Wat neem ik mee? (beetje lang)

Hoi!
Redelijk spontaan hebben we deze week opeens toch een vakantie geboekt. We zouden niet, maar gaan nu toch! 10 dagen naar Zwitserland, beetje op een berg zitten en van het uitzicht genieten. Maar nu de grote vraag; wat nemen we mee??? We hebben al een auto die we kunnen lenen, want in onze eigen 3-deurs vw polo uit '97 met gastank in de kofferbak, een maxi-cosi en een grote autostoel voor de oudste op de achterbank passen geen vakantiespullen meer....We gaan nu met een peugeot 406 op reis. We zitten in een soort hutje/huisje waar van alles is, maar geen kinderspullen.

We hebben hier een wereld aan vervoersmiddelen (kinderwagen -koelstra flexxo- met reiswieg, quinny zapp buggy waar de maxi-cosi ook op kan, draagzak babybjörn active, draagdoek tricot slen, rugdrager voor grotere kindjes)  maar wat zullen we eens meeslepen? Niet alles past erin...

De oudste slaapt thuis nog in zijn ledikant. Nemen we voor hem een campingbedje mee of gokken we er op dat hij ook wel in een groot bed kan slapen daar of moeten we hem voor die tijd thuis in een groot bed doen? Het bevalt hem (2,5 jaar) nog prima in zijn ledikant.... Hij is nogal klein (krap 90cm) en een gewone stoel aan tafel past niet zo goed. Voor hem willen we een kinderstoel mee (antilop van Ikea, heel licht en de poten kunnen eraf.)

Ik zit nu te denken aan: het campingbedje als bed en box voor Bjarne, de buggy met de adapters voor maxi-cosi, de draagzak  en/of draagdoek en de kinderstoel.

Bjarne zit dan die 10 dagen wat veel in de draagzak/doek en de maxi-cosi, maar zou dat kwaad kunnen? Als we op vakantie gaan, is hij overigens 17 weken oud. Geen idee hoe groot en zwaar hij dan is!

Wie heeft er tips/suggesties?

Groetjes Dionne/vis78

Hoi Dionne!
wat een gepuzzel hè? Kan de buggy helemaal plat? Dan kan jullie jongste er al in! Wij hebben afgelopen zomer toch maar zo'n buggy "erbij" gekocht. Dan hoeft die grote wandelwagen niet altijd mee. En altijd in de maxicosi lijkt me minder fijn voor een baby, maar ik weet niet of het kwaad kan. Ze zeggen dat ze er niet heel lang achter elkaar in mogen, niet langer dan 2 uur geloof ik. Maar ja, dan kom je niet eens in Zwitserland!
Wij hebben inmiddels een caravan, dus wij hoeven   niet zo te wikken en te wegen, maar we hadden vorig jaar het campingbedje ook niet meer mee genomen, Daan was toen 2 jaar. Hij sliep toen onder in het stapelbed. Hij is daar wel een keertje uitgevallen. Maar je kunt er een kussen onder leggen o.i.d. Ging best goed!
Multifunctioneel en zo makkelijk mogelijk denken!

succes!
Sabine

Ha Dionne

Wij zijn net een weekje weg geweest, weliswaar niet naar de bergen maar we hebben wel veel gewandeld, dus misschien heb je er toch wat aan. We hadden een chalet.
Lotta was toen 15 weken.

Kinderwagen + reiswieg (fungeerde daar ook als haar bedje, werkte prima want kende ze van thuis)
Draagdoek (heeft ze bijna de hele vakantie in gezeten, wandelen met kinderwagen door bossen gaat echt bijna niet)
Draagzak (zodat we konden afwisselen, hebben we niet gedaan want ik vind de doek fijner, dus deze was eigenlijk overbodig)
Boxkleed + wat speelgoed (we legden Lotta in een hoekje op haar kleed zodat ze toch haar eigen speelplekje had en wij op haar konden letten. Lotta draait nog niet, dus lag veilig op het kleed).
Maxicosi, alleen in de auto gebruikt.

Denk aan: veel rompers, veel spuugdoeken en extra beddengoed. Ik heb vaak rompers en spuugdoeken met de hand uitgewassen omdat elke dag één schone echt veel te weinig was.

Ik heb niets gemist, de draagzak was eigenlijk overbodig geweest.
Veel succes

Hoi!

Wat betreft de buggy: nee die kan niet helemaal plat. Zelfs helemaal niet ! Dus die gebruiken we dan vooral is het voor de oudste te ver is om te lopen (hij in de buggy, Bjarne in de draagzak).

Wat betreft de maxi-cosi: Te lang mag inderdaad niet, omdat het ruggetje niet goed kan strekken. Je mag er heus wel mee op reis, als je maar voldoende pauzes houdt.  Het advies is vooral bedoeld om het gebruik van de maxi-cosi als wippertje tegen te gaan. Er zijn namelijk zat mensen die het als wipstoeltje gebruiken.

Ander dilemma nog: past de reiswieg van de kinderwagen nog als hij 4 maanden oud is? Als hij net zo snel leert te draaien als zijn broer dat deed, dan vind ik dat niet zo'n veilige plek als slaapplek. Dus dan slepen we kinderwagen alleen mee voor als we overdag ergens op relatief vlak terrein lopen. Hmmm, en dat in de Alpen!?!

Ben benieuwd naar meer inzichten!

Hoi Dionne,
best een gedoe he? Ik moet ook nog maar even goed kijken wat er allemaal meekan deze zomer.
Mijn man roept net: dakkoffer!!! Misschien kan je die lenen van iemand of er eentje huren?
Wij hebben een caravan, maar de dakkoffer gaat ook mee hoor! Daar kan het onderstel van de Quinny in, een campingbedje, draagrugzak, wandelschoenen enz, enz.
Scheelt een hele hoop ruimte in de auto, en het is niet te zwaar om op het dak te binden.
En anders zou ik ook het campingbedje als box en bed meenemen, de draagdoek en de buggy. Is jullie oudste te zwaar voor een rugdrager? Die zijn lichter en compacter dan een buggy. Tijmen kan er niet meer in, die is te zwaar en wiebelt veel te hard, maar omdat je schreef dat jouw oudste een kleintje is kan dit misschien?
Wij nemen een curveropbergbox mee om boodschappen in te vervoeren, en die doet dan meteen dienst als babybad, maar die hebben jullie vast niet nodig in een huisje.
Heel veel succes met je gepuzzel!
Groetjes van Ruth

Hoi Ruth!
Inderdaad. een dakkoffer zou een oplossing kunnen zijn. Eens kijken of ik de eigenaren (mijn ouders...)  van de auto zo gek krijg dat ik er een dakkoffer op mag installeren .
Ivar is klein, maar heeft et als zijn moeder een respectabele hooeveelheid spek aan de billen, dus ik neem hem ook niet meer in de rugdrager. Hij weegt toch zeker 13,5 kilo. Vind ik wel zwaar.... Hij loopt erg goed zelf, dus we wandelem gewoon wat langzamer en minder ver!

Hoi Dionne,

Lekker hoor, zo'n vakantie. Heerlijk van de bergen genieten. Wij hebben persoonlijk niet zo veel last van te weinig ruimte. Citoën Jumpy met dubbele cabine. Lekker veel ruimte voor de honden en de dubbele kinderwagen kan er zonder op te klappen in. Maar ik sta verbaast dat ie toch vol zit als we met vakantie gaan.
Als je met name de bergen in gaat zou ik de dragers meenemen. De oudste kan dan even uitrusten als ie moe is en zit dan denk ik ook wel redelijk stil en de kleinste kan je afwisselend dragen. De draagdoek neemt toch weinig plaats in. Weegt misschien dan zo'n 7 kg.
Daarnaast zou ik een campingbedje meenemen. Een reiswieg vind ik voor lang achter elkaar een beetje te klein. Jorden hebben wij ook met 4 maanden nog wel eens een nachtje erin gehad. Maar vond ik toen wel aan de krappe kant. Hidde ligt nu ook al in een campingbedje als we weg gaan. Gaat prima. En ligt dan ook als box beschermt tegen wel goed bedoelde maar grijpgrage handjes van broerlief. en heel lang en ver wandel je toch ook niet met 2 van die kleintjes denk ik.

Succes met plannen.

Marjanne

Terug
Bovenaan