Wat neem je mee en tips?

Hallo allemaal,

Wij gaan als onze dochter 11 weken is op vakantie naar alicante voor 1 week. We gaan op visite bij opa die in het buitenland zit. Nu vliegen we op de airport en moeten daarna nog 30 min rijden. Waar moet ik aan denken en wat neem ik mee?
Ik twijfel tussen de kinderwagen met reiswieg of de maxicosi die we hierop ook kunnen klikken. Deze kan dan meteen ook als autostoel in huurauto of taxi gebruikt worden, maar lekker slapen in de kinderwagen zit we dan niet in. Een oplossing hiervoor weet ik niet?
Genoeg eten kleding enzo meenemen als handbagage en voor vanalles medicatie meenemen heb ik aan gedacht. Ze krijgt borstvoeding dus die hebben we altijd bij;)

Gr. Een moeder die graag goed voorbereid is maar niet goed weet wat te verwachten
 
Ik denk dat de maxi-cosi praktischer is, en het is maar voor 1 weekje, ik zou dan (voor zover het kan) slaapjes in het huis laten doen. Je kindje mag per dag maximaal 2 uur in de maxi-cosi, dus kan je daar 1 slaapje in laten doen.
Of eventueel een draagdoek/draagzak aanschaffen, dan kun je je kindje lekker bij je dragen en dat is ook lekker ergonomisch voor je kindje
Veel plezier!
 
Ik heb deze zomer een kinderwagen met wiegje goedkoop op marktplaats gekocht, want ruimbagage komt vaak met krassen of zelfs kapot terug. Dat wilde ik met mijn dure nieuwe kinderwagen niet. Ik deed onderweg in het vliegveld de Maxi-Cosi dan op het wiegje, dan kon ik gewoon beide mee. baby sliep in de nacht ook in de reiswieg, scheelt weer bedje regelen etc. Als je geluk hebt mag de Maxi-Cosi in het vliegtuig mee als er plek is, hoef je de baby niet op schoot te houden.
Verder neem je de dingen mee die je thuis ook gebruikt, veel meer is niet nodig.
 
Een deryan tentje is ideaal voor strand en eventueel ook voor de nacht als je voor de maxi cosi kiest. Wij hadden 1 te check in bagage en daar paste hij in. Verder is een zonnehoedje en draagzak praktisch, draagzak vond ik met vliegen ook heel handig op vliegveld en vliegtuig in, sta je niet zo met baby te hannesen, maar is ook persoonlijk wellicht. Wij hebben toen goedkope buggy gekocht via MP en dan een opblaasbaar aankleedkussen van ikea erop, zo hadden we een soort kinderwagen voor als we uiteten gingen en de baby neer wilden leggen, maar niet onze dure wagen. Grote hydrofielen zijn ideaal voor.. alles. Niet teveel kleertjes, alleen romper is vaak genoeg. Goede zonnebrandcreme, Verder heb je weinig nodig, hoor! Als je speen gebruikt; zorg voor een met koord, voor al die overstap/instap/opstap momenten, hoef je de speen niet 100x op te rapen en schoon te maken. Voor bv; ik gebruik grote hydrofiel waarbij ik knoop in uiteinden leg en om mijn nek gooi, waaronder de baby dan kan drinken. Handig op terrasjes, vliegveld etc als je niet perse altijd alles open wilt gooien.

Zetpillen en billen crème;) billen zijn wat sneller rood met warme weer, al leggen wij onze kleine ook gewoon met blote reet in de schaduw op hydrofiel, kan het lekker luchten. Neusspray is ook handig om mee te nemen, voor geval ze verkouden wordt van airco in vliegtuig en zo houd je alles open.

Niet teveel stressen, in omgeving allicantr is alles te koop!
 
Wij zijn laatst met onze 8 weken oude baby naar Barcelona gegaan per vliegtuig. Wij namen het onderstel mee van de kinderwagen en de maxi cosi (dus geen reiswiegje). Ik had extra nog mijn draagzak en draagdoek mee, want daar mag mijn kleintje langer in slapen dan de maxi cosi :) het was goed te doen! Wanneer hij toch in de maxi cosi sliep, zorgde ik ervoor dat het niet langer dan 1,5/2 uur was.
 
Terug
Bovenaan