wat neem je mee op vakantie?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ga over 2 weken lekker voor 12 dagen naar Portugal en ben nu bezig om mij voor te bereiden op de reis met een kleine man van dan 6,5 maand.
Hebben jullie misschien nog tips voor mij?

Heb gehoord over een klamboe voor over de buggy tegen insecten, maar waar kan je dat halen?
En, hebben ze daar ook potjes babyvoeding van olvarit en de nutrilon standaard?

Hoor graag jullie ervaringen/reacties!

Groetjes suzanne

Hoi,
ik heb nog geen vakantie ervaring met de kleine, dus eigenlijk weet ik het niet. Maar volgens mij zijn hier op het forum van de zomer-moeders ook topics over, misschien kun je daar tips vandaan halen.

Succes.

Hoi Suzanne,

Lekker dat je naar Portugal op vakantie gaat. Hoe ga je naar Portugal (vliegtuig, bus of auto - ik neem aan vliegtuig?). Daarnaast hangt het ook een beetje af wat er voor jullie kleine op het vakantie adres al aanwezig is (baby bedje?).

Je zou aan het reisbureau kunnen vragen of ze in Portugal ook jullie merk potjes verkopen.

De klamboo voor de kinderwagen kun je denk ik bij de winkel kopen waar je je kinderwagen hebt gekocht. Tevens een klamboo voor het bedje kan dan ook handig zijn of zijn er horramen op jullie vakantie adres?
Weet niet of je het al hebt maar een zonnenbril is ook wel handig, wij hebben er een van babybanz (te koop bij o.a. Etos).

Je neemt al snel heel veel mee voor zo ´n kleintje. Begin dit jaar zijn wij op vakantie geweest. Wij hadden toen mee: campingbedje + beddengoed, wippertje, kinderwagen, draagzak, wat speelgoed, zonnenbril.

Fijne vakantie, groetjes Sylvia

hallo meiden,

Ben inmiddels alweer terug van onze vakantie naar Portugal met ons zoontje van nu 7 maanden.
Heb mij van te voren toch een beetje druk gemaakt over hoe het allemaal zou gaan met een baby op reis, maar ik kan zeggen   dat het super was.
Niek is een voorbeeldige baby geweest.
Met de vlucht heb ik van te voren zijn neus gesprayed en bij het stijgen en landen kreeg hij een fles, waarbij hij direct na de fles op schoot in slaap viel( en dat gebeurd thuis nooit). Als hij wakker werd tijdens de vlucht was hij heel vrolijk en keek heel erg in de rondte!
Op de bestemming daar hadden ze in de grote supermarkten ook babyvoeding (portugese variant van nutrilon). Ook de fruit- en groentehapjes smaakten niek best.
Na zijn groentehapje, konden wij lekker met hem uiteten en at hij ondertussen een halve liga op (smullen dus) en na ons eten kijg hij onog een fles.
Na een wandeling aangekomen in het appartement ging hij (uit 21.00) heerlijk slapen tot de volgende ochtend 07.30 heeeel vrolijk om weer van de dag te genieten.

Dus kortom, een heerlijke vakantie gehad met de kleine man die zich voorbeeldig heeft gedragen!
Eenmaal thuis, moest hij wel weer in zijn ritme komen, want ja zeg nou zelf...
eerst hebben wij alle tijd van de wereld voor hem en nu thuis, moeten wij weer in het ritme en hebben papa en mama niet meer zoveel tijd voor hem...nou zeg!!

Groetjes suzanne

misschien nog een tip voor mensen die nog op vakantie gaan, sorry dat jij er dit keer niks meer aan hebt gehad, maar toche en geslaagde vak. gehad zie ik..

je kunt op inpaklijst.nl een mooie lijst (laten) maken... erg handig..!!!
Succes!!

Hier hebben andere dames met vakantieplannen echt wel wat aan!

En wat fijn om te lezen dat de vakantie zo goed geslaagd is. Over 4 weken ga ik zelf, maar ik maak mezelf er wel een beetje druk om. Ze zijn dan "pas"8 maanden oud! Ach het zal wel loslopen!!!!

Terug
Bovenaan