wat nu wel en wat nu niet?

A

Anoniem

Guest
Goeie morgen lieve mensen!!
ben al een tijdje (in me hoofd)bezig met zwanger worden, lees er veel over want wil wel een gezonde baby op de wereld brengen.
Nu had ik een boek gekocht, en toen ik dat las...ja zakte de moed me een beetje in de schoenen.
Je mag zoveel niet, en kijk ik ben bereid wel veel optegeven...daar niet van..maar in dat boek staat wel heel veel
Ik ben eigelijk altijd aan het lijnen, en het gaat opzich rdelijk goed, ik eet al maanden geen snoep meer, geen chips...en leef eigelijk op heel veel dingen waar zoetstof in zit nu heb ik geleze dat dat ook niet meer mag.
Maar dan kan ik niet meer drinken, vla eten, dropjes eten, ja eigelijk alles waar het in zit ik eet dat allemaal vanwege ik geen gewone suiker meer wil eten omdat ik wil afvallen.

Ook heb ik thuis een fitness kamer met een crosstrainer, halter bank en hometrainer ja noem het maar op ik heb het, sport de laatste tijd ook weer veel....nu heb ik dus ook gelezen dat je dat ook niet meer mag, te veel(meer dan 3x in de week) maar k sta dus al per keer zo 45 min op de crosstrainer!!
ben nu begonnen met foliumzuur en vitamines te slikken...over een week of twee stop k ook met de pil.
had namelijk eerst geleze dat je na de stop van de pil niet echt snel zwanger kan worden en dat je beter een maand kan wachten, maar in dat boek van mij staat juist weer dat je wel heel vruchtbaar   ben, wat is het nu?
ook ben ik al een tijd gestopt met roken, en me partner probeert het ook, vraag me af wat er nou wel kan en mag want nu mag k zoveel niet en moet zoveel opgeven dat ja dat is super moeilijk.
drink al bijna geen koffie meer, terwijl ik daar aan verslaafd wasdus...
heeft iemand wijze raad voor mij, want word zo langzamerhand gek, van alle info lezen!!!
wil graag een kindje maar het moet wel leuk blijven.

veel liefs nathalie

Hoi,

Jeetje wat een verhaal!
mijn huisarts heeft mij verteld dat ik vanaf het moment dat ik stop met de pil een aantal dingen niet meer mag doen. en dat is:
roken,
alcohol drinken
schimmelkazen eten
rauw vlees eten
TE  veel sporten. dus gewoon...
kattenbak verschonen
en juist wel:
gezond eten
foliumzuur nemen
eigenlijk valt het best mee vind ik hoor.. alleen met rauw vlees moet ik opletten want dat at ik vaak!
Succes ermee!

Liefs Jacqy

hoi ,

Nou ik vind wel meevallen over wat je allemaal moet laten. Als jou knelpunten puur gaan over het sporten en het lijnen dan valt het nog mee. Gelukkig ben jij al   op de juiste weg wat betreft eten, alleen sommige dingen heb je gewoon nodig als je zwanger bent en andere weer niet.

Wat betreft lijnen, dat is uit den boze als je zwanger bent. Ik heb voordat ik begon met de zwanger raken ook gelijnd en ben 12 kilo afgevallen. maar zodra de pil de deur uit ging ben ik daarmee gestopt. je lichaam schijnt met afvallen een bepaalde stof af te geven die slecht is voor het ongeboren kindje. en het is de bedoeling dat je met een zwangerschap juist wat kilo's bijkomt hihih.

wat betreft het sporten, dat kan wel alleen in mindere maten en b.v geen buikspieroefeningen.

Wat je heb gelezen over gelijk zwanger worden dat is waar hoor. je mag meteen zwanger worden bij het stoppen met de pil, alleen kan het zijn dat je lichaam eerst moet wennen om uit zichzelf een cyclus aan te maken en soms duurt dat even, dat heet het zogeheten 'ontpillen'
Sommige meiden hebben het geluk dat dit meteen goed op gang komt en dat ze de 1e ronde gelijk zwanger zijn. maar andere meiden doen er gewoon wat langer over. en kan het soms een half jaar duren voordat de cyclus weer normaal op gang is gekomen.
Zo zie ieder lichaam is anders, en zwanger worden bestaat soms uit wachten , wachten en nog eens wachten.

veel succes ermee.
En bedenk je wel, eigelijk niks' teveel moeite' moet zijn als je graag een kinderwens heb.

xxx Bambi

Hoi Nathalie,

Ik zit nu in mijn derde ronde, zoals dat genoemd wordt, voor een tweede kindje, en ik houd wel rekening met eten en drinken dat echt schadelijk kan zijn bij een evt. zwangerschap.De laatste weken van mijn cyclus drink ik dan ook geen of nauwelijks alcohol . Over ieder dingetje zijn de meningen erg verdeeld, persoonlijk probeer ik zelf zo relaxed mogelijk te blijven.(dus 1 glaasje wijn voor je nod kan volgens mij echt geen kwaad, maar ik snap ook dat je geen risico wilt nemen)
Buikspieroefeningen kunnen pas schadelijk zijn als je zes maanden zwanger bent doordat je buikspieren dan kunnen gaan wijken, dus die kun je voorlopig nog gewoon blijven doen. Bij onvruchtbaarheid door sporten bedoelen ze sporten op topniveau waardoor ook je menstuatie uitblijft.
Voordat ik zwanger werd van mijn zoontje zat ik op de ondergrens van BMI, en zodra ik zwanger was had ik zo'n honger dat ik mijn vetreserves heel snel heb aangevuld. Al had ik nog  WILLEN lijnen toen, dat lukte echt niet meer! En maar goed ook dus! (die kilo's zijn er ook weer af gegaan)Daar zou ik me dus ook niet zo druk om maken, je lichaam geeft een heleboel zelf aan hoor.Ik kan me voorstellen dat je al zenuwachtig wordt van zo'n boek voordat je begint, ik zou zeggen;  pik er de belangrijkste dingen uit en geniet van het klussen !
Heel veel succes ermee en hopelijk lukt het snel om zwanger te raken!
Groetjes Gwen

Hoi Nathalie,

De meeste dingen die je opnoemt gaan pas op als je eenmaal zwanger bent. Dus niet als je zwanger probeert te worden. Als je een bloedband hebt met je kindje zijn die dingen schadelijk, de bloedband is er vanaf een week of 6. Dus zolang je niet overtijd bent, moet je je niet te druk maken om de alcohol die je hebt gedronken of het rauwe vlees wat je hebt gegeten.

Wat wel van invloed kan zijn op het zwanger worden is als je veel aspartaam en/of vitamine a binnenkrijgt. Aspartaam zit vaak in zoetstoffen. Zowel een teveel aan vitamine A als aspartaam kunnen ervoor zorgen dat de innesteling niet goed gaat en het vruchtje wordt afgestoten. Dus zorg ervoor dat je dit met mate binnenkrijgt.

Veel succes dadelijk met zwanger worden. Probeer er niet te gestresst mee bezig te zijn, want ook stress zorgt ervoor dat je moeilijker zwanger raakt.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi,

er zijn zoveel dingen die je kunt doen of laten als je zwanger wilt worden. Ik zelf denk dat het belangrijkste is dat je lekker in je eigen lichaam zit. Zoals met alles is alles waar te voor staat niet goed behalve tevreden. Natuurlijk moet je opletten met topsporten, roken, drinken, en je gewicht die allemaal een langdurig effect op je lichaam hebben. Maar verder denk ik dat je ook gewoon moet leven. Stel je voor dat het niet gelijk lukt en je 2 a 3 jaar lang alles moet laten staan waar je zo van houdt.

De eerste maanden lette ik er erg op maar naar een tijdje eet ik wat ik wil. De laatste dagen voor mijn nod, eet ik dan soms iets waarvan ik bewust geniet en denk dat het misschien wel de laatste keer is voorlopig.

Ofwel maak je niet te druk en scherp de dingen aan als je eenmaal zwanger bent

Hoi Nathalie en meiden die gereageerd hebben,
Wat een goeie reacties allemaal zeg!!!     En ik sluit me daar helemaal bij aan.
Geniet en ontspan, dat is op dit moment het beste wat je kunt doen,

Groet,   Moon

Lieve meiden!!!!

super bedankt voor jullie reacties!!!
ben er erg blij mee!!!
heb het boek maar even weggelegd, en leef zo gezond mogelijk en laat gewoon even de zoetstoffen voor wat ze zijn hahaha.
nog 6 dagen en dan stop ik met de pil....

heel veel liefs en knuffels nathalie

Terug
Bovenaan