het cb zeiden ze dat  kindjes van 1 inderdaad alles mogen hebben, maar dat je op moet passen met zout en sterk gekruid eten.

Tom eet nu ook met de pot mee en we eten dan meestal gekookte aardappelen of macaroni of rijst, gekookte groente (vooral erwtjes, worteltjes en alle soorten bonen vindt hij heerlijk), en vlees of vis die echt heeeeel goed gaar is.

En als we een keer iets gekruids of vets of zo eten, krijgt Tom een potje of zo'n peutermaaltijdje.

ze mogen alles eten behave honing waarom weet ik ook niet maar dat zeiden ze op het cb

groetjes jess

In honing kunnen bacteriën zitten die heel schadelijk zijn voor kinderen. (Zo heb ik het tenminste van het cb begrepen.)

Volgens mij mogen ze ook al honing met 1jr. Maar dat weet ik niet zeker hoor.
Dylano eet eigenlijk met alles met de pot mee. Of we moeten erg gekruid eten, dan geef ik hem een potje of iets wat ik nog in de diepvries had staan.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan