wat nemen jullie nou mee in een ziekenhuistas

wat moet er nou in en ziekenhuistas?
ik dacht sowieso schoon ondergoed en kleding om er na aan te trekken. romper en kleertjes en jasje voor baby.
maar doen jullie er bijv een badjas in voor als je bijv moet blijven of een nachtjapon? heb geen idee nooit gebruik van gemaakt van een ziekenhuisbevalling.

Zat ik toevallig ook over na te denken ;)

Ik neem een nachtjapon mee, schoon ondergoed,sokken etc. Kleren voor mijn man, kleren voor de kleine man. Misschien een goed boek of zoiets. Je weet maar nooit hoe lang het gaat duren haha.

Als je geen medische indicatie hebt, ga je niet meteen bij de 1e wee naar het ziekenhuis. Vaak pas halverwege. Meestal heb je dan geen behoefte aan een boek omdat je weeën aan het opvangen bent. Iets te drinken is fijn. Na een gewone bevalling mag je douchen en dan is je eigen douche-gel, dagcreme enzo wel lekker. Ik heb er ook een fototoestel inzitten en natuurlijk lekker makkelijk ruim zittende kleding voor jezelf. Mijn laatste werd om 8 uur 's avonds geboren en om 2 uur 's nachts zaten we alweer thuis. Mocht je onverhoopt moeten blijven dan is een nachtjapon en slippers wel fijn.

PS: Vergeet de maxicosi niet klaar te zetten in de auto ;)

Wij hebben klaar staan,
Maxi cosie, 2 setjes kleding in verschillende maatjes.
romper, sokjes, jasje, mutsje, slofjes, dekentje voor maxi cosi. Papieren van erkenning van mijn vriend en de kleine. ik zelf pjama, douch spullen, pantoffels, kleding om naar huis in de gaan, opladerfoon, ondergoed.

Wij bevallen onder medische reden in ziekenhuis en hebben een lijstje mee gekregen wat je moet mee nemen. stond ook muziek bij voor tijdens weeen maar daar zie ik zelf niks in dus gaat niet mee

Hoi hier de lijst van prenetal:
• Zoogkompressen
• Voedingsbeha’s
• Ponsplaatje
• Zorgpas of verzekeringspapieren
• Ondergoed en dikke sokken voor minimaal twee dagen
• Ochtendjas voor in het ziekenhuis
• Schone kleren voor de terugreis
• Slippers of pantoffels
• Toiletspullen (tandenborstel en –pasta, shampoo, zeep, haarborstel, etc.)
• Crèmes en zalfjes (body lotion, borstencrème of tepelzalf, etc.)
• Maandverband
• Boek of tijdschriften
• Lippenbalsem
• Elastiekje voor in je haar
• Foto- en videocamera, die wil je niet vergeten! Ook als je niet naar het ziekenhuis hoeft, is het handig om een camera in de tas te hebben, dan weet je namelijk altijd waar waar je 'm kunt vinden als de bevalling inzet.
• Batterijen voor je camera en een leeg geheugenkaartje of videobandje
• Muntgeld voor de parkeermeter en eten
In het ziekenhuis liggen luiers, kraamverband en andere verzorgingsproducten al klaar voor de baby. Zelf moet je wel deze spulletjes meenemen:
• Rompertjes, minimaal twee
• Pakje en sokjes, minimaal twee (paar)
• Speentje
• Muts
• Dekentje
• Jasje (en in de winter ook wantjes)
• Autostoeltje of kinderwagen voor de terugreis

Oja en vergeet niet een muntje in je auto te leggen voor een rolstoel. Bij ons moet er 2 euro in. En dat is niet iets wat je snel in je portomonee hebt liggen

x

ik heb wel een medische indicatie maar de vorige keer zei de gyneacoloog dat je binnen 6 uur weer thuis kunt zijn. dus had zoiets van ja wat neem je dan mee. ook al zoiets met de maat neem k een pakje mee van 50 of 50-56 ik weet het niet hoor vind het echt lastig

ik denk dat kook badjas maar thuislaat. want dat is zon obstakel. die kan manlief altijd nog meenemen als kmoet blijven. en denk dat klekker een joggingbroek meeneem voor terug in de auto

Hoi mamma van lot. Als je het lastig vind wat je mee moet nemen qua kleding, dan neem je het allebij mee. Ene setje in een zakje en het andere setje erin, met duidelijke maat aanduiding.
Dan ben je van deze onzekerheid af

Ene ochtendjas zou ik ook niet meenemen, neem lekker een broek mee, die je aan kunt na de bevalling. Als je bezoek krijgt van ouders bv dan is het wel lekker als je wat aan hebt.

succes

x yvonne

Terug
Bovenaan