Wat nemen jij mee naar babyzwemmen?

<p>We gaan binnenkort op vakantie (zoon is dan iets ouder dan een jaar) en dan willen we ook gaan zwemmen met hem. Hebben we nog niet eerder gedaan, dus ik weet niet zo goed of ik iets van een zwembandje oid mee moet nemen om hem in te doen? Wat gebruiken jullie in het water met de kleine? </p>

Ik heb zwemvleugels voor onze zoon. In de praktijk houd je 'm toch gewoon vast. Je zou ook zo'n band kunnen doen, maar ik betwijfel of je zoon dat leuk gaat vinden aangezien hij nog niet eerder gezwommen heeft. Het is dan toch heel spannend voor ze! 

Ik neem altijd gewoon vleugeltjes mee, maar zo’n babyfloat lijkt mij ook wel een leuk idee. Ik ga enkel naar zwembaden die een afzonderlijk kinderzwembad hebben. Het water is daar helemaal niet diep, veel warmer en de kinderen kunnen er heerlijk plonzen.

Zwembandjes of een babyfloat idd, deze kun je gewoon bij de action kopen. Of je houdt hem gewoon vast, heb je niks nodig. Met zwembandjes moet je hem trouwens ook vasthouden. Maar in sommige zwembaden zijn vleugeltjes verplicht als je met je kindje in het diepe water gaat, ook al houdt je hem vast.
Al hoop ik idd dat je kindje het leuk vindt.. als je nog nooit gezwommen hebt kan het zijn dat het drama wordt.
Zelf ga ik elke week met mijn dochter baby/peuterzwemmen sinds ze 3 maanden oud is. Nu is ze 1.5 en een echt waterratje. Er komen soms nieuwe ouders naar het peuterzwemmen met een kindje tussen 1-1.5 jaar die nog nooit gezwommen hebben, vaak is dit niet zo'n succes. Ze moeten minstens 4x achter elkaar komen voordat ze een béétje gewend zijn en niet doodsbang zijn voor het water.. dus ik wens je succes ;) Misschien een idee om voor de vakantie alvast een keer een uurtje naar een zwembad in de buurt te gaan, kun je kijken of hij het leuk vindt of als een aapje om je nek hangt..

Ik weet niet of je naar een warm land gaat maar denk ook aan zo’n zwempakje tegen uv-stralen voor het tere baby huidje. 

Wij zijn ook pas voor het eerst met 9 maanden gaan zwemmen met onze dochter. Wij hadden zoon swimtrainer band gekocht zodat ze zichzelf voor kon "trappelen". Helemaal leuk vond ze het! Ook in het peuterbadje zonder bandjes was leuk, vooral de mini glijbaan.

Onze zoon is ook fan van de swimtrainer! Verder hebben wij wasbare zwemluiers, ik vind deze persoonlijk fijner als de wegwerpzwemluiers. En een badjas voor na het zwemmen vind ik ideaal. En we zorgen dat we altijd iets te eten&drinken mee hadden. Na het zwemmen krijgt hij bijvoorbeeld een smoothie of ander fruithapje en wat water voordat we hem gaan aankleden. Ons zoontje heeft na het zwemmen altijd honger en zo hebben we geen brullend kind op de aankleedtafel :)

Terug
Bovenaan