wat nog meer te doen bij " soepoogjes"

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Elize is nu 6 weken en ik ben in het ziekenhuis van haar bevallen. Nu kreeg ze van het ziekenhuis een virusje mee dat dus soepoogjes veroorzaakt ( snot en groen en slijmerig) Van de kraamhulp hoorden we dat we het bij elke verschoning moesten schoonmaken met gekookt water of goed doorgelopen water uit de kraan, naar binnen het oog toe.
Dit doen we dus al zes weken lang, maar ik zie nog niet echt veel resultaat. Hebben jullie ervaring met soepoogjes of weten jullie wat ik nog meer kan doen?

Groetjes Hanneke

Nee geen ervaring daarmee, wel van vieze drekoogjes. En ook lang. Kreeg ook de tip van afgekoeld gekookt water schoonmaken.

Ik ben toen naar de dokter geweest en ik kreeg een oogzalfje. Toen was het heel snel opgeknapt ;)

xxx Nienke

hallo
onze zoons hebben het allebei gehad zijn allebei in ziekenhuis geboren en onze oudste zoon is nu bijna 5 die heeft er heel lang last van gehad van die vieze soep oogjes hij is nu 3 keer geholpen aan zijn traanbuisjes door te spuiten! nu is het pas schoon !!!en onze andere zoon is nu bijna 11 weken en heeft er in het begin ook last van gehad dus elke keer met afgekookt water afpoetsen en nu heeft hij er geen last meer van dus ! maar het komt vaker voor bij baby want die traan buisjes zijn dan nog niet open dus als je het niet vertrouwd dan zou ik naar de huisarts gaab groetjes jemina mama van mitchel en Quinten

hoi 'terra'
ik weet niet of je BV geeft, maar mijn kraamzorg gaf mij het advies om bij ontstoken   oogjes een beetje moeder melk in te druppelen.
Als je BV geeft is dat de moeite waard. Even onhandig, maar het werkte bij Vera wel bij haar ontstoken oogje
groetjes daan

Hoi Hanneke,

Ook mijn dochter had van die soepoogjes. Dat bleef ze houden het eerste jaar.   Bij het minst of geringste had Eva van die ontstoken en vieze oogjes en ze traande ook veel. Uiteindelijk zijn we naar een oogarts geweest en die heeft druppels voorgeschreven. Daarna heeft ze er nooit meer last van gehad.
Even aan het CB of huisarts vragen.

Groetjes,
Karin

DAg Hanneke,

Hier een zomer2006 moeder die ook bij ander fora spiekt. Lukas heeft hier ruim een half jaar last van gehad. Idd schoonmaken met gekookt of kraan water (van de kinderarts mocht het ook gewoon kraanwater zijn als je het maar even door laat lopen) én de kinderarts gaf ook het advies om het traanbuisje te masseren. Dat loopt langs de neus naar boven richting het oog, Je wrijft dus van beneden naar boven.

Zorg dat je met het schoonmaken voor elke veeg een schoon stukje doek of wattenschijfje gebruikt en zelf ook goed je handen wassen.

Zoals gezegd heeft het bij Lukas ruim een half jaar geduurt en nu nog heeft hij er heel snel last van als hij verkouden is (wat nogal vaak is).

Sterkte in elk geval ermee (en met je twee kleintjes, o en pas op voor Herrje (of heb ik nu het verkeerde kindje voor me) want het is besmettelijk!

O en medicijnen wilden ze ons pas na een half jaar geven, ik heb het ook in huis maar nooit hoeven te gebruiken

Hoi,

ik heb het met alledrie mijn kinderen gehad. Bij de oudste twee moest ik nog met afgekoeld gekookt water de ogen schoon maken maar nu zeggen ze dat dat water net zo vuil is als water uit de kraan. Ik heb er mm in gedruppeld en goed de traanbuisjes gemasseerd. En ineens was het over.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan