Wat nodig voor slapen???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Hoop dat iemand me kan helpen!
Ik vraag me af wat ik nu precies nodig heb voor het ledikantje om er voor te zorgen dat de kleine straks veilig en lekker kan slapen. We hebben dus een ledikantje met aerosleepmatrasje. Veilig genoeg dus. Heb me laten vertellen dat we dan jersey hoeslakentjes moeten gebruiken. Klopt dit? Verder weet ik geen dekbed en heb dan ook lakentjes gekocht. Hoe zit het met moltons en bedzeiltjes? Dekentjes? Slaapzakje en welke dan? Veel vragen dus... Hoe doen jullie het of gaan jullie het doen?

Liefs

Hoi hoi,

Wij hebben in het bedje van onze dochter vanaf de eerste dag een bedzeiltje gehad met elastieken om de hoeken. Gewoon bij V&D gekocht, en eerst gewassen voor gebruik. Verder ligt Iris op een molton met omderlaken, en heb ik een dubbel dekentje voor haar. Iris is in juni geboren, dus toen was één deel voldoende (zeker omdat je het in het begin nog dubbel in het hoesje doet). 's Winters gebruik ik beide delen aan elkaar. Ik doe het dekentje gewoon in een dekbedovertrekje.

Groetjes, Claudia

Hoi,

Als je een aerosleepmatras hebt dan heb je geen zeiltjes, molton etc. meer nodig. Dit is alles ineen. Aerosleep heeft aparte hoeslakentjes voor erover heen (ook met gaatjes) zodat het matrasje goed werkt.

Voor erop heb ik altijd lakentjes en dekentjes (katoen) en voor als ze wat groter worden een slaapzakje. Dat vind ik voor de eerste paar maanden niet echt geweldig. Die kleintjes houden niet van aan- en uitkleden dus dat beperk ik tot een minimum. Na een paar maanden gaan ze meer bewegen en kunnen ze bloot komen te liggen en dan is een slaapzak (evt. in combinatie met een dekentje of lakentje) wel handig. Koop slaapzakken wel lekker groot! Je hebt ze in 70, 90 en 110 cm. Maar als je kindje al 65cm is dan is 70cm  te klein, dan kunnen ze hun voetjes niet meer bewegen!

Succes ermee!
Ingeborg

O ja, ik heb altijd gewoon slaapzakken van Prenatal, geen dure of zo. En dan per seizoen een dunne mouwloze, een dikkere mouwloze en een winter met mouwen. Ik zou pas slaapzakken kopen als je daar aan toe bent.

Wij hebben een paar dagen geleden alles gekocht en ook een aerosleep matras voor in het ledikantje gekocht. Ze vertelden ons dat je dan idd geen zeiltje en molton meer nodig hebt, maar wel aerosleep of jersey hoeslakentjes moet gebruiken. Die zijn namelijk beter luchtdoorlatend dan andere hoeslakens.

groetjes,
Dionne

Ja Dion, dat hadden ze mij ook verteld dat je jersey hoeslakentjes moet gebruiken op de aerosleepmatras! Inmiddels -ook mede dankzij jullie- ben ik er wel uit. Heb gisteren hoeslakens en een deken gekocht! Lakentjes hadden we al.
Zit me alleen af te vragen of ik nu niet een bedzeiltje nodig heb om de matras te beschermen tegen bv lekkende luiers of zo....

Hoi Anoek,

Je hebt echt geen zeiltje nodig met een aerosleep. De onderkant is van plastic en laat geen  vocht door!

Terug
Bovenaan