Wat nodig voor de bevalling (thuis)

A

Anoniem

Guest
Ik ben zwanger van m'n eerste en ik wil graag thuis bevallen. Nu krijg ik van iedereen (zelfs mensen zonder kinderen) advies over wat ik dan allemaal nodig heb. Wie o wie weet wat ik allemaal nodig heb. Voor de baby weet ik het wel, dat heb ik op de site van prenatal gevonden en nog wat andere sites.

alvast bedankt!!! groetjes Mariska
24 weken en 4 dagen.

Alle medische dingen zitten in het kraampakket of heeft de VK of kraamhulp.
Handig is nog om een extra kraakvrij zeil te kopen (bijv. bij de Hema) voor over je eigen matras. Bijv. voor als de vliezen breken of tijdens de bevalling.
Verder heb voor tijdens de bevalling niet echt veel nodig. En voor erna heb ik een lijst hier op het forum gezet.
Nog vragen.. stel ze gerust.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Ik had bij de Aldi een waterdicht (en ademend) molton gekocht voor 6.95 (hadden ze toen toevallig). Is volgens mij officieel bedoeld voor incontinentie, maar was erg handig voor de bevalling.
Als ik die niet had gehad, had ik nu een bloedvlek in m'n dure matras gehad...

Verder moet je bed verhoogd worden. Hiervoor kun je klossen gratis lenen bij de thuiszorgwinkel oid. Ook schijn je een ondersteek te moeten hebben (ook gratis te leen bij thuiszorgwinkel), maar die is bij mij niet gebruikt.

Verder zat denk ik alles wat gebruikt is in m'n kraampakket.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

die incontinentie moltons hebben ze bij de hema...helaas wel wat duurder dan die actie van de aldi (ik geloof   ong. 14 euro) maar je kan hem ook gebruiken voor je kind als die een groot bed heeft en zindelijk gaat worden...geen weggegooid geld dus!!!! Bovendien zijn kraakvrije nachten wel heel belangrijk hoor...hihi.
Verder zit alles inderdaad in het pakket ,ik kreeg vorige keer wel de tip een pak extra kraamverband en super maandverband te kopen, gaa vrij snel en is een minder leuk klusje voor je partner om te halen en je zou maar zonder zitten he....

liefs Yvonne

Terug
Bovenaan