Wat nu? Graag jullie meningen

A

Anoniem

Guest
06 januari 2021, spiraal verwijderd.

07 januari tot 10 januari 2021 bloed verloren.
Dokter gebeld die gaf aan kan al ongestelheid zijn. Daar dus vanuit gegaan.

12 tot 16 januari 2021 begonnen met ovoluatietesten. Waarop ik vervolgends 14 tot 16 januari een positieve test had. Rondom deze dagen het heel erg gezellig gemaakt elke dag vanaf dat bloedde stopte.

In een eerder forum gevraagd wanneer je nu dus het beste kan testen. Waarop ik door kreeg 14 dagen na je eerste positieve test. Dit zou dus 29 januari zijn. Vanochtend een EARLY TEST gedaan en negatief.

Wat nu ?
Wachten tot vrijdag om opnieuw te testen?
Wachten op ongesteldheid?

1e kindje dus super spannend allemaal.

Heel eerlijk zou ik gewoon eerst even rustig afwachten. Je spiraal is er pas net uit. Kijk eerst even rustig hoe je cyclus er nu uit ziet en voorlopig even geen testen doen. Ik persoonlijk zou mezelf helemaal gek maken met ovulatietesten. 
Ik heb zelf destijds nadat ik gestopt ben met de pil eerst 2maanden gewoon even gekeken hoe mijn cyclus is en zorgen dat de "rommel" uit je lichaam is. Ik weet niet of je een spiraal met of zonder hormonen had, kan wellicht nog relevant zijn. Als je weet hoe lang je cyclus is, weet je ook wanneer je ongeveer je ovulatie hebt. Neem daar een marge van een paar dagen voor&na en dan heb je je periode waarin het gezellig kan maken met je partner. 
Zwangerschapstesten heb ik altijd pas 2 dagen na NOD gedaan. Je kan uiteraard early tests gaan doen, maar ik vind dat zonde van het geld. Er zijn genoeg mensen die 6-12maanden over doen om zwanger te raken. Als je dan voor iedere ronde gaat testen, pff dan zou ik mezelf echt stressen geloof ik..
Kortom, ik zou gewoon even wachten met testen, hoe moeilijk het ook is.. 
Succes in ieder geval en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger mogen worden!

Wat leuk dat jullie bezig zijn!

Ik heb in augustus mijn spiraal laten verwijderen, wegens migraineaanvallen. In december over een 3e kindje gehad en in januari “ geprobeerd “ 4 januari eisprong ( ik voel ze toevallig) op dag 7 en 14 intiem en 2 dagen voor en 2 dagen na de eisprong intiem. 19 januari getest 1 dag laat en zwanger en op 22 januari ook getest en was ook positief. Wel al die tijd mijn cyclus bijgehouden in een app. Zo krijg je een beter beeld van je cyclus. Ovulatie testen zal ik zelf niet snel gebruiken.

Na het verwijderen van mijn spiraal duurde het echt wel even voor het op regel was. Ik had cyclussen van 22 dagen tot 35 dagen. Ook rekent de app een gemiddelde uit. Wanneer je je eisprong zal hebben. Ik heb dit ook bij mijn 1e en 2e zwangerschappen gedaan.

Ik hoop dat het snel bij jullie lukt. Misschien heb je er iets aan. Succes! ?

Iedereen is anders, maar ook ik zou het gewoon even aankijken. Maar ik had dan ook niks met dat getest. Omdat de spiraal er pas net uit is zou ik het dus even afwachten. Maargoed iedereen kijkt wat ie zelf fijn vindt natuurlijk!

Ik zou het lekker allemaal loslaten. Wie weet ben je nog maanden bezig en maak je jezelf helemaal gek met die tests. 
De eerste maanden gewoon je menstruatie afwachten en pas testen als je overtijd bent. Als het langer duurt kun je altijd nog beginnen met ovulatietesten. Houd het gewoon gezellig met je partner paar keer per week dan zit je altijd wel een keer goed rond je eisprong. Wie weet is het gewoon al snel raak. Succes ?? 

Terug
Bovenaan